Voor welke prijs hebt u onlangs uw jonge B pony gekocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Voor welke prijs hebt u onlangs uw jonge B pony gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:35

gefeliciteerd! mooie pony en gelukkige dochter!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:55

Gefeliciteerd :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:57

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:59

Ontzettend leuke pony :) Fijn dat het je gelukt is een leuke te vinden! Veel plezier met haar :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:11

Wat leuk, gefeliciteerd!
Erg vriendelijk plaatje, kan een leuk stel worden.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 13:16

Geduld is een schone zaak, maar soms wel erg moeilijk.

Vanmorgen zelf alles gedaan, Elina ging gelijk de box in, halser om, vastzetten, poetsen etc.
Heb even geholpen met opzadelen.
Pony even gemeten en daarna eerst even aan de longe op de volte op het beton laten draven om te kijken of ze niet onregelmatig was.
Daarna even in de bak gekeken of en hoe ze aan de longe galoppeerde, rechtom sprong ze 2 keer verkeerd aan daarna goed, linksom gelijk goed, dat is duidelijk haar makkelijke kant.
Toen Elina er gelijk op, ze was wat frisser dan gister, daarnaast waren ze naast de bak met een trekker met een kuilbalenpers aan de gang, niet persen, maar onderdelen erop of eraf halen e.d., dat vond ze spannend dat gedoe om die trekker heen.
Ze wilde er niet te dicht langs, maar verder geen gesnuif of wegspringerij.
Daarna nog even naast de bak over het beton gestapt en toen eraf en weer naar binnen.
Ze is zo mak aan de hand dat Elina dat allemaal zelf kan zonder het gevoel te hebben dat de pony met haar aan de wandel zal gaan.
Ben benieuwd hoe het morgen op de trailer zal gaan en hier thuis met onze shet.

Bedankt voor de felicitatie´s, jullie hebben vast wel eens gedacht `dat mens is zo kieskeurig die vindt nooit een geschikte pony` :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:23

Wat een mooie pony, mooie match met je dochter.

Goed juist dat je de tijd hebt genomen en met minder geen genoegen neemt. Je koopt tenslotte geen pak suiker..

Heel veel plezier voor jou en je dochter met deze leuke pony

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:32

Wie geduld heeft vindt altijd een geschikte pony! Gefeliciteerd met jullie aanwinst, mooi dier!

Palsgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:41

Lees al even mee en wou even zeggen; gefeliciteerd!!!

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:46

Proficiat met jullie nieuwe aanwinst. Veel geluk met elkaar!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:56

Gefeliciteerd! Je dochters blik op de foto spreek echt voor zich! Leuke combi zo te zien :)

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:11

Gefeliciteerd!! Geniet ervan!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:20

Super gdat het vandaag goed ging! Ben benieuwd naar jullie topics! Die gaan ongetwijfeld komen! Veel succes en plezier met jullie nieuwe aanwinst!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:57

Jaaaaa, pony gevonden ( en zo'n leuke) , gefeliciteerd!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 22:18

Emma hebben we gister opgehaald, ze state de trailer zo op.
Onderweg was ze vrij rustig, zelfs toen we op de snelweg voor een brug moesten wachten met vrachtwagens naast en achter ons.
Thuis liep ze keurig achteruit de trailer uit, in de wei hadden we Kyara even apart gezet, er werd over en onder de draad vrij veel gesnuffeld en gegild en dreigde Emma zo nu en dan even.
Na een half uurtje stonden ze beide te eten.
's Middags even gelongeerd, jeetje wat ging ze tekeer, niet te stoppen en vreemde sprongen en ineens omdraaien en ja toen hield ik haar niet meer, gelukkig luisterde ze naar me en kwam ze naar me toe.

Vanmorgen nog even apart gehad, maar vanmiddag ze bij elkaar gelaten, dat ging prima.
Daarna nog even gelongeerd, het ging een stuk beter en rustiger dan gister.
Vanavond moest Kyara mee naar les dus Emma bleef alleen achter, als ze iets hoorde hinnikte ze even, maar verder was ze rustig.

