Rijles eigen paard; hoe vaak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaikee

Re: Rijles eigen paard; hoe vaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:18

Ik heb 3 x per week les.
Officieel vraagt ze 15,- per half uur.
Ik ben altijd wel een uur aan het rijden..
dus 6 x 15 is 90... en dat keer 4 is eigenlijk 360 per maand..
Maar ik hoef maar 100 per maand te betalen
dus maar 8,33 per KEER :D

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:08

Thetrue schreef:
Ik vraag me af of dit een beetje normaal uitgerekend/gepland is:
Een beginner (hooguit 2/3 lessen) die koopt een paard voor de recreatie, (het gaat dus niet om de mening of je dat wel of niet normaal vind). Hiermee neemt ze 1x per week privé les, dus 4x p.m. Voor de rest is het meer een beetje stappen/draven/galopperen en troetelen. Zodra ze bv. meer ervaring heb, en zeker op buitenrit durft, komt dat er ook bij. Denken jullie dat dat slim is? Daarbij vraag ik ook of dit een gemiddelde berekening is:
1x per week lessen (25,- per les) voor ong. 50 min. dat mag oplopen tot een uur, en bij elke les word ong. 15,- reiskosten bij geteld. Dan ben je dus (alweer ong.) in een maand 160,- kwijt, als ik het goed heb. Is dat gemiddeld, duur, goedkoop??

Dat is normaal denk ik.

Als beginner zou ik ook zeker bij een rijvereniging aansluiten waar ze clublessen geven. Dat is in verhouding erg goedkoop (bij ons betaal je 125 euro per jaar en heb je elke week clubles) de lessen zijn op lager niveau, maar je leert er allicht wat bij.

Paardrijden is een dure sport helaas.