Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:42

Michelleex schreef:
Dat is op de website erg makkelijk te vinden..

Gewoon even mailen voor een afspraak en de minimum prijs is uit mijn hoofd 469.

Dankjewel!

Alice13

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:52

Ik ben al een hele tijd stille volger. (volgens mij vanaf de eerste of tweede pagina al)
Ben ontzettend benieuwd naar jullie laarzen.

Zelf heb ik wel goede ervaring met de kwaliteit lipica, mijn laarzen werden niet zo gemaakt als ik ze wilde helaas en ik heb ze eigenlijk nooit geweldig gevonden MAAR ik heb ze ondertussen al een kleine 5 jaar en ze zijn niet stuk te krijgen :')

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:07

Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuw paar rijlaarzen en kwam op instagram al een paar keer de mooie celeris rijlaarzen tegen. Vind alleen de levertijd vrij lang. En hoe zit dat met de betaling? Betaal je als ze binnen zijn?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:13

Volgens mij duurde zowel mijn Lipica als petrie even lang. Even terug denken.. Denk dat ik bij beide merken ongeveer drie mnd heb moeten wachten.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:55

Lipica is rond de 12 weken wacht tijd geloof ik

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:11

Ik zag in het Lipica topic 16 weken ook voorbij komen. Volgens mij moet je overal wel op 10+ weken rekenen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 10:28

Bij celeris is er sprake van een aanbetaling. Huidige wachttijd is rond de 12 weken. :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:30

Ik heb momenteel lipica rijlaarzen. Eerst heb ik daar een paar wedstrijdlaarzen laten maken. Worden nu toch al 3 jaar elke week op wedstrijd gebruikt en zien er nog best oké uit. Lak begint wat te barsten, maar dat vind ik niet zo'n ramp. Verder zijn dat altijd super goede laarzen geweest..
Vorig jaar heb ik dan daar ook een paar trainingslaarzen laten maken. Ik was al niet 100% tevreden van hoe ze eruit zagen maar soit, het is mijn eigen keuze geweest om ze zo te laten maken dus daar moet ik niets over zeggen. Na 1 jaar intensief gebruik (daar ben ik wel eerlijk in, gemiddeld toch wel 2 à 3 uur per dag dat ik die aan heb) zien ze er echt helemaal niet uit. Op verschillende plaatsen is het leer gewoon aan het scheuren.. ik poets mijn laarzen elke dag en ik ben er ook zo zuinig mogelijk op. Maar nu ben ik dus toch wel op zoek naar een adresje waar ik degelijke laarzen kan laten maken. Mijn kuiten zijn vrij dik waardoor gewone laarzen zoals de niro, cavallo, petrie,.. niet mogelijk zijn. Zelfs bij maatwerk zouden deze niet helemaal passen (volgens de winkel, Emmers).
Dus ik lees hier even mee, hopelijk kan celeris een goede optie zijn. Verder kijk ik ook naar Derby, maar die lijken mij erg hard op lipica...

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:35

lienbono schreef:
Ik heb momenteel lipica rijlaarzen. Eerst heb ik daar een paar wedstrijdlaarzen laten maken. Worden nu toch al 3 jaar elke week op wedstrijd gebruikt en zien er nog best oké uit. Lak begint wat te barsten, maar dat vind ik niet zo'n ramp. Verder zijn dat altijd super goede laarzen geweest..
Vorig jaar heb ik dan daar ook een paar trainingslaarzen laten maken. Ik was al niet 100% tevreden van hoe ze eruit zagen maar soit, het is mijn eigen keuze geweest om ze zo te laten maken dus daar moet ik niets over zeggen. Na 1 jaar intensief gebruik (daar ben ik wel eerlijk in, gemiddeld toch wel 2 à 3 uur per dag dat ik die aan heb) zien ze er echt helemaal niet uit. Op verschillende plaatsen is het leer gewoon aan het scheuren.. ik poets mijn laarzen elke dag en ik ben er ook zo zuinig mogelijk op. Maar nu ben ik dus toch wel op zoek naar een adresje waar ik degelijke laarzen kan laten maken. Mijn kuiten zijn vrij dik waardoor gewone laarzen zoals de niro, cavallo, petrie,.. niet mogelijk zijn. Zelfs bij maatwerk zouden deze niet helemaal passen (volgens de winkel, Emmers).
Dus ik lees hier even mee, hopelijk kan celeris een goede optie zijn. Verder kijk ik ook naar Derby, maar die lijken mij erg hard op lipica...

