Laarzen van zwart naar bruin geverfd...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:58

Abacab schreef:
Wow schitterend. Ik zag al op de site dat je je laarzen zelfs roze metallic kunt schilderen :)

Waar dan? Want ik wilde nu blauw metallic, maar dat hebben ze niet. Heb nu maar een potje sapphire en een klein potje pewter besteld. Als het te donker wordt heb ik ook nog zilver staan, dus ben benieuwd!

Heb ook nog een potje parisian pink staan, maar weet niet goed wat ik er mee moet :') Beetje te fel voor laarzen misschien :=

Mellanca

Re: Laarzen van zwart naar bruin geverfd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:02

Ik heb ze nog van een andere site gehaald, en daar hadden ze die niet.. En om naar BE te versturen komen er een groot deel verzendkosten bij, dus om dat nog eens van een andere site te halen is wat duur :(

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:03

welke site heb jij ze besteld dan?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:05

Ik had nu trouwens bij Leather Builders besteld, die hebben ook onderhoudsspul. Ook gelijk maar smeersel voor mn struisvogels meebesteld. :)

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:10

Bij RUAN :)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:14

Wauw, erg leuk!

Nenah_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:27

Wauw ziet er super uit!
Ik had zelf ook een keer mijn pas gekochte bruine laarzen (die nou niet bepaald goedkoop waren) geprobeerd zwart te verven omdat ik er toch niet tevreden mee was...
Nou dat was geen succes en ik kon ze bij wijze van spreke wel in de prullenbak gooien.
Super dat het bij jou wel is gelukt! :P

Basboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:40

Wauw! Ik zou mijn zwarte laarzen ook wel cognac willen verven, maar vind dat stiekem wel zonde. Zou het ook bij de Petrie chaps werken? :o

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:41

Jammer dat beide verftopics niet gewoon in een zijn.

Ik zit met een probleem, ik wil mijn leerwerk (zadel, hoofdstel, laarzen) verven máár mijn laarzen hebben boven een band dat lak is, een lichte kleur (cognac, de kleur van mijn wedstrijdhoofdstel) lijkt me dus niet mooi, en ik heb geen geld voor een nieuw paar laarzen, het lakdeel wil ik wél gewoon lak houden.

Ik heb dus een kleur nodig wat bij zwart lak staat en eventueel ook bij cognackleurig, voordeel van alles is dat er bij wedstrijden toch een wit dek onder komt met witte bandages of kappen, dus bij het cognac hoofdstel + zwart lak + speciaal kleurtje hoeft verder niks te matchen.
Bij het zwart lak + speciaal kleurtje daarentegen wél, heb moet bij mijn dekjes en peeskappen passen.

Nu kunnen de kleuren bordeaux rood en saffier wel staan gok ik, bruin niet ivm de kleur van mijn pony...

Of lijkt cognac jullie toch wel mooi bij deze laars:
http://www.divoza.com/images/products/1 ... junior.jpg

-O-

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:16

xSlvna schreef:
Jammer dat beide verftopics niet gewoon in een zijn.

Ik zit met een probleem, ik wil mijn leerwerk (zadel, hoofdstel, laarzen) verven máár mijn laarzen hebben boven een band dat lak is, een lichte kleur (cognac, de kleur van mijn wedstrijdhoofdstel) lijkt me dus niet mooi, en ik heb geen geld voor een nieuw paar laarzen, het lakdeel wil ik wél gewoon lak houden.

Ik heb dus een kleur nodig wat bij zwart lak staat en eventueel ook bij cognackleurig, voordeel van alles is dat er bij wedstrijden toch een wit dek onder komt met witte bandages of kappen, dus bij het cognac hoofdstel + zwart lak + speciaal kleurtje hoeft verder niks te matchen.
Bij het zwart lak + speciaal kleurtje daarentegen wél, heb moet bij mijn dekjes en peeskappen passen.

Nu kunnen de kleuren bordeaux rood en saffier wel staan gok ik, bruin niet ivm de kleur van mijn pony...

Of lijkt cognac jullie toch wel mooi bij deze laars:
http://www.divoza.com/images/products/1 ... junior.jpg

-O-

Zou het niet mooi zijn om je laarzen gewoon cognac te maken. Je zadel ook volledig maar bv de achterkant van de lepel zwart te houden en dan een zwart wedstrijdjasje?
Zal ik anders eens een foto voor je bewerken hoe dat dan uit komt te zien?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:21

Zoiets zou ik ook doen, zeker geen extra kleur er bij.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:22

Het zadel (achterkant van de lepel) kan ik niet mooi in een andere kleur doen, daar zit namelijk niet zo een boog, een tweekleurig zadel vind ik sowieso te druk met zo een contrasterende kleuren. -O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:30

