Wat te doen als de staleigenaar zomaar je pony meeneemt ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:46

Twiggy2008 schreef:
Tja..... ik ken ook hele toegewijde stallingseigenaren. Je moet er alleen wel een klik mee hebben, anders zijn ze niet bepaald toegewijd naar jou en je paard. ;)
Die heb je ook, he, zulke types. Zo heb ik er eens eentje meegemaakt, die dacht dat 'ie God himself was. Iedereen likte zijn hielen. Ik niet, vooral niet toen ik zag hoe veel paarden daar behandeld werden :( . Maar ja, niemand, NIEMAND die daar iets van zei. Ik vond dat heel apart, eerlijk gezegd. Maar ja, stel je voor dat je van die stallingsbaas afhankelijk bent (het was een vrij goedkope stalling), dan moet je wat....... Ik kan dat niet, ik lik geen hielen, ik ben een open boek :+ . Ben na 3 weken al opgestapt, het voelde zo niet goed daar. En als ik er nog aan denk hoe dat ging, kan ik alleen maar blij zijn dat ik van die k.tgasten af ben.

Maar ik ken mensen die echt lyrisch zijn over die stalling. :j

Ja wat ik ook vaker zeg...
Iedereen ze eigen mening
en mijn mening is gewoon dat ze echt niet zo zijn....
En ook heb je geen klik ze verzorgen daar ze paarden super... heb vaak geholpen ook en ze letten echt overal op...

maar ja iedereen zijn mening...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:49

Hebben jullie het wel over dezelfde stalling eigenlijk? Is daar geen misverstand over?
En zo ja, willen jullie dan zeggen dat deze mensen dit verhaal verzonnen hebben?

Ik weet het verder niet, ik ben er niet bijgeweest, ken niemand persoonlijk uit dit hele verhaal......

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 17:00

Quellian schreef:
Toch blijf ik het een bijzonder verhaal vinden, want ik ken eigenlijk geen andere stalhouders die zo enorm toegewijd zijn, waar zoveel mee te regelen valt in het belang van je paard, waarmee alles in overleg gaat en waarbij alles mogelijk is.
Ik heb heel wat stalhouders meegemaakt in mijn eigenpaardencarriere en op deze mensen kan ik echt geen op- of aanmerkingen hebben. Sorry voor mijn scepticisme in dezen.

Maar stel dat dit jou overkomen was bij jouw paard/pony, hoe zou jij dan reageren?
Dan denk ik dat je hetzelfde zou reageren als ons? Jullie horen ook maar 1 kant van het verhaal, jullie hebben niet bij de afspraken het tekenen of dergelijke gestaan, we staan toch niet te liegen waarom komen wij met dit verhaal omdat het echt overkomen is, als het een lieve/goede stalbaas was dan hadden we toch niet lopen zeuren?

Als stalbaas alleen maar sorry had gezegd en had gezegd dit is verkeerd begrepen dit had niet mogen gebeuren, sorry. Dan had het hier ook niet gestaan :o tegenwoordig kan men niet meer sorry zeggen(van fouten maken leer je).

Ik hoop ook dat jullie onze kant van het verhaal willen geloven :o

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:06

Twiggy2008 schreef:
Zo heb ik er eens eentje meegemaakt, die dacht dat 'ie God himself was. Iedereen likte zijn hielen. Ik niet, vooral niet toen ik zag hoe veel paarden daar behandeld werden :( . Maar ja, niemand, NIEMAND die daar iets van zei.

Ik heb deze mensen eerlijk waar nog nooit een paard, van wie dan ook, slecht zien behandelen.
De pensionpaarden krijgen dezelfde behandeling als hun eigen paarden. Nogmaals, ik kan er echt geen slecht woord over zeggen :)

Dynamiek, ik ken de moeder van het meisje niet, heb alleen de vader en het dochtertje een paar keer gezien, meer niet.
De staleigenaar maak ik vaker mee en die ken ik niet op de manier die jij noemt, dus voor mij is het moeilijk geloven, snap je dat ook?
Ik geloof dus ook niet dat dit met mijn paarden zou gebeuren, daar heb ik alle vertrouwen in, nog nooit aan getwijfeld, want anders hadden mijn paarden daar niet gestaan :)
STEL dat zoiets met mijn paarden zou gebeuren, dan zou ik mijn paarden ook verhuizen, MAAR ik zou niet op bokt piepen over rechtzaak, schadevergoeding, aansprakelijk stellen, etc. Daar heeft niemand baat bij en slaat nergens op.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 17:48