Het gaat dus prima en misschien gaat Elina er morgen even op.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:30

Dat ziet er een leuke pony uit! Heel veel geluk en plezier met haar!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 06:29

gefeliciteerd met de aankoop!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:16

Gefeliciteerd met je pony! Tip voor het longeren doe het altijd met zweep en met hoofdstel , Dan is de controle wat groter en kunnen ze niet uitbreken. Of eventueel kaptoom kan ook. Veel plezier met elkaar!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:53

Leuke pony en mooie prijs. Succes met haar!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:53

Wat leuk!
Mooie pony hoor. Wat goed dat het je gelukt is zo'n leuke te vinden.
Blijf investeren in goede begeleiding en dan komt het vast helemaal goed. We zullen naar ze uitkijken op de FK's :D

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 12:31

Ik denk dat ik haar eerst even een paar keer laat rijden door een wat ouder meisje, moet even zien of die dat wil, is eentje die niet bang is er zo wel opstapt.
Vanmiddag zouden we even aan de wandel, Elina op onze shet Kyara en ik Emma aan de hand, even een rondje door het dorp :)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:56

Denk er heel kritisch over na of je de juiste keuze hebt gemaakt. Ik kan het verkeerd hebben maar het lijkt me niet makkelijk voor je dochter te worden en met een snelle groene pony is het ook niet makkelijk als je zelf nog niet zo ervaren bent.. Als je kiest voor rijden door een ander kind neem dat kind en pony dan ook mee naar les dat ze instructie krijgt en dan voor een periode van toch wel zo'n jaar. Dan heb je tegen die tijd een goed doorgereden pony als het een beetje meezit. Beter dan thuis doorworstelen zonder begeleiding denk ik.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 09:25

Rizette: Ik heb zelf 40 jaar ervaring en kan mijn dochter denk ik best wel goed helpen en begeleiden met de pony.
Ze is in de omgang en onder het zadel heel rustig, aan de longe is ze wat drukker, maar dat komt misschien omdat ze dit ook nog moet leren of omdat ze moet leren dat longeren niet betekend dat je als een gek rond moet rennen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ze al behoorlijk gewend is, ze kan heel goed opschieten met onze shet en ook het 's nachts opstal staan gaat goed, ze was gewend om dag en nacht buiten te staan.

Omdat ze veel en veel te dik was staat ze op rantsoen, maar voer ik haar daarom wat magnesium bij, dit schijnt goed te zijn als een paard moet afvallen en daarnaast geeft het rust in het hoofd en dat is na een verhuizing natuurlijk alleen maar goed.

Gister hebben we een rondje door het dorp gemaakt, Elina had Kyara vast en ik Emma, halverwege hebben we geruild en heeft Elina Emma aan de hand naar huis gebracht.
Ze was super braaf geen gedribbel, geen gesnuif, geen schrikreacties als er iets vreemds langs de weg stond dan maakte ze het boogje iets groter en keek ze ernaar, verder niets, ook op de auto's die van voor en achter kwamen reageerde ze niet.

Misschien nemen we haar volgende week even mee naar de manege om haar daar de boel te laten zien, niet om te rijden, maar gewoon rondjes lopen aan de hand.
Dat ik er misschien eerst even iemand anders op wil hebben heeft niet zozeer te maken met Emma haar leeftijd maar meer met de leeftijd van mijn dochter, ze is nog jong en als ze ziet dat de pony braaf is bij een ander dan is ze minder onzeker.
Net zoals bij bezichtiging er eerst even iemand op rijdt om te laten zien hoe de pony is.

Toen ik mijn paard kocht was die 10, goed doorgereden en liep op L niveau, maar wat een stress toen ze bij ons kwam.
Voor mij was dat (met instructie) geen probleem, maar voor een kind van 8 is dat natuurlijk heel iets anders.

We hebben alle tijd, mijn dochter is erg gek met Emma, samen brengen we ze 's ochtends naar de wei en halen we ze 's avonds weer binnen.
Eerst vriendjes worden samen :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:32

TS, dat klinkt als een heel zinnige opbouw. Pony rustig aan alles laten wennen en je dochter eerst het vertrouwen in de pony laten krijgen. Rijden komt dan vanzelf, het heeft geen haast wanneer ze er precies voor het eerst op gaat en of iemand anders haar eerst rijdt. Het belangrijkste is dat ze straks met vertrouwen er op stapt zodat alles goed gaat (onverwachte zaken natuurlijk uitgesloten, het blijven dieren) en dat ze er met nog meer vertrouwen weer af komt.

Mogen we wel een plaatje zien als ze er mee rijdt? :P

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:43

Ja klopt is niet simpel voor een kind van 8. Meeste kinderen zijn op die leeftijd blijer met een pony als leermeester waar de knopjes allemaal opzitten. Ik vind het ook echt knap van je dochter dat ze dit aandurft zo'n groene pony op haar leeftijd. Dat jullie nog maar veel mogen genieten!