Met je kont in het zadel? Draag toch een SPORT-BH!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Re: Met je kont in het zadel? Draag toch een SPORT-BH!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:14

Ik draag altijd sport-bh's van triumph, maar helaas beweegt het toch vaak nog ongewenst mee. Ik heb ook wel eens zo'n harnas aan gehad van anita, maar dat vond ik vreselijk zitten, kon er niet aan wennen, net als gekruiste bandjes, dat blijft trekken, iedere beweging die ik dan maak voel ik dat ding zitten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:17

steenbok1980 schreef:
Pffff, heb het nog warm van al het passen. Vraagje: waarom heb ik toch het gevoel dat iedere sportbh bewegingsvrijheid van mijn armen beperkt? Dan bedoel ik met je arm voor langs bewegen, snijdend gevoel door zijkant van de bh. Bandjes zitten niet te strak ofzo op de schouder. Ik twijfel nu tussen bovengenoemde SA run en een sporttop van nike. Zucht...

??????????????

Nog nooit last van gehad of gemerkt. Heb je de bandjes dan niet veel te kort zitten?

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:12

Nee, de bandjes zitten echt niet te strak/ kort. Ligt dus aan mij denk ik :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:15

steenbok1980 schreef:
Nee, de bandjes zitten echt niet te strak/ kort. Ligt dus aan mij denk ik :o

Nouja, ik weet niet of het op jou van toepassing is... Voor mij in ieder geval niet.
Maar als je aan de bovenkant wat 'vetjes' hebt zitten, kan het ook wel behoorlijk schuren...
Echter heb ik die vetjes wel een beetje, maar schuurt het niet...

Misschien is het ook puur wennen, aangezien de bh's ontzettend hoog gaan, om stevigheid te garanderen.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:16

_danieke_ schreef:
ik heb 70F/G maar rijdt altijd met een gewone bh niks geen last van hopen of pijnlijke dingen :P
is het dan nog nodig ? en zijn er in die maat wel van die bh's te vinden ?
sorry heb niet alles doorgelezen

Nu weet je niet beter maar probeer eens een sportBH dan merk je verschil echt wel :) Tegenwoordig zijn er zeker sportbh's te vinden in grote maten heb zelf ook 70F en tegenwoordig weing problemen meer om iets te vinden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 05:43

zeker bij een goede lingeriezaak hebben ze tegenwoordig veel soorten sportbh's hangen :j

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:40

Net even gewone BH's gaan kopen bij lingeriezaak in het dorp. Rib uit mijn lijf. Maar ook elk merk blijkt eigen maten te hebben. 2x Sapph en dat is allebei 85F en 1x MarieJo en dat 85E. Dus verschillen met maten zijn heel gewoon. Heb echt geen grote borsten hoor, maar gewoon vrij bol gevormd (geen hangers).

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 06:41

Haha,
ik moet ze nog steeds halen.

Met grote paarden en pony's geen last maar wanneer ik op een shet ga rijden en moet blijven zitten is het een ramp.

Maar de zin en de tijd ervoor om ze te halen.
Maar goed bij mij zie je ze niet eruit floeppen ofzo.
Heb een hoog kraagje of een vest aan.
Alleen zijn het af toe bots auto's haha

Maar mijn kont werd erop gewezen dat die gewoon de trille en de schudden.. :|
Sportbh voor een kont ook verkrijgbaar? haha

Dat vind ik dan wel onwijs vunzig om te zien, iell bahh

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:40

Die eeuwige discussie ...

Ik werk in een lingeriewinkel, en ik moet zeggen, met de juiste (!) gewone BH gaat sporten perfect.
Daar zit vooral het probleem, veel vrouwen dragen de verkeerde gewone bh, maar gaan dan om te sporten een goede, juiste sportbh kopen en zijn dan verrast over de ondersteuning die ze hebben.
Die ze ook zouden hebben met een gewone bh ... in de juiste maat.

Neem nu mezelf. Ik ben (in franse maat, dus voor europese maat moet omtrek -15 geloof ik) een 90C. Maar omdat mijn borsten vrij breed zijn ben ik om te sporten beter met een 85D (2.5 cm groter van cup en 5cm minder van omtrek). Maw de 85D heeft een iets beter passende cup dan de C, en ook geen push up effect.
Als m'n rugsluiting en schouderbandjes dan goed zitten, heb ik 0 last tijdens het paardrijden. Bij de C schud het ietsjes meer en durft er al eens een schouderbandje afzakken. Zegt m'n lesgever doodserieus "Verkeerde bh aan?" en doet hij voort met z'n les. Altijd grappig :')
En ik kan zonder bh met moeite een trap aflopen ;)

En ok ja, als je valt kan je beugel er uit springen en in je borst prikken. Maar als je bh's van kwaliteit zijn en je ze verzorgt, springen die beugels er dan niet zo maar uit.

Ik geef dan (ondanks mijn personeelskorting) liever eens €80 uit aan een BH van Aubade of Marie Jo, desnoods zelfs Marlies Dekkers, dan dat ik voor €20 een bh koop bij Hunkemöller die dan na zes maanden volledig versleten is van het intensief dragen.
Ik zou zeggen: ga naar een goede lingeriewinkel, laat je goede raad geven en investeer in dat leuke setje. Jij blij, vriendje/ vriendinnetjelief blij, borsten blij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:01

Zoiets heb ik nog nooit gehoord van iemand die in een lingeriewinkel werkt...

Het verschil tussen een goed passende bh van 80D of een goed passende sportbh van 80D is immens...

Om nog even een citaat te geven:
Al draag je al jaren dezelfde maat lingerie bh dat wil niet zeggen dat dit de juiste maat sportbeha is. Een sportbeha hoort veel strakker aan te sluiten om tijdens lichamelijke activiteit goede steun te bieden. Alleen wanneer je de juiste maat draagt zal de bh niet schuren of knellen. Door perfect aan te sluiten heb je geen last van bewegende borsten, pijn, schuurplekken en andere ongemakken. Je borsten zijn goed beschermd en blijven dus langer mooi.

Kiesdejuistesportbh.nl

Geschreven door deskundige [***] van Elmpt

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:27

Ik ben fan van het merk Fila, daarin heb je de keuze tussen met beugel en zonder.
Aangezien ik ze ook nog gewoon meegooi in de wasmachine en ze na een jaar nog niet af zijn vind ik de kwaliteit ook super.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:29

Ik heb een 70C, niet bepaald groot, maar toch heb ik die sportbh echt nodig.

Ik heb net een nieuwe van Marie Jo aangeschaft.. prachtig ding en zit werkelijk geweldig. Wel een rib uit mijn lijf.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:32

Tulandro schreef:
Ik heb een 70C, niet bepaald groot, maar toch heb ik die sportbh echt nodig.

Ik heb net een nieuwe van Marie Jo aangeschaft.. prachtig ding en zit werkelijk geweldig. Wel een rib uit mijn lijf.

Ik heb ook niet echt een grote voorgevel, maar ik heb m'n sportbeha wel hard nodig!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:55

Optiwolk schreef:
Die eeuwige discussie ...

Ik werk in een lingeriewinkel, en ik moet zeggen, met de juiste (!) gewone BH gaat sporten perfect.
Daar zit vooral het probleem, veel vrouwen dragen de verkeerde gewone bh, maar gaan dan om te sporten een goede, juiste sportbh kopen en zijn dan verrast over de ondersteuning die ze hebben.
Die ze ook zouden hebben met een gewone bh ... in de juiste maat.

Neem nu mezelf. Ik ben (in franse maat, dus voor europese maat moet omtrek -15 geloof ik) een 90C. Maar omdat mijn borsten vrij breed zijn ben ik om te sporten beter met een 85D (2.5 cm groter van cup en 5cm minder van omtrek). Maw de 85D heeft een iets beter passende cup dan de C, en ook geen push up effect.
Als m'n rugsluiting en schouderbandjes dan goed zitten, heb ik 0 last tijdens het paardrijden. Bij de C schud het ietsjes meer en durft er al eens een schouderbandje afzakken. Zegt m'n lesgever doodserieus "Verkeerde bh aan?" en doet hij voort met z'n les. Altijd grappig :')
En ik kan zonder bh met moeite een trap aflopen ;)

En ok ja, als je valt kan je beugel er uit springen en in je borst prikken. Maar als je bh's van kwaliteit zijn en je ze verzorgt, springen die beugels er dan niet zo maar uit.

Ik geef dan (ondanks mijn personeelskorting) liever eens €80 uit aan een BH van Aubade of Marie Jo, desnoods zelfs Marlies Dekkers, dan dat ik voor €20 een bh koop bij Hunkemöller die dan na zes maanden volledig versleten is van het intensief dragen.
Ik zou zeggen: ga naar een goede lingeriewinkel, laat je goede raad geven en investeer in dat leuke setje. Jij blij, vriendje/ vriendinnetjelief blij, borsten blij.

mooi niet dus dat ik kan rijden met een gewone bh :x
ik heb 75Fen kom voor goed zittende bh's sowieso al uit bij en speciaalzaak, maar als ik met een gewone bh ga rijden heb ik de dag erna enorm last van m'n rug. Dat is ook de reden dat ik het afgelopen halfjaar met 2 bh's heb gereden. een gewone voor wat extra stevigheid, en een eigenlijk wat te kleine sportbh om het knockout slaan van mezelf te voorkomen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:59

Rintah, dan doe je het helemaal goed. Staat ook op de site die ik hierboven heb genoemd, dat de sportbh een maatje kleiner moet (in ieder geval omtrek). :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:59

Ik rijd soms met een gewone bh en soms met een sport bh, maar ik moet zeggen dat ik rijden met een sport bh toch echt wel stukken fijner vind! (D)

Ik heb trouwens een Shock absorber. Maar die van de HEMA zitten ook prima. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:04

Ik merk bij paardrijden weinig verschil tussen mijn gewone en mijn sportBH. Bij hardlopen merk ik het zeker wel!

Trouwens, als je niet in de reguliere sportBH-maten past, kijk en bestel hier dan (heb ik ook gedaan):
http://www.bravissimo.com

D t/m K cup, omvang 60 t/m 110 ofzo?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:06

Dan zal het aan mij liggen, maar ik ben beter met een gewone goede bh dan met een sportbh.

Blijft dat veel mensen met de foute bh rondlopen!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:06

Optiwolk: dat ben ik toch echt niet met je eens. Ik draag goedpassende gewone bh's (laat om de zoveel tijd ook weer opnieuw meten) en goedpassende sportbh's. Echt een wereld van verschil!

Een gewone bh is er vaak toch echt niet op berekend dat je borsten zo omhoog en omlaag gaan. De meeste bh's gaan ook niet over je complete borst heen, maar stoppen net boven de helft. Daarbij geven gewone bh's je vaak een mooier decoleté en laten dus juist je borsten mooi zien. Een sportbh sluit helemaal over je borst en druk wat plat. Totaal andere functie onderdelen dus.

Ik rijd altijd met een goede sportbh. Ik heb shock absorbers, van puma en van Reebok. Allemaal fijn zittend.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:11

Ik heb een sportBH van Freya, met beugels! Dat vind ik zelf nog fijner zitten dan eentje zonder beugels. De beugels zijn heel goed ingesloten :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:16

Ik ga altijd naar de livera en vraag altijd advies en laat altijd de maat even goed meten, of advies ervoor :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:17

Ik denk dat de mensen die van mening zijn dat een gewone bh even goed is als een sportbh, nog nooit een goede sportbh hebben gedragen. Het is echt een wereld van verschil.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:25

Janine1990 schreef:
Rintah, dan doe je het helemaal goed. Staat ook op de site die ik hierboven heb genoemd, dat de sportbh een maatje kleiner moet (in ieder geval omtrek). :)

Heb nu een goed passende van shockabsorber. yey, kan nu weer met 1 bh Maar ik ben blij dat ik die niet qua omvang een maatje kleiner heb genomen, dan had ik niet meer kunnen ademen namelijk. Heb verschillende omtrekken geprobeerd (ook om beetje te kijken wat ik qua cup moest bestellen want mijn maat hadden ze daar niet) maar omvang 80 van SA zat hetzelfde als de omvang van m'n gewone bh's. SA heeft er dus al rekening mee gehouden dat het bij een sportbh wat strakker moet zitten als normaal en kan je dus gewoon in je standaardmaat kopen.
enne, die te kleine sportbh zat qua omvang idd wel goed maar het puilde wat uit zegmaar..

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:26

Ik kan de sportbh van Nike ook aanraden :)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:30

Ik ben er ook zo een die niet opstapt zonder. Gisteren voelde ik me na ziekte weer oke, liep toch in de wei en dacht, ach doe eens gek, lekker even zonder zadel. Dat was weer even een goed herinneringsritje.... :+ maar aan de andere kant het ik vaak gewoon in het weekend hele dagen een sportbh aan, omdat ik ze zo lekker vind zitten :')