wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:56

Cassidy schreef:
NatasjavE schreef:
Edit: laat maar schoenmaat 37 bedoel je vast.

Heel goed, je mag door voor de koelkast.

*\o/*

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:00

Gho boos zijn niet echt maar toch dat de paarden het hebben geweten...

De Quarter vond het altijd leuk om met de omgeving bezig te zijn en genoeg meegesleurd, geplet tussen haar en muren van de poetsplaats, omver gelopen op de weide, ...
Daar hielp een ruk aan het touw niet en die kreeg wel een pets om tot positieve te komen, ja meestal op haar neus... (Geen nood ze is niet hoofdschuw geworden hierdoor).

De kleine doet ook veel rotzakkerij uithalen en die krijgt meestal mijn voet tegen haar kont :D

Paard van een manege had de gewoonte als je de stal in kwam om je te pletten met zijn kont tegen de muren, verder deed ie niks maar ik heb toen echt in zijn kont gebeten waar ie van verschoot en mij meteen losliet, die doet het ook niet meer bij mij als ik daar ben en draait zijn hoofd meteen richting halster :Y)

Mijn merrie nu is heel sensibel en meestal helpt even stem verheffen wel.
Hoewel ze laatste tijd durft te happen als het te lang duurt voor haar eten of deken aan/uit doen.
Dan neem ik haar bovenlip vast of haar oor en dan is het wel gedaan :o
Maar ze heeft ook al een lege emmer tegen haar kont gehad omdat ze zich niet wou laten vangen en toen heb ik ze met de emmer weggejaagd en daar was ze van aangedaan dat ze ineens heel braaf terug kwam 8-)

Gho er zullen nog vast meer dingen zijn maar deze weet ik nog heeeel goed.

SaartjeNina

Re: wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:43

Boos werd ik er niet om maar op de manege wilde ik de hoeven van een paard uitkrabben. Dus ik wil zijn rechterbeen optillen doet ie zijn linkerbeen omhoog :+ zo heb ik wel een tijdje gestaan haha

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:08

SaartjeNina schreef:
Boos werd ik er niet om maar op de manege wilde ik de hoeven van een paard uitkrabben. Dus ik wil zijn rechterbeen optillen doet ie zijn linkerbeen omhoog :+ zo heb ik wel een tijdje gestaan haha

_O- _O- _O- oh ik zie het al helemaal voor me!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:26

OP de manege hebben we echt een zwarte pismerrie genaamd Duchess. Nou het is toch een echte duchess (betekent gravin). Bevalt je haar niet? Valt ze je gewoon aan terwijl je in stal komt! Dit heeft ze een periode volgehouden tot ik de stal in kwam. Ze viel dus aan en ik had toevallig peesbeschermers in mjin handen.

Heb die dus naar haar hoofd geknald met een schreeuw en die stal in gelopen en haar in een hoek gedreven en blijven staan tot ze weer even normaal deed. Toen kon ik haar zo pakken en was ze heel mak :+ Heb ook nog wel eens een halstertouw gesmeten en een sjabrak. Toen heb ik haar even een periode flink aangepakt en moet nu zeggen; gaat wel steeds beter (wordt nu ook alleen door ons medewerkers opgezadeld of zeer ervaren mensen). Ondertussen zijn we wel een beetje vriendinnetjes geworden haha xd

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:31

ik denk toch wel toen mijn oude verzorgpony ineens de benen nam tijdens het rijden.
en maar door blijven rennen en rennen... teugel gebroken, hoofdstel gebroken
en hij maakte er maar een spelletje van.
toen had hij a heel gauw een mep met een zweep te pakken

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:40

Pony trok me mee en bokte naar mij.
Nu als hij al weg loopt, en in vraag:wat ga je doen?
Dan staat hij in sock!

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:48

afgelopen dinsdag
was hem aan het longeren
wil hem van kant wisselen duwt hij me zomaar omver
waarschijnlijk weer meer bezig met wat er buiten gebeurde dan waar ik effectief stond

met dat ik toch aan het longeren was met pessoa teugel
dacht het kalm te doen (warm)
nou mooi niet
lopen dat die heeft gedaan en veel van kant gewisseld als hij te dicht kwam klap met de lange zweep in de lucht
en hij was zeik nat van het zweet achter af

nu blijft hij mooi weg van mij met het kanten wisselen

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:03

Cassidy schreef:
Waar ik van schrik is dat er mensen zijn die heel lang nadat hun paard iets heeft misdaan, alsnog met een bestraffing komen. Als een paard iets doet wat niet door de beugel kan heb je maar een aantal seconden om hem te corrigeren, en niet pas een kwartier later want dat snapt hij niet.

Daar schrik ik dus ook van.... en ook om welke reden en hoe sommige straffen :x I.p.v. straffen zouden meer mensen eerst eens uit moeten zoeken waarom het paard zoiets doet.... Ik bedoel niemand specifiek, maar in het algemeen als ik alle verhalen hier lees ;)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:09

Ik heb ook wel eens verkeerd gestraft, maar daar heb ik van geleerd en daar ben ik over na gaan denken. Ik straf nu niet meer en heb mijn verzorgpaard geleerd dat NEE! Betekent dat iets níét mag.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:27

XxChelsey1xX schreef:
ik denk toch wel toen mijn oude verzorgpony ineens de benen nam tijdens het rijden.

want van een zweep gaat ie niet harder... :+

Manontjetrix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:34

Toen ik op stal was, ik mocht 2 paarden uit de wei halen ben nu 13 was toen 12. dus ik ga onder t draadje door wil t eerst paard pakken maar voor dat ik u m vast had renden ze kei hard door t draad en over me heen, toen was ik voor t eerst heel boos na dat ik bij was gekomen wat dr allemaal gebeurt was.

