Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
steenbok1980 schreef:Pffff, heb het nog warm van al het passen. Vraagje: waarom heb ik toch het gevoel dat iedere sportbh bewegingsvrijheid van mijn armen beperkt? Dan bedoel ik met je arm voor langs bewegen, snijdend gevoel door zijkant van de bh. Bandjes zitten niet te strak ofzo op de schouder. Ik twijfel nu tussen bovengenoemde SA run en een sporttop van nike. Zucht...
steenbok1980 schreef:Nee, de bandjes zitten echt niet te strak/ kort. Ligt dus aan mij denk ik
_danieke_ schreef:ik heb 70F/G maar rijdt altijd met een gewone bh niks geen last van hopen of pijnlijke dingen
is het dan nog nodig ? en zijn er in die maat wel van die bh's te vinden ?
sorry heb niet alles doorgelezen
Tegenwoordig zijn er zeker sportbh's te vinden in grote maten heb zelf ook 70F en tegenwoordig weing problemen meer om iets te vinden.

Optiwolk schreef:Die eeuwige discussie ...
Ik werk in een lingeriewinkel, en ik moet zeggen, met de juiste (!) gewone BH gaat sporten perfect.
Daar zit vooral het probleem, veel vrouwen dragen de verkeerde gewone bh, maar gaan dan om te sporten een goede, juiste sportbh kopen en zijn dan verrast over de ondersteuning die ze hebben.
Die ze ook zouden hebben met een gewone bh ... in de juiste maat.
Neem nu mezelf. Ik ben (in franse maat, dus voor europese maat moet omtrek -15 geloof ik) een 90C. Maar omdat mijn borsten vrij breed zijn ben ik om te sporten beter met een 85D (2.5 cm groter van cup en 5cm minder van omtrek). Maw de 85D heeft een iets beter passende cup dan de C, en ook geen push up effect.
Als m'n rugsluiting en schouderbandjes dan goed zitten, heb ik 0 last tijdens het paardrijden. Bij de C schud het ietsjes meer en durft er al eens een schouderbandje afzakken. Zegt m'n lesgever doodserieus "Verkeerde bh aan?" en doet hij voort met z'n les. Altijd grappig
En ik kan zonder bh met moeite een trap aflopen
En ok ja, als je valt kan je beugel er uit springen en in je borst prikken. Maar als je bh's van kwaliteit zijn en je ze verzorgt, springen die beugels er dan niet zo maar uit.
Ik geef dan (ondanks mijn personeelskorting) liever eens €80 uit aan een BH van Aubade of Marie Jo, desnoods zelfs Marlies Dekkers, dan dat ik voor €20 een bh koop bij Hunkemöller die dan na zes maanden volledig versleten is van het intensief dragen.
Ik zou zeggen: ga naar een goede lingeriewinkel, laat je goede raad geven en investeer in dat leuke setje. Jij blij, vriendje/ vriendinnetjelief blij, borsten blij.
Janine1990 schreef:Rintah, dan doe je het helemaal goed. Staat ook op de site die ik hierboven heb genoemd, dat de sportbh een maatje kleiner moet (in ieder geval omtrek).
maar aan de andere kant het ik vaak gewoon in het weekend hele dagen een sportbh aan, omdat ik ze zo lekker vind zitten