Quellian schreef:
[
Citaat:
Dynamiek, ik ken de moeder van het meisje niet, heb alleen de vader en het dochtertje een paar keer gezien, meer niet.
De staleigenaar maak ik vaker mee en die ken ik niet op de manier die jij noemt, dus voor mij is het moeilijk geloven, snap je dat ook?
Ik geloof dus ook niet dat dit met mijn paarden zou gebeuren, daar heb ik alle vertrouwen in, nog nooit aan getwijfeld, want anders hadden mijn paarden daar niet gestaan :)
STEL dat zoiets met mijn paarden zou gebeuren, dan zou ik mijn paarden ook verhuizen, MAAR ik zou niet op bokt piepen over rechtzaak, schadevergoeding, aansprakelijk stellen, etc. Daar heeft niemand baat bij en slaat nergens op.

Ik denk als je onrecht aangedaan wordt dat je wel dat gaat doen, dan ben je tot alles in staat :( als ik daar mijn paarden in pension zou hebben zou ik toch echt mijn ogen open gaan houden alleen maar in de gaten houden of ze het niet met mijn paarden ook gaan doen :o Maar waarom zijn wij dan niet de enige met problemen daar? Er heeft er ook al eentje in dit topic gereageerd en per pb ook al, dat wil toch ook wat zeggen?
Ik blijf erbij stalbaas had beter na moeten denken voordat hij ongevraagd een pony meepakte, hij had een avond van te voren kunnen bellen ik kom een pony tekort mag ik er mee nemen? Dat zou heel wat anders overgekomen zijn dan dat je in Lunteren loopt met je kleine kind en je pony daar aantreft op een braderie. Dat keur ik absoluut niet goed :n

Ik denk dat elke persoon die dit mee zou maken zo zou reageren. Deze mensen waren zelfs nog zo lief om hem appart te nemen op de braderie om hem hierover aan te spreken, ik weet zeker als mijn man erbij was die had zijn poten gebroken.
Ik hoop alleen maar dat stalbaas gewoon een lesje geleerd heeft van deze hele affaire, hij kan zo leuk misschien tegenover over jou zijn, maar je zal maar het slachtoffer zijn. Dan voel je je wel beroerd. Hij zal misschien wel goed voor de paarden zijn, maar dat houd niet in dat je wat ongevraagd mee mag nemen.

Nog eventjes hierop reagerend, was ik vergeten:
Ook dat kan ik snappen.
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 14-06-11 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

cojo79

Re: Wat te doen als de staleigenaar zomaar je pony meeneemt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:43

Misschien lees ik er nu overheen maar zijn jullie al opzoek geweest naar een adere stalling??
Ik zou daar nog geen dag langer willen staan.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:48

Wat maken jullie je nog druk. Die pony is naar een nieuwe plek en heeft er niets aan over gehouden.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:08

nou ik maak me niet druk hoor , was gewoon nieuwschierig of ze er nog bleven staan met de pony of dat ze toch weg zijn gegaan.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:14

Ik bedoel de mensen voor je.

EvaaaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:16

wat die eigenaar heeft gedaan is echt belachelijk,
zonder toestemming een paard gebruiken van iemand anders!
hij staat nu toch bij een andere stalling?

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:34

Kijk dat bedoel ik....meteen ZO reageren, "is dat erg???"...nee voor mij niet, voor mij part ken je iedereen van bokt!!

Er werd straks gesproken over hoe de eigenaren met de paarden omgaat;

daar wil ik nog ff op reageren....ik heb nooit gezegt in mijn posts dat ik zeg dat de staleigenaren SLECHT voor hun paarden en pony's zijn, laat dat duidelijk zijn! Het ging er ook niet om of de paarden en pony's goed verzorgt werden/worden, maar dat ONZE pony meegenomen is zonder toestemming.
Dit topic is gestart om mensen te vragen OF ze het uberhaupt een keer hebben meegemaakt, en of ze tips hebben!
Er was denk ik niet het plan om iedereen zijn mening te vragen of ze het er mee eens zijn of niet...tuurlijk heeft iedereen er zijn mening over. De 1 heeft zo'n ervaring en misschien AANvaring met de 1 en de ander niet.....onze ervaring is nu dus gewoon niet goed!

Dat heeft niets te maken met hoe de staleigenaren zijn qua mensen of hoe ze de beesten verzorgen.
Ik had ook al eens eerder in een posts gezegt, dat mijn dochtertje altijd héééél gek met de staleigenaar was.

Voor de mensen die vroegen of de pony weg is?! ....ja die staat nu ergens anders!

en over het stukje van Quellian nog even : over dat alles kan daar en alles in overleg!

Ja bij ons dus niet....dat bestaat dus ook!

Wij halen echt niet de pony weg omdat we ooit zelf toestemming zouden hebben gegeven, en vervolgens de opstaande voet de pony weghalen. Wat heeft die pony daar aan?! De beestjes zijn al helemaal van slag, dnek je dat wij dat leuk vinden voor het beestje??? NEE dus!
Wat hebben de staleigenaren eraan?? Wat hebben wij eraan? NIETS! Maar het schoot ons wel in het verkeerde keelgat, zo op deze manier! Op de "braderie" was het ook een nonchalante reactie van de eigenaar!

Ik heb de staleigenaresse al laten weten dat we het wel spijtig vinden dat er geen sorry gezegt kan worden, en dat wij niet de "beroerste" zouden zijn geweest als het maar GEVRAAGD wordt, en we weten hoe, wat en waar de pony is! Het is geen tennisracket wat je "even" meeneemt!

En een goed gesprek zat er ook niet in...

en nu wat KOHTJE zegt...

De pony staat ergens anders...wat maken jullie je druk!

Dat doen wij allang niet meer...pony staat ergens anders, en wij hebben er rust in nu.

Nogmaals ik heb voor iedereen respect, ook voor de eigenaren en iedereen die ze kent en steevast in hun verhaal geloven.
Kijk op de braderie was het antwoord dat hun pony niet zonder die van ons kon....en later was het weer dat wij gezegt zouden hebben dat de pony van aandacht hield..(welke pony niet???!)...en ze daarom wel mochten pakken.

Kijk, dat is nou het welles nietus spelletje.....(en we hebben nooit een overeenkomst moeten tekenen, en dat is iets wat we nu dus voortaan wel doen wat wij geleerd hebben)....het is gewoon jammer dat het zo moest gaan. Als hun nou hun gevoel of meningen gezegt hebben tegen ons...en wij de onze en dat in een goed gesprek, ha het zo helemaal niet hoeven gaan!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 16-06-11 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 3 berichten samengevoegd, plaats alles aub in 1 post.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:58

Ik vind Christel haar verhaal eigenlijk heel aannemelijk. Het is HAAR ervaring en aangezien haar kind erbij betrokken is, kan ik me hun boosheid heeeeeel goed voorstellen. Je gaat niet voor niets de pony van je kind daar weg halen, dat doe je echt niet voor je lol. Christel, heel veel geluk op je nieuwe plekje!! Hoop dat mensen nu gewoon van je pony afblijven. :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:39

Christel, ik wil je ook veel plezier op je nieuwe plek wensen :) En voor de rest zal het toch een eindeloze discussie zijn en weet ik ook niet welke (en of er) afspraken gemaakt zijn en dat gaat me ook niet aan.

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:46

Quellian, dank je wel! Jij ook veel plezier op de stal!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:22

christel28 schreef:
Ik heb de staleigenaresse al laten weten dat we het wel spijtig vinden dat er geen sorry gezegt kan worden

4 juni 22:53 uur:

christel28 schreef:
Nou de pension baas (kamsel)..zei doodleuk: Oh nou sorry!! tegen mijn man!

Voor sommige mensen is dit sorry zeggen al een grote stap...

Verder wens ik jullie inderdaad meer plezier op de nieuwe plek en hoop ik dat jullie shet die andere shet niet te erg mist. Weet uit ervaring hoeveel twee paardjes aan elkaar kunnen hangen.

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:59

Ja oke slimmerik, maar dat was geen "gemeende"spijt me! Meer zo van: oh nou sorry, (zit niet te zeuren!)...ljij hebt niet gehoord hoe dat dat gezegd werd ;) ....en ik had dan wel ff de eigenaren gebeld aan het einde van de dag! Maar goed...zoals ik al zei; het was een naar gevoel voor ons zo, maar wij zijn er zo gerust mee....

Niet dat dat er nog toe doet.......

En wij willen Quellian, renate en chantal ook echt niet benadelen dat ze het opnemen voor de staleigenaren...in tegendeel. Wij hebben/geven ook een mening tenslotte, alleen het is jammer dat het zo moest. Wij houden daar helemaal niet van....
Wij hebben tenslotte ook niets met hun....maar we hadden met de staleigenaren, en voor ons is dat klaar nu. :j

En of de pony de andere pony mist? Nee gaat heel goed, ze staat nu met 2 andere shets...en ook zij zijn dikke maatjes! /3

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:12

Mooi toch? :j :D

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:49

heel mooi slimmerik!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:51

Prima opgelost zo, toch? :)

christel28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:53

Y;( :j