op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:28

Ragenbol schreef:
Caesar schreef:
Ik snap best dat een manege op een bepaalde dag eerder sluit oid, maar ze kunnen je niet de zorg voor je paarden verbieden.

Ben ik het helemaal mee eens. Bij ons op stal gaan ze op zondag bijvoorbeeld om 5 uur dicht, daar houd je dan gewoon rekening mee. Maar dat je iedere maandag gewoon niet mag komen om je paard te verzorgen vind ik echt raar.....

op een manege vind ik het logisch, maar hierbij is ook pensionstalling.
Ik vind dat je ten alle tijde naar je paard moet kunnen

KM_Ris

Re: op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:32

Wat raar, bij ons zijn de pensionklanten op elke dag welkom.
als t moet zelfs s'nachts, dat een manege eerder sluit, ja dat snap ik.. maar dat je op maandag gewoon helemaal niet mag?, vind ik niet echt kunnen :o

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:23

Ik vind het ook een beetje een lastige regel. Ik begrijp wel dat ze een keer 'rust' willen ,maar als je paard (medische) verzorging nodig heeft moet je er toch bij kunnen..?
Wij hebben op stal ook uren, in ons contract staat dat we kunnen gaan van 7u tot 23u. Voor medische redenen of wedstrijdomstandigheden is er altijd begrip, dus als ik een keer om 6u moet vertrekken naar concours meld ik dat vooraf zodat de bel afgezet kan worden.
Ik zou het er iig niet mee eens zijn dat je een hele dag niet kan gaan.. Als ze nu nog zeggen 'niet rijden', tot daar aan toe (zou ook niet echt inzien wat daar nuttig aan is, maar goed), maar je hebt m.i. toch het recht om ten allen tijde voor je paard te zorgen..

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:26

Hoi,

ik zo even geen recenter topic meer vinden. Zit ook een beetje met zelfde probleem, sta op pensionstalling maar mag op maandag niet binnen wegens sluitingsdag (sommige mensen wel) terwijl we 2 paarden hebben dus tweemaal 375 euro in de maand betalen en ik me nu al in bochten moet wringen om binnen de openingsuren te gaan rijden ( van 8 tot 20 uur en in het weekend van 8 tot 18uur) . Ik ging nu wel langs voor even te tutten en supllementen te voeren en ze uit hun stal te halen gezien ze anders in hun box staan van zondagmiddag tot dinsdagnamiddag... tenzij ze buiten gaan maar daar heb ik ook niet altijd overzicht op en nu ik niet meer langs maag zeker niet meer...

Nu vroeg ik me af of dit zomaar mag jou de toegang tot je paard te ontzeggen als pensionklant?

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:47

Zo niet alle 10 de pagina,s doorgelezen maar toch even een reactie!
Wij hebben ook op een manege gestaan en kregen de gewoon de sleutel.
Erg handig wij kwamen vaak als de manege al gesloten was, noodgedwongen door het werk maar ook heerlijk rustig! :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:00

ik denk dat hier geen pensionklant meer stond als we een dag dicht waren..

op een uitzondering na af en toe zijn de meeste er wel voor 8 uur geweest, sommige komen 9 of 10 uur maar die ene keer dat er nog eimand om half 12 is is op een hand te tellen.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:04

Bij ons gaat de zadelkamer om 22 uur dicht en op zaterdag/zondag wat eerder, maar dit is meer voor de veiligheid van de spullen omdat er dan geen zicht op is. Als ik laat terug kom van wedstrijd/les laat ik me spullen in de auto liggen. Dat is niet anders. Als ik bepaalde tijden niet bij me paard zou mogen komen zou ik er niet gaan staan. Ik werk heel veel en ook nog onregelmatig, als ik vrij ben wil ik zelf mijn dag kunnen indelen :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:38

WildThing schreef:
Hoi,

ik zo even geen recenter topic meer vinden. Zit ook een beetje met zelfde probleem, sta op pensionstalling maar mag op maandag niet binnen wegens sluitingsdag (sommige mensen wel) terwijl we 2 paarden hebben dus tweemaal 375 euro in de maand betalen en ik me nu al in bochten moet wringen om binnen de openingsuren te gaan rijden ( van 8 tot 20 uur en in het weekend van 8 tot 18uur) . Ik ging nu wel langs voor even te tutten en supllementen te voeren en ze uit hun stal te halen gezien ze anders in hun box staan van zondagmiddag tot dinsdagnamiddag... tenzij ze buiten gaan maar daar heb ik ook niet altijd overzicht op en nu ik niet meer langs maag zeker niet meer...