Lien als je beslist om celeris te laten komen kunnen wij misschien samen een afspraak maken... ik ben er nog niet 100% uit wat ik ga doen maar ik heb ook interesse en dan kunnen we dit misschien beter samen afspreken (moet ze maar 1 keer naar deze regio komen)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:42

Kunnen we inderdaad wel doen! Ben er ook nog niet 100% uit maar als ik 500-600 euro betaal voor laarzen zou ik daar toch graag een jaar of 3 mee doen.. mijn trainingslaarzen gaan nu naar de schoenmaker.. ik vrees dat die mij toch meer dan 100 euro gaan kosten nu :(

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:54

ja, inderdaad... en nu kan je alles zelf kiezen zonder meerprijs... ik dacht ook aan lipica maar elk extraatje kost geld en dan stapelt het ook snel op.

heb nu petri's ga eens luisteren voor rek erin te zetten maar als dit te duur uitvalt steek ik dit ook liever in een nieuwe laars

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:10

Petrie, cavallo en de niro leveren gewoon 100% maatwerk dus dat is jammer dat ke fout geinformeerd bent!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:15

Ik twijfel tussen celeris polo en derby polo.. Lastig aangezien ik met geen van beide ervaring heb. Derby heeft een levertijd van 4 weken.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:35

Roosje_ schreef:
Ik twijfel tussen celeris polo en derby polo.. Lastig aangezien ik met geen van beide ervaring heb. Derby heeft een levertijd van 4 weken.

Ben ook benieuwd naar de ervaringen hierover.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:43

lienbono schreef:
Roosje_ schreef:

Ben ook benieuwd naar de ervaringen hierover.

Mijn trainings-Derby’s gaan toch al weer zo’n, euh, jaar of 8,5 mee. Ik rij dan wel wat minder intensief maar daar staat tegenover dat ik ze misschien maar 3 à 4x per jaar poets. Ze beginnen nu wel hard minder te worden hoor, maar dat zei ik vorig jaar ook al (en vandaar dat ik hier meelees, Celeris zit bij mij om de hoek zo ongeveer). Ik heb wel een rundleren laars. Maar ook die zijn van Derby al heerlijk soepel.

Ik heb de Lipica’s bekeken in de stand van Paard&Laars, echt, Lipica is qua leerkwaliteit niet te vergelijken met Derby. Als je eenmaal Derby hebt gezien/aan hebt gehad, kijk je niet meer naar Lipica.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:08

Afbeelding

Foto is eerder gemaakt dan vrijdag, zoals beloofd. ;) Laarzen aan met spoorriempjes :)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:17

Erg gaaf sannn! Even oftopic zie dat je bowbalance heb. Merk je veel verschil? Zit te twijfelen ze te kopen maar niemand in mijn directe omgeving die ze heeft...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:02

Ja ik vind ze heel fijn. Dressuur, spring en cross ermee. Ik heb zelf rugklachten en door deze beugels een stuk minder last. :)

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:05

Wauuwww! Die zijn echt super mooi! Van welk merk? Ik hou het niet meer bij met al die merken die besproken worden :D

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:12

Nizoni voornamelijk Celeris, van dat merk zijn bovenstaande laarzen ook

Sannn Dankje voor de info!

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:13

HindaFree schreef:
Nizoni voornamelijk Celeris, van dat merk zijn bovenstaande laarzen ook

Sannn Dankje voor de info!
dankjewel!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 23:25

Mooie laarzen San. :j :j :j

Met derby geen gebruikservaring, maar ze zien er altijd goed uit....en celeris hopelijk gaan we het snel meemaken. :D Begreep van de celerisdame die zowel lipica als derby als celeris verkocht heeft dat ze over lipica het minst te spreken is. Derby was gewoon goed met een goede service.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:27

Skyrama al bericht gehad over je laarzen? :+

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:34

Mooie laarzen sann zag ze ook op fb voorbij komen.

Ik ben erg benieuwd nr jullie laarzen en ervaring. Wachten duurt altijd lang.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 18:35

Nope nog niet. Hopelijk max 1 wk wachten. := :D Ben zoooooo benieuwd. :):)