Afgestraft op het niet invlechten van mijn IJslander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:49

Peppertree schreef:
Als het geinterpreteerd zou worden zoals het er staat (er moet aan de eisen worden voldaan, uitzonderingsrassen hoeven de volgorde niet aan te houden) zouden er heel veel uitzonderingsrassen gediskwalificeerd moeten worden, en dat gebeurt (over het algemeen) dus niet.

Strikt genomen is de jury van TS dus niet correct. Niet vanwege de 4, die mag ze gewoon geven als ze de kleur van de linkerachterkroonrand bij wijze van spreke niet mooi gepoetst vind. Maar wel wegens het verkondigen dat het niet is toegestaan en haar vervolgens wel laten rijden. Als de combinatie met een ongeoorloofde 'uitrusting' de baan betreed (volgens de jury dus) had ze haar niet moeten laten starten.

Gediskwalificeerd worden voor een verkeerde manen-dracht? Serieus?

Peppertree

Re: Afgestraft op het niet invlechten van mijn IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:50

Met een paarse rijbroek mag je toch ook niet starten?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:53

Ja maar dat is de keus van de amazone.
Manen zijn van het paard en zoals ik die regel lees staat dat voor mijn pony's vrij.

De regels voor de kleding zijn duidelijk, maar manendracht voor andere rassen niet.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:54

Nee klopt, maar als ik er voor kies om met losse manen te starten (wat mag) en mijn paard schud een keer met zijn hoofd en er valt een plukje naar links (wat niet mag), terwijl de rest van de manen netjes naar rechts hangen, hoop ik toch niet dat ik gediskwalificeerd wordt...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:55

En ook voor het niet opvolgen van de kleding-eisen volgt niet direct diskwalificatie: starten zonder handschoenen is in de regel -2 (vergeet die dingen nog wel eens mee te nemen :P )

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:56

tsja... denk dat je net een jury hebt getroffen die een koudbloed niet op de wedstrijden thuis hoort,
anders had ze er wel rekening mee gehouden, ze heeft je in princiepe op dr eigen smaak afgestraft.
dat krijg je dus met een jurysport, gewoon voor lief nemen, en hopen dat je de volgende keer weer
een wat meedenkendere jury hebt, die wel gecharmeerd is van ijslanders...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:01

enomis123 schreef:
tsja... denk dat je net een jury hebt getroffen die een koudbloed niet op de wedstrijden thuis hoort,
anders had ze er wel rekening mee gehouden, ze heeft je in princiepe op dr eigen smaak afgestraft.
dat krijg je dus met een jurysport, gewoon voor lief nemen, en hopen dat je de volgende keer weer
een wat meedenkendere jury hebt, die wel gecharmeerd is van ijslanders...

Dan zou zo'n jury ontslagen moeten worden.
Je moet naar het geheel kijken en niet de 1 voortrekken op de ander.
Lekker makkelijk om als jury zijnde te zgegen ik houd niet van ijslanders, OH zie je nou wel loshangende manen. Een 4!!!

Dan behoor je geen jury meer te zijn.

Ik werk in de zorg, ik kan toch ook niet zeggen dat ik bepaalde overtuigingen van mezelf door laat schemeren in mn werk (kan zo gauw op niks komen) Geloofsovertuiging buiten beschouwing.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:04

Persoonlijk denk ik dat de jury niet gezien heeft dat het een ijslander is, maar dacht ze dat het een 'gewone pony' was, met een 'onverzorgde manenkam' Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat ik dat vind... Maar als ik niet zo weten dat ijslanders dat zo mogen (of misschien zelfs moeten) had ik ook geen 8 gegeven voor de verzorging...
Maar ik geloof niet dat deze jury nou per definitie niet gecharmeerd is van koudbloeden hoor!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:14

Ok, volgens deze jury mocht het niet, dus min 2. Dan had ze dus eigenlijk een 6. De jury heeft dan dus correct gehandeld (volgens de KNHS).

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:20

Niet alle commentaren gelezen, maar als ik de reglementen lees dan heeft TS zich juist WEL aan de regels gehouden.
Jury is idd vrij om zelf beoordeling te geven voor de verzorging maar MET dit commentaar van de jury heb je volgens mij een prima punt om bezwaar aan te tekenen. Het is voor Ijslanders toegstaan om NIET volgens de voorkeursvolgorde, maar getoilleteerd zoals binnen het ras gebruikelijk, te starten. Dat is wat TS doet.

Ergo: Jury zit hier mi fout!