Nu vroeg ik me af of dit zomaar mag jou de toegang tot je paard te ontzeggen als pensionklant?

Ik denk of nou ja het lijkt me logisch dat het kan. Het is hun terrein en dus hun regels. Het is aan jouw als pensionklant om dit te nemen of niet. Als je dit niet wil/prettig vind moet je er eens over praten of er aanpassingen mogelijk zijn. Zo niet dan zou dat voor mij persoonlijk de reden zijn om wat anders te zoeken. Ik kan volledig begrip opbrengen dat er wel grenzen zijn en je wat openingstijden hanteert als stal. Maar als stallen in het weekend bv om 18.00 uur sluiten daar houd ik ook niet van. Gewoon ruime tijden, ik vind dat als je een pensionstal begint je ook moet begrijpen dat je daardoor gewoon altijd volk op je erf kunt hebben en anders moet je er niet aan beginnen. En al helemaal geen sluitingsdag hebben. Maar goed denk wel dat het hun goed recht is. Maar ik zou het als eigenaar nooit willen.
Als ik zelf op zoek zou gaan naar wat anders zou ik toch zeker openingstijden willen van zo'n 9 uur 's ochtends tot een uur of 22.00/23.00 uur. Zeker in de zomer is soms heel fijn om later op de avond te gaan rijden bv.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:10

Wildthing...je spullen pakken en snel wegwezen.Gewoon een andere stal zoeken die wel aan je eisen voldoet,vrees dat je hier niets aan kunt doen.Eigen terrein,eigen regels...wist je dit van te voren niet of is het plotseling ingevoerd?

Zou het iig niet accepteren als ik niet bij mijn paarden zou mogen komen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:21

wat een drama allemaal qua aparte rare regels bij sommige pensionstallen.
Bij ons is de stal elke dag van 09.00 tot 22.00 geopend maar regelmatig(3/4 dagen per week) ben ik er tussen 8.00 en 8.15 en soms wel eens na 22.00.
Geen enkel probleem hoor :)
Een stal die op bepaalde dagen gesloten is of maar kort geopend zou ik nog niet voor niks willen staan.
Het is mijn paard en ik wil en moet er naar toe kunnen wanneer ik dat wil en wat mij uitkomt.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:20

Hier is het op zondag pas vanaf 12 uur open, kan ik prima mee leven. Ook zijn 1 januari, eerste paasdag en eerste kerstdag gesloten, dat vind ik iets minder prettig maar ook nog wel begrijpelijk. Zodra er een standaard hele week gesloten wordt ga ik wel verder zoeken, ik wil wel onder normale omstandigheden elke dag van de week naar mijn paard kunnen als mij dat zo zint :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:42

De stal waar ik sta is altijd open. Ik kan op elk moment van de dag aan komen lopen.
Ook op feestdagen, zondagen e.d.. Ik zou het niet anders willen. Of ik nu smorgens om 7 uur of savonds om 10 uur aankom om wat met mijn paard te gaan doen, maakt dat helemaal niets uit. Al wil ik heel eerste kerstdag op stal hangen, dan kan dat ook.
Gaat het niet goed met mijn paard, dan kan ik er zelfs voor kiezen om in overleg op stal te slapen. Wordt niet moeilijk over gedaan.
Ik ken niet anders, en zou ook niet anders willen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:24

Vientje schreef:
Hier is het op zondag pas vanaf 12 uur open, kan ik prima mee leven. Ook zijn 1 januari, eerste paasdag en eerste kerstdag gesloten, dat vind ik iets minder prettig maar ook nog wel begrijpelijk. Zodra er een standaard hele week gesloten wordt ga ik wel verder zoeken, ik wil wel onder normale omstandigheden elke dag van de week naar mijn paard kunnen als mij dat zo zint :)

