Babootje schreef:Fred_Kroket schreef:Het is fijn voor je dat je je geld terug hebt gekregen. Je had het dier ook kunnen afspuiten o.i.d. of kunnen houden om te voorkomen dat het dier de handel weer ingaat.
Ik ken zat mensen die een rotte appel kopen en die weer verkopen en verbaasd zijn als ze weer een rotte appel hebben gekocht. Zo blijft de paardenhandel rottig omdat die slechte paarden of paarden met een probleem of een lichamelijk probleem in de handel blijven.
Zorg er de volgende keer dan voor dat de handelaar het paard niet verkoopt. Dan schiet je er financieel nog minder mee op maar dan hoef je geen alarmerende berichten te plaatsen op Bokt.
Het is onzin omdat het paard TS niet past, hem dan maar te laten afspuiten. Braaf of niet braaf is een subjectief begrip en een heel goede ruiter zonder angst, kan er misschien heel goed mee. Het vervelende is echter, dat de handelaar het paard weer als "braaf" verkoopt, terwijl daar wel een addertje onder het gras zit. Het is toch echt de handelaar die iets te verwijten valt. Niet TS.
Ik heb het niet over afspuiten omdat het dier niet braaf is. Ik vind het een beetje zeurderig overkomen als je een paard "retourneert" gaat klagen omdat het weer in de handel komt. Dan had je het dier moeten houden als je dat niet wilt. En in geval van een lichamelijk defect vind ik het helemaal niet fijn als het dier weer in de handel komt. Neem je verlies en de verantwoording denk ik dan.

maar dat is een kwestie van een mening..