Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

Re: Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:16

Welke divoza moet je reserveren dan?

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:25

Ik lig heel erg achter zie ik!

Ik heb ook zo'n cap, maar inderdaad helemaal geen zin om dat ding weken kwijt te zijn. Op de officiele website van Uvex lees ik niets meer over de terugroepactie en de ruitersportwinkel hier in de buurt schrijft op hun website dat je hem in kan leveren zodat ze hem kunnen repareren (lijkt me geen goed plan). Ben ik te laat met mijn onveilige cap :D ?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:33

nee hoor je bent nog niet te laat de nieuwe partij caps moet nog in de winkels arriveren ;)
je krijgt van Uvex gewoon een hele nieuwe cap :D

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:36

Bedankt voor je snelle reactie! Waar kan ik dat regelen? Toch gewoon via Uvex zelf? Ik ga vast oefenen met mijn duits :D . Heb ik er na al die jaren toch nog wat aan zeg.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:41

volgens mij gaat het gewoon via de ruitersport zaak, bij de Epplejeck kun je gewoon je cap omruilen als de nieuwe partij caps binnen is. Ik weet zo niet of er een filiaal van EJ bij jou in de buurt zit?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:54

Bij jullie winkels de caps al binnen? Hier nog niets gehoord :p Ze zouden bellen....

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:58

Nee duurt dacht ik nog iets van 2 a 3 weken op ej.nl de voorraad van de caps in de gaten houden werd mij verteld.

Blondie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:02

Ik reageer hier ook maar even. Mij is verteld door een grote ruitersportzaak (niet Divoza of EJ) dat de Nederlandse vertegenwoordiger een fout heeft gemaakt en brieven naar de Nederlandse ruitersport zaken heeft verstuurd dat de caps allemaal vervangen zouden worden door een nieuwe. Nu blijkt dat niet waar te zijn, ze hebben een korte periode de cap omgeruild voor een nieuwe omdat er nog geen oplossing was om de caps aan te passen zodat ze wel veilig zijn. Nu is die oplossing er wel en worden er geen nieuwe caps meer uit gegeven maar moet iedereen toch zijn cap opsturen naar uvex zodat deze aangepast wordt. Dat zou dus minimaal een week zonder cap betekenen. Ik heb Uvex Duitsland dus maar even gebeld en die bevestigde dit, er worden geen nieuwe caps meer uitgegeven. De kleine zaak waar ik mijn cap gekocht heeft zegt dat ze voor zover zij weet nog steeds nieuwe caps mag geven aan iedereen zodra deze binnen zijn maar dat de vertegenwoordiger al een tijdje op vakantie is. Ik weet niet meer wat ik nu moet geloven.. Mensen die wel een duidelijk verhaal kregen van Uvex Duitsland?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:11

Das balen...ik kan mijn cap niet zo lang missen. :(

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:12

Mijn is dus vervangen geweest door uvex Duistland, ik heb nu de uvex perfexxion. Zou het vreemd vinden dat ze ineens hun verhaal veranderen,<;

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:16

Wat maf.. ik hoor ook maar steeds niet :$ zou bijna zeggen "ik hou deze wel.."

Flame25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:41

Jeetje lees dit nu pas. En heb mijn capje nog niet zo lang. Zelf bij epplejeck gekocht. Vreemd dat je hier dan geen bericht van krijgt. Toch maar even achteraan gaan dan...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:49

Ik heb een maand terug contact gehad met het D.runens Ruiterhuis, toevallig omdat ik een extra nieuwe binnenkant zocht.
Daar vertelde ze mij dat er Uvex helmen teruggeroepen worden, zij heeft in het systeem gekeken en alle drie mijn helmen daarbij horen. Zij heeft voor mij een formulier ingevuld en dit naar Uvex gestuurd.
Uvex stuurt nieuwe helmen zodat deze voor de oude omgeruild kunnen worden.
Ik wacht dus nog maar even af, in het begin topic staat dat je er niet meer mee zou mogen rijden. Mij vertelde ze dat ik ze gewoon kan blijven gebruiken (hoop maar dat ze gelijk hebben)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:53