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:36

unihorses schreef:
XxChelsey1xX schreef:

want van een zweep gaat ie niet harder... :+

Ik had hem toen vast... hij draaide alleen een rondje om me heen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:49

Toen verzorgpony met vrijspringen steeds gericht bokte, ik was het zo spuugzat, dat ik de lange dikke tak ( die we toendertijd gebruikten als balk) naar dr toe heb gesmeten.

En die pony weet dondersgoed daat FOEI! iets is wat niet mag, ze rent dan gauw naar de ander en gaat daar een potje zielig doen :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:51

emilyslaluna schreef:
Monster_tos schreef:
Je bent te volgen :) Ben het alleen niet met je eens.
Mijn paarden kunnen ook heel erg boos zijn, op elkaar of op mij. Dus waarom zou ik niet boos op hun mogen zijn? Mits dit natuurlijk terecht is.

Ja dat bedoel ik. Zolang het consequent en terecht is. Niet zomaar boos worden zonder er over na te denken. Misschien doe je zelf iets fout? Dan is het onterecht voor het paardje. Maar in sommige gevalllen zoals wat je zegt dan moet het echt even. Paarden kunnen idd ook boos worden.

Oh ik was het wel met je eens, maar nu je je mening aanpast vind ik dat wel jammer. Je mag wel corrigeren, op een juiste manier, maar emotioneel boos worden is imo onterecht. Afgezien van het feit dat het meestal ook nog gewoon de fout is van de ruiter, of miscommunicatie.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:06

Waar ik ook van schrik is dat mensen al gauw denken dat de pony weet dat hij fout zit. Alsof hij iets doet om zijn baasje te pesten. Zo zit een paard niet in elkaar. Hij doet gewoon iets omdat hij niet geleerd heeft dat het niet mag.
Meeste voorbeelden hier zijn gewoon onopgevoed gedrag. En met boos worden en straffen en slaan wordt je paard echt niet gehoorzamer. Je zal hem eerst moeten aanleren hoe hij zich wel moet gedragen.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:08

Toen mijn verzorgpony voor de 4de keer tijdens een join up poging onder het draadje door gallopeerde en in de berm ging eten. Ik was ontzettend boos, maar heb het niett echt laten merken, bovendien was ik ontzettend moe van het achter hem aanrennen en kon ik ergens de shetten-grap er wel in zien en er om lachen :')

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:13

Ik ben wel een keer echt heel boos op hem geweest toen ik hem uit het weiland haalde, hij had blijkbaar geen zin en kwam ineens heel snel en fel naar me toen draven (in mijn rug, dus ik hoorde het alleen.) En toen even flink zijn tand in mijn arm zetten. Hij wist dondersgoed dat het niet mocht, want daarna renden hij gauw weer een stuk naar achter. Ik heb hem met het halstertouw tegen zijn hals geslagen.. :( sorry.. Maar bijten vind ik iets wat pony's echt neit mogen doen! Het deed dan ook verotte veel pijn :( En dan nog zo geniepig ook :(

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:26

[
Citaat:
Hij wist dondersgoed dat het niet mocht, want daarna renden hij gauw weer een stuk naar achter.

Je hebt je paard helemaal niet goed begrepen. Je interpreteert zijn gedrag niet juist.

Citaat:
Ik heb hem met het halstertouw tegen zijn hals geslagen..

En hiervan heeft jouw paard helemaal niets begrepen ;(

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:34

Oh jawel hoor... Mijn paarden weten goed genoeg wat wel en niet mag...
Zo dom zijn die dieren niet zoals sommige laten uitschijnen...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 02:06

Laat mensen nou gewoon even hun frustraties spuwen ipv alles gelijk weer moreel te gaan verbeteren enzovoort.. :))

Dan komt er namelijk weer een discussie die hier helemaal niet de bedoeling was.

EquiMassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:30

ik was voor het eerst boos op me pony toen ik er afgevallen was
en hij me in me hoofd ging bijten :S

JoseRieko97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:30

Ik weet zo niet wanneer ik het eerst echt boos werd maar de laatste keer was toen hij niet wou stoppen bij een drukke weg, dit is wel eens vaker gebeurd en we zijn zelfs al eens allebei gevallen. Toen we midden op de weg stonden en hij nog niet stil stond wou ik hem zo hard als ik kon een klap over zijn oren verkopen. Maar toen beukte in hem perongeluk volop tegen zijn hoofd :x ! Je zag hem bollesuizen, helemaal met zijn oor scheef.
De mensen in de auto's keken nogal verontwaardigd en degene waarmee ik samen naar huis reed kon niet meer stoppen met lachen.
Arm dier, heb hem nog nooit zo hard op zijn donder gegeven in 3 jaar tijd. Gelukkig stopt hij nu altijd als we moeten oversteken :') :')

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:05

Nikass schreef:
[
Citaat:
Hij wist dondersgoed dat het niet mocht, want daarna renden hij gauw weer een stuk naar achter.

Je hebt je paard helemaal niet goed begrepen. Je interpreteert zijn gedrag niet juist.

Citaat:

Ik weet wel zeker van wel, bovendien sloeg ik hem amper want ik kon er niet bij...
En ik zei toch ook al sorry maar ik weet zeker dat hij écht wel wist dat het niet mocht, waarom zou hij anders wegrennen?

JoseRieko97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:18

Nikass schreef:
[
Citaat:

Citaat:

Wat zou jij dan hebben gedaan?