Ik zou daar niet mee kunnen leven. Er is geen dag dat ik niet naar mijn paard ga. Ik zou nooit accepteren dat ik niet naar mijn paard mag. Ik vind om 9:00 uur of 12:00 uur open ook veel te laat. (wat als ik vóór mijn werk langs wil gaan?) Bij ons is het wel zo dat in principe verwacht wordt dat je in het weekend rond 18:00 uur weg bent. Ik vind dat wel vroeg, maar dit kan nog net. Maar als ik er om medische reden een keer later moet zijn zou dit wel kunnen als ik het even van te voren kenbaar maak.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:36

Medische redenen zijn bij ons sowieso een uitzondering, als je paard wat mankeert ben je gewoon altijd welkom. Was voor mij een voorwaarde met mijn brokkenpiloot :D

Ik heb zelf juist weer voorkeur voor 's avonds langer open, een stal die in het weekend om 18u dicht is kan ik dan weer niks mee :) Zo heeft iedereen wat en zijn eigen grens.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:57

Als men het niet zo leuk vind over dat er op de rustdagen dat er eigenaren niet bij de eigen paarden komen mag, dat het een eigen keuze is, wel of niet er komen te staan met je paard, je weet vantevoren dat er een rustdag is. Dus niet achteraf erover gaan miepen.

Zelf zou ik het niet leuk vinden en er ook niet voor kiezen om op een stalling te komen staan als er rustdagen zijn dat je niet bij je eigen paard komen mag.

Er zijn heus meer stallen in de omgeving dat wel alle dagen open is.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:03

Ik was binnen 5 minuten weggeweest als er dagen zijn dat ik hele dag mijn paard niet mag komen zien. Zijn ze lamsgestoord ofzo, het is mijn dier ;-)

Kijk dat je op zondag/feestdagen alles zelf moet doen zodat eigenaren rust hebben: snap ik! Maar als je geen mensen op je erf wil moet je een winkel beginnen en geen pensionstal. Winkel kan gerust 2 dagen dicht zijn, maar een paard heeft elke dag verzorging nodig; en in sommige gevallen 24 uur lang.

Wij zijn 24/7 welkom bij onze (eigen) dieren en dan vind ik niet meer dan terecht. Een manege dicht op maandag voor manege klanten, alla, dat snapt iedereen wel denk ik, hebben die pony's ook eens rust aan hun hoofd, maar eigen paarden is een heel ander verhaal.

DMZSniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:54

Je betaalt er in principe voor, dus ik zie het probleem niet echt. Ja, rustdagen mogen er zijn, maar zo verliest het manege ook geld. Naar mijn idee schieten ze zichzelf in de voet.

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:27

Nou als ze het eerst toelaten dat je mag langskomen en je op die basis verhuist naar hun stal en je dan plots de toegang verbieden... daar sta je dan ... Pinkstermaandag een feestdag doen ze zelfs niet open terwijl iedereen thuis is en graag wil komen rijden...

Nou er zijn inderdaad wel meer stallen in de buurt die elke dag open zijn maar gezien mijn moeder eigenaar is van mijn paard en haar ook betaald heb ik er 0,0 aan te zeggen. Wetende dat net die rustdag mijn enige vrije dag is , daar sta je dan mooi.. iedereen is werken en jij zit zielig thuis... En als je elke maand 375 euro per paard betaald ( 750 euro in totaal) plus zeer beperkte openingsuren ( van 8 tot 18 uur)(kan je niet eens een normale fulltime job doen) dan denk ik dat je toch wel op zen minst elke dag bij je paard kan komen.. zeker in de winter gezien ze dan van zondagmiddag tot dinsdagnamiddag hun stal niet uitkomen... en dat is naar mijn mening vragen om problemen...

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:45

Op mijn vorige manege was maandag ook de sluitingsdag. Waar ik nu sta mag je altijd komen. Achteraf gezien vind ik dat maar raar dat je niet naar je eiigen paard mocht als je wou...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:51

Als een manege de kantine op bepaalde dagen dicht heeft, maar voor de rest toegankelijk voor pensionklanten geen probleem. Op zo'n manege heb ik gestaan. Had daar een eigen zadelkast buiten de algemene zadelkamer, dus altijd toegang tot mijn eigen spul. Wc's waren ook gewoon open. Nou ja, dan maar geen kopje thee en broodje op die dagen. Zij hebben ook recht op hun rust dagen.

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:56

je paard zal maar hoogdrachtig zijn en kon ieder moment bevallen :=