Koude Voetjes :( winter advies

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:00

Goede tips, topic gaat bij mijn favorieten aangezien ik altijd koude voeten heb :brr:

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:48

ik doe gewoon altijd 2 paars sokken

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Koude Voetjes :( winter advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:47

Ik heb in de winter altijd koude voeten. Ze zijn dan helemaal blauw en tintelen. Met dit weer heb ik er ook last van en vorig jaar rond deze tijd liep ik al met thermo laarzen. :x
Heb al heel veel geprobeerd.. plastic zakjes, thermosokken, thermo laarzen, voeten eerst poos op de verwarming en dan snel in laarzen/schoenen, zorgen dat ze niet nat worden, uggs, winter rijlaarzen... Pfff.

De oplossing voor mij: Ariat schoenen. Betaal je even wat en ze zitten niet alleen als engeltjes maar ik heb nu ook al gloeiende voeten. :D

dogs_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:06

Geweldig topic dit! :).
Had zelf thermo-laarzen gekocht maar die reden niet fijn, dit jaar dubbele sokken en plastic zakjes proberen!

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:14

Sokken die dmv een accu/batterij je voet verwarmen. Er zijn ook losse zooltjes voor in je schoen/laars die dmv een accu/batterij je voet verwarmen. Met een volle accu doe je 16 uur.
Zijn wat duurder, maar je hebt geen koude voeten en ze gaan lang mee.

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:51

Ik heb ariat jodhpurs met een of andere zool erin (gewoon de zool die altijd in die schoen zit) die de temperatuur regelt. Zo heb ik zomers nooit zweetvoeten, en s winters geen koude tenen! En ze lopen ook nog eens heerlijk. Enige minpuntje is dat ze nogal prijzig zijn, maar dan heb je ook echt wat!

Ik heb ook thermosokken van mountain horse, die heb ik dan wel in mijn rijlaarzen. Ze werken opzich wel en heb niet meer het idee dat mijn tenen bevroren zijn. Maar écht lekker warm is anders. Ga deze winter maar eens de plastic zakjestruc in mijn rijlaarzen proberen. :+

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 02:20

Koude voeten komt door een verminderde bloedcirculatie

Voor je weg gaat een warm voetenbad
Smeer je voeten in met vaseline dan dunne sok en dikke sok
masseer de voeten 3 x per week
alliminium folie in de zool van je schoen

Marije00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:03

Ik heb voor het rijden warmte stickers van de anwb webshop geloof ik, zeker een aanrader

igor02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:20

ANWB laarzen met bontvoering heb ik gekocht. 79 euro en lopen ook heerlijk.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:10

Herbruikbare & betaalbare warmtepads vind ik dé uitvinding en dat samen met goede laarzen, jodphurs, of nette schoenen. *\o/*

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:19

Bij mij werkt al enige goede winterlaarzen. Ik heb sinds twee jaar laarzen van Mountain Horse, ik dacht de Terra Nova, die een hele dikke zool hebben. Daardoor komt de kou van de grond niet meer bij mijn voeten en heb ik de hele winter (vorige winter was niet zo koud, maar 2012 wel!) geen koude voeten gehad. Echt een aanrader!

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:50

Lekkere dikke skisokken aandoen. En vooral niet te dunne schoenen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:17

De dikte van de zool is ook erg belangrijk. :j

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:11

Ik heb bij de action van die handwarmers gekocht! Hardstikke goedkoop en passen makkelijk in m'n rubber en thermo laarzen (niet in m'n leren, zit helemaal nergens naar :') ) zijn supermakkelijk te gebruiken en gaan niet snel stuk, als je ze gebruikt hebt in kokend water gooien en hup, zo weer gebruiken. Afgelopen winter heerlijke warme voetjes en handjes gehad!