Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janine1990 schreef:Festeropre schreef:Je hebt een punt.
Toch in veel gevallen jammer dat het steeds meer zo wordt gezien.
Dat uiterlijk vertoon en imago een steeds grotere rol spelen in vooral de Westerse cultuur.
Hoe vrij is nog de interpretatie van een kind wat in zo’n cultuur opgroeit.
Maar het is idd aan de mens zelf
Ik merk daar persoonlijk niets van.
Een jaar of 12 geleden wilde ik dolgraag dure G-Star broeken dragen om er bij te horen... Maar kon ik het niet betalen... Nu kan ik het betalen, kan ik ze niet dragen door mijn lengte. Maar ben ik min of meer jaloers op mensen die hun broeken voor een prikje kopen.
Ik was onzeker. Ik wilde niet (letterlijk én figuurlijk) met mijn hoofd boven het maaiveld uit steken. Dan wil je overcompenseren, zoek je de oorzaak in alles wat je maar kan vinden. Het bleek een combinatie van factoren. Ik zat boven mijn niveau, mentaliteitsverschillen. Afstromen bleek de uitkomst.
Zelfacceptatie was cruciaal hierin. Die lengte heb ik uiteindelijk ook weten te accepteren. Betekent niet dat ik nog wat gezonde jaloezie heb naar iedereen met een confectiemaat die bij elke winkel terecht kunnen volgens de laatste mode en voor weinig geld.
Ik denk dat de vraag meer is: "Kunnen ouders hun kind gelukkig en tevreden leren zijn?" En om dat te kunnen, moet je zelf ook weten wat geluk en tevredenheid zijn.
Want het zit niet in het dure speelgoed, dat leren we allemaal als de kids nog heel erg jong zijn. En gelukkiger worden van krakend plastic of een knijper, dan van allerlei felle kleurtjes speelgoed.
Anoniem schreef:Ik zie het trouwens in het protocol ook altijd terug dat de jury het ook altijd weet te waarderen.
Anoniem schreef:Ik zie het trouwens in het protocol ook altijd terug dat de jury het ook altijd weet te waarderen.
Kaula schreef:Ben juist blij met de ontwikkelingen op ruitersport gebied, volgens mij wordt er veel meer nagedacht over comfort in plaats van traditie. Mensen hardlopen bijvoorbeeld al jaren in goed ademde kleding en dempende schoenen, waarom moeten wij dan als ruiter wegkwijnen in dikke rijbroeken en bloedhete caps.
BarbaLala schreef:Ik heb nooit meegedaan aan hypes, en heb me de afgelopen 20 jaar onwijs verbaasd over de wending die de paardensport heeft genomen hierin.
Waar men eerst de sterren van de hemel diende te rijden om respect te oogsten, draait het nu enkel nog om wie er het duurste materiaal heeft en is de rest bijzaak geworden.
Niets mis met kwalitatief goede producten die daardoor meer geld kosten, maar anno 2018 is de paardenwereld compleet doorgedraaid en gaat het enkel nog om aanzien oogsten door het gebruik van zo duur mogelijke spullen. Ontzettend infantiel gedrag.
Een stuk plastic met piepschuim en stof, beter bekend als een cap, hoeft geen 1000 euro te kosten om goed te zijn. Integendeel.
Ik lach me dan ook stuk om al die amateurs en semi prof's die kapitalen steken in frustsels, want wat sta je eigenlijk voor paal met al die schreeuwerige spullen.
Het zou een verademing zijn om in de paardenwereld weer nuchterheid en daadwerkelijke sport terug te zien ipv opschmuk en uiterlijk vertoon.
c_alsemgeest schreef:Festeropre schreef:Dat uiterlijk vertoon en imago een steeds grotere rol spelen in vooral de Westerse cultuur.
Beetje OT, maar dat klopt niet.
Uiterlijk vertoon en overdaad in ogenschijnlijke rijkdom is van alle tijden... alle culturen en alle rassen.
Het uiterlijke vertoon en het aanzien wat daarbij hoort is niet nieuw en niet ongewoon. Het zit in onze aard. Net als bij veel andere diersoorten trouwens
Alleen het oude boeddhisme is er een uitzondering op eigenlijk.
[ [url=m/Ljpok9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6QlfdI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jildau schreef:Kaula schreef:Ben juist blij met de ontwikkelingen op ruitersport gebied, volgens mij wordt er veel meer nagedacht over comfort in plaats van traditie. Mensen hardlopen bijvoorbeeld al jaren in goed ademde kleding en dempende schoenen, waarom moeten wij dan als ruiter wegkwijnen in dikke rijbroeken en bloedhete caps.
Daar ben ik het zeker mee eens maar niet met de prijzen die erbij horen. Goede fatsoenlijke kleding hoeft niet honderden tot zelfs duizenden euro's te kosten.
xDarkness schreef:Ik heb een cap van tien jaar oud. Geen idee welk merk joh. Ik ben eraan gehecht. Er zit tien jaar bloed, zweet en tranen in. Het wordt wel tijd voor een nieuwe maar zo'n achterlijk dure cap van 1000 euro? Nooit. Daarvoor val ik te vaak
.
c_alsemgeest schreef:Festeropre schreef:Dat uiterlijk vertoon en imago een steeds grotere rol spelen in vooral de Westerse cultuur.
Beetje OT, maar dat klopt niet.
Uiterlijk vertoon en overdaad in ogenschijnlijke rijkdom is van alle tijden... alle culturen en alle rassen.
Het uiterlijke vertoon en het aanzien wat daarbij hoort is niet nieuw en niet ongewoon. Het zit in onze aard. Net als bij veel andere diersoorten trouwens
Alleen het oude boeddhisme is er een uitzondering op eigenlijk.
[ [url=m/Ljpok9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6QlfdI.jpg]Afbeelding[/url] ]