Ik zou je laarzen (en cap) gewoon zwart houden, alleen je zadel cognac. Maar ik hou niet van die kleur dus misschien een stom idee.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:33

Aangezien je paard zwarte manen heeft en zelf redelijk cognac van kleur is vind ik dat het helemaal niet stoort dat het lak zwart is, ik vind het zelfs chique staan:

Afbeelding
Het is wel iets blinkender dan dat het zou worden, maar zover gaan mijn bewerkingskrachten nog niet :')

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:35

Oooh wat een leuk topic, dit brengt me echt op ideeën, ga morgen gelijk kijken op de sites voor welke kleur ik ga!
Zit het nog steeds goed bij degene die het al gedaan hebben?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:37

Gna, de slechtste foto van de hele site... xd Toch bedankt voor het voorbeeld
Hmm lijkt me eigenlijk toch niet echt mooi zo... Wat een verschrikkelijke kleur hoofdstel heb ik me ook gekocht _O-

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:39

Sorry :+ was de duidelijkste foto die ik had waar je tuig op staat
Ik vind het anders wel mooi hoor :+ Je moet het natuurlijk wel zien met een dekje eronder, denk dat dat ook wel een verschil maakt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:50

Maar het zadel en de laarzen lijken net vergroeid met het paard, al zal dat uiteraard nog anders uitvallen als het écht geverfd is. Alleen als ik het zo zie kan ik beter mijn laarzen zwart houden (net als mijn jasje en cap) zoals Nies al zei...

Navy lijkt me ook stoer, maar dan heb ik op wedstrijd (onderling) drie kleuren leer. _O-
Ben ik lastig als ik vraag om dat eens te proberen, de laarzen + zweetbladen + kussens in de kleur navy...?
Even voor het beeld.

Hoe kom je trouwens aan die foto..?
Edit: Sorry, ik zie het al, jij bent t :o

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:54

xSlvna schreef:
Maar het zadel en de laarzen lijken net vergroeid met het paard, al zal dat uiteraard nog anders uitvallen als het écht geverfd is. Alleen als ik het zo zie kan ik beter mijn laarzen zwart houden (net als mijn jasje en cap) zoals Nies al zei...

Navy lijkt me ook stoer, maar dan heb ik op wedstrijd (onderling) drie kleuren leer. _O-
Ben ik lastig als ik vraag om dat eens te proberen, de laarzen + zweetbladen + kussens in de kleur navy...?
Even voor het beeld.

Hoe kom je trouwens aan die foto..?
Edit: Sorry, ik zie het al, jij bent t :o

<<)

Zo zou het zijn met dekje, witte rijbroek en zwart 'jasje'
Afbeelding

Ik zal het nu even met navy doen.

Edit:
Afbeelding

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:06

Als je de laarzen geverfd hebt, hoe moet je het dan onderhouden? Gewoon met zadelzeep en blanke vet?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:11

Hmm die tweede vind ik wel heel stoer als ik mijn hoofdstel zwart-blauw verf, jullie niet?

Dan heb ik het hoofdstel wel voor niks gekocht, had er al spijt van toen ik hem besteld had :+

Vond overigens de eerste set leuk als ik mijn laars zwart houd... Wat een dilemma...

Ik ga eens vrienden vragen door de fotos te laten zien, thanks Leen!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:14

xSlvna schreef:
Hmm die tweede vind ik wel heel stoer als ik mijn hoofdstel zwart-blauw verf, jullie niet?

Dan heb ik het hoofdstel wel voor niks gekocht, had er al spijt van toen ik hem besteld had :+

Vond overigens de eerste set leuk als ik mijn laars zwart houd... Wat een dilemma...

Ik ga eens vrienden vragen door de fotos te laten zien, thanks Leen!

Maar zou je die lak wel kunnen verven? Lijkt me ook wel gaaf, maar ik vrees dat dat niet gaat houden omdat de verf ook deels in het leer trekt en dat gaat met lak niet meer.
Ik denk dat het ook wel mooi is als je zelf gewoon alles in zwart wit hebt en dan een cognac hoofdstel en zadel. Zie je ook wel vaker op wedstrijd voorkomen.

Edit: zo is het met zwarte laarzen: http://img818.imageshack.us/img818/2391/jbqa.png

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:18

Nee dat is het euvel, het lak kan en ga ik NIET verven dus moet de kleur bij het lak matchen én bij het cognac hoofdstel.

Zal er een weekje of 3 over nadenken, dan is mijn loon binnen en kan ik verf kopen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:25

ik ben wel benieuwd naar hoe mensen hun laarzen zijn na aantal keer rijden blijft het een beetje goed zitten??

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:40

Pagina 4, ja dus :)