rijden met dit weer?(stormachtig)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:36

Als je paard de hele dag binnen staat dan vindt hij alles wat beweegt door de wind waarschijnlijk eng. De mijne staat 24/7 buiten (nu nog in de paddock straks in de wei) en staat dus de hele dag in de wind. Ik ben net lekker met hem duinen en bos in geweest (wij wonen vlak bij zee dus het waait echt hard nu!), hij was niet anders dan anders, erg ontspannen. (net als de hertjes overigens......dit zