Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ruitje schreef:Maar het een kan toch niet zonder het ander? Je kan toch niet besluiten hoe het af te handelen zonder op je eigen handelen te reflecteren?
@ Nikass, ben het niet met je eens, maargoed, ik wens een ieder die het aangaat veel succes. In principe krijgt de TS haar paard niets eens mee als de boer zegt: eerst 't geld, dan mag je weg.
Het is alleen de vraag of de boer dat doet natuurlijk, ik wil alleen maar zeggen dat je moet zorgen dat je het goed regelt voor je iemand met principes tegenkomt
Edit: holy oliebol, wat voor stalhouders maken jullie mee en hoe komt het dat die nog bestaan??
ElCamino schreef:ik denk alleen maar.... als het al zolang k*lote gaat...had je toch óók kunnen bedenken om even 3 dagen eerder op te zeggen....
mijn gedachte... listiglistje schreef:ElCamino schreef:ik denk alleen maar.... als het al zolang k*lote gaat...had je toch óók kunnen bedenken om even 3 dagen eerder op te zeggen....
mijn gedachte...
Daarbij had ik met andere stalgenootjes een front gevormd, stalvergadering met
pensioneigenaar erbij een de knelpunten aangeven en tijd geven om met een oplossing te komen.
Binnen korte tijd geen oplossing, dan maatregelen... dat kun je allemaal afspreken in zo'n vergadering.
Samen sta je sterk!
Overigens weet ik wel zeker dat hij een slechte partij goedkoop ingekocht heeft.
Hier krijgen we nl ook wel eens een slechte partij van de fouragehandelaar, maar dan wordt er
door de pensionhouder boos gebeld naar de fouragehandelaar en gaat de partij terug.
magriet schreef:Ben je rechtsbijstand verzekerd? Dan zou je daar eens kunnen informeren. Een mondelinge afspraak is ook een afspraak dus dan zou je de klos zijn om door te betalen. Aan de andere kant voldoet de staleigenaar ook niet aan de afspraak. Anders een juridisch loket bezoeken? Die zijn volgens mij ook niet duur voor een kennismakingsgesprek
Uiteindelijk heb ik gezegd de politie te bellen, toen kon ineens het slot er wel af, maar kon ik meteen vertrekken. Spullen in de auto van mijn vriend gegooid en zelf paard opgezadeld en gegaan en niks meer betaald. Gelukkig kon paardlief tijdelijk bij een bevriend fokker in de buurt staan, en kon ik toen rustig op zoek naar een andere stal.
listiglistje schreef:Daarbij had ik met andere stalgenootjes een front gevormd, stalvergadering met
pensioneigenaar erbij een de knelpunten aangeven en tijd geven om met een oplossing te komen.
Binnen korte tijd geen oplossing, dan maatregelen... dat kun je allemaal afspreken in zo'n vergadering.
Samen sta je sterk!
meggiemeg schreef:listiglistje schreef:Daarbij had ik met andere stalgenootjes een front gevormd, stalvergadering met
Samen sta je sterk!
Dit zou ook mijn idee zijn geweest alleen sta je er in de praktijk vaak alleen voor omdat de rest dan niet meer durft of ze komen opdagen en houden hun mond dicht in de hoop dat jij het woord wel even gaat doen.
.
ruitje schreef:Eerst de maand van de opzegtermijn betalen, dan pas het paard mee, daar heeft de boer zeker recht op. Het is de vraag of hij het zo wil spelen en of hij dan nog langer bestaat, maar vergis je nooit in de principes van mensen
ruitje schreef:Pensionstalhouder moet het paard helemaal niet meegeven? Weet niet waar je dat vandaan haalt, dat ze het bij dreigen met politie wel doen wil niet zeggen dat ze ongelijk krijgen van de politie als die wel komt
ruitje schreef:Eerst de maand van de opzegtermijn betalen, dan pas het paard mee, daar heeft de boer zeker recht op. Het is de vraag of hij het zo wil spelen en of hij dan nog langer bestaat, maar vergis je nooit in de principes van mensen
beatje schreef:Weet je eigenlijk wel hoe duur een gerechtelijke procudure is Ruitje?Dat kost heel wat meer als die pensionhouder kwijt is als hij de maand december verliest .
listiglistje schreef:beatje schreef:Weet je eigenlijk wel hoe duur een gerechtelijke procudure is Ruitje?Dat kost heel wat meer als die pensionhouder kwijt is als hij de maand december verliest .
nee hoor kan via een kort geding, als de pensionhouder gewoon verzekerd is (rechtsbijstand)
hoeft dit hem waarschijnlijk niets of niet veel te kosten....als hij er werk van wil maken, kan dat.
W_Empress schreef:Ik ben ook eens per direct met paard van het erf gezet btw. Eerst zonder paard en deelde de pensionhouder mij mede dat mijn paard nu van haar was, ze had al een slot op de deur gehangen.Uiteindelijk heb ik gezegd de politie te bellen, toen kon ineens het slot er wel af, maar kon ik meteen vertrekken. Spullen in de auto van mijn vriend gegooid en zelf paard opgezadeld en gegaan en niks meer betaald. Gelukkig kon paardlief tijdelijk bij een bevriend fokker in de buurt staan, en kon ik toen rustig op zoek naar een andere stal.