Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Billy schreef:Maar nohmaals...
Als je 1.90 bent en 88 kilo heb je gewoon een gezond gewicht. Moet je dan op ondergewicht gaan zitten voo je sport? De manege zou maar het BMI moeten kijken, niet naar puur het gewicht. Iemand van 1.60 en 80 kilo is hoogstwaarschijnlijk meer belastend voor een paardenrug dan iemand van 1.90 die 90 kilo weegt.
. Iemands gewicht is diegene zijn/haar 'probleem' en dat zou men dus ook niet het probleem van de manege moeten maken. Sees schreef:Billy dat jouw BMI gezond is voor jou maakt het nog niet gezond voor het paard. Iemands gewicht is diegene zijn/haar 'probleem' en dat zou men dus ook niet het probleem van de manege moeten maken.
LadyLover4 schreef:Wel goed dat er aan de gezondheid van het paard gedacht word op de manege hadden wij ook een wat dikkere meisje en die moest op de sterkere paarden maar die zakte bijna door zun benen! Dus dan is het wel zielig maar als je nog niet zo zwaar bent vind ik het wel kunnen dat je gaat rijden. hoop dat je wel mag blijven rijden anders is het echt *.
Billy schreef:Maar nohmaals...
Als je 1.90 bent en 88 kilo heb je gewoon een gezond gewicht. Moet je dan op ondergewicht gaan zitten voo je sport? De manege zou maar het BMI moeten kijken, niet naar puur het gewicht. Iemand van 1.60 en 80 kilo is hoogstwaarschijnlijk meer belastend voor een paardenrug dan iemand van 1.90 die 90 kilo weegt.

verography schreef:Sees schreef:Billy dat jouw BMI gezond is voor jou maakt het nog niet gezond voor het paard. Iemands gewicht is diegene zijn/haar 'probleem' en dat zou men dus ook niet het probleem van de manege moeten maken.
Het maakt het wel gezonder voor het paard dan iemand van 1,50 met 80 kilo. Als je namelijk een goed BMI hebt betekent dat je geiwcht goed verdeelt is over je gehele lichaam. Of je nu 80 of 90 kilo weegt je kan er beter mee omgaan en zal het paard er ook niet mee in de weg zitten.
Terwijl iemand met een ongezonde BMI geen goede verdeling heeft over het lichaam, maar wel onder de 90 kilo kan blijven. Toch zullen de pondjes te veel voor deze persoon het paard meer in de weg zitten dan bij de ruiter met een gezond BMI.
. Dat vet achter de massa aan beweegt. Echter, 100kg (puur ter illustratie) is te zwaar voor een paard, of het nu voornamelijk vet is, of in de lengte van een persoon zit
.Matheno schreef:LadyLover4 schreef:Wel goed dat er aan de gezondheid van het paard gedacht word op de manege hadden wij ook een wat dikkere meisje en die moest op de sterkere paarden maar die zakte bijna door zun benen! Dus dan is het wel zielig maar als je nog niet zo zwaar bent vind ik het wel kunnen dat je gaat rijden. hoop dat je wel mag blijven rijden anders is het echt *.
Een groot en gezond paard zou ook 150/160 kilo moeten kunnen dragen, ik weet niet hoeveel kilo de meid is die jij beschrijft, alleen boven dit gewicht lijkt ze me niet eens in staat om gewoon te lopen, laat staan op een paard te klimmen en te rijden.
. Hoe groot moet een dergelijk paard dan wel niet zijn?
Matheno schreef:LadyLover4 schreef:Wel goed dat er aan de gezondheid van het paard gedacht word op de manege hadden wij ook een wat dikkere meisje en die moest op de sterkere paarden maar die zakte bijna door zun benen! Dus dan is het wel zielig maar als je nog niet zo zwaar bent vind ik het wel kunnen dat je gaat rijden. hoop dat je wel mag blijven rijden anders is het echt *.
Een groot en gezond paard zou ook 150/160 kilo moeten kunnen dragen, ik weet niet hoeveel kilo de meid is die jij beschrijft, alleen boven dit gewicht lijkt ze me niet eens in staat om gewoon te lopen, laat staan op een paard te klimmen en te rijden.
Sees schreef:Matheno schreef:
Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. Hoe groot moet een dergelijk paard dan wel niet zijn?