Ik rij er al 3 jaar mee.. dus mjah... Maak me daar over eigenlijk niet druk... Kan me drukker maken over de "geweldige' afhandeling van dit ;)

Ik geef het gewoon op.. Als de ruiterzaak niet meer belt, hou ik lekker mijn oude :)

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:06

Het klopt inderdaad dat Uvex Nederland een fout heeft gemaakt met het vergoeden van de caps.

Vanaf nu wordt er geen vervanging meer aangeboden (alleen voor degene die niet gemodificeerd kunnen worden) maar moeten ze gemodificeerd worden. Je bent de cap ongeveer een week á ander halve week kwijt en je kan het ook op eigen kosten direct naar Uvex Duitsland opsturen (niet naar Uvex Nederland).

Jammer van de fout maar wel logisch dat de caps niet meer vervangen worden maar gemodificeerd worden.
Denk dat dit toch nog een goede oplossing is. Buiten dat hoef je je cap niet in te leveren. Je kan er ook gewoon mee doorrijden.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:20

Het is ook logischer als oplossing, maar dan denk ik ook "laat maar lekker zo"...

Vind het alleen slecht dat ik niets meer van de ruiterzaak hoor ;) niet dat ik er nog vaak kwam... maar toch :p

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:52

hmm raar dat dat zo verkeerd gecommuniceerd is.
zal nog wel even contact leggen met EJ of dat dus ook ben hen geldt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:07

Ben blij dat ik mijn kans heb gegrepen en de upgrade van Exxential naar Perfexxion heb gedaan. :+

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:24

Ik ben blij dat ik niet gewacht heb precies.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:11

Inderdaad, communicatie fout geweest.. Helaas.

Iedereen die bij ons een cap heeft laten reserveren krijgt echter nog een nieuwe. Die hoeven zich geen zorgen te maken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:26

He ships, had ik toch niet tot na mijn vakantie moeten wachten dus! Ik had ook wel graag gebruik willen maken van de upgradeaanbieding bij jullie .

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:18

Vandaag navraag gedaan in Drunen.
Het is inderdaad zo dat iedereen die voor een bepaalde datum zich gemeld heeft krijgt een nieuwe en degene die zich later gemeld hebben daar wordt de helm van aangepast.
E.e.a. naar aanleiding van verwarrende informatie.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:20

Wat maf.. maar vanaf welke datum is dat dan? Want ik heb het meteen gemeld en een week of 3-4 geleden mijn cap gebracht (nu hoor ik alleen niets meer erover :S)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:25

Poeh dat durf ik niet te zeggen, ik heb me eind juni aangemeld en zat bij die nieuwe helmen.
Misschien een mailtje eraan wagen of je ruitershop vragen.
Ze hadden daar geen idee hoe lang het nog gaat duren maar kan mijn huidige gewoon blijven gebruiken.
Ik merk er dan ook niets aan alleen het randje van de klep laat steeds los, lastig want daar kijk ik steeds tegen aan en daar hebben de meesten bij ons op stal last van.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:29

Ik ook nog eind juni en toen hebben ze er ook meteen 1 voor me besteld.. Ze zouden me laten weten als die binnen was, dus neem aan, dat als ik bij de "vervangingslichting" zou zitten, ze dat ook wel zouden laten weten? (Of is dat heel raar gedacht :') even een belletje "je moet hem toch omruilen/opsturen" is niet te veel gevraagd toch?

Want hoe doen ruiterzaken dat met de mensen die dus niet in de "nieuwe cap' groep vallen? Neem aan dat ze die even bellen/of het meteen zeggen in de zaak zelf... Blijf het maf vinden van die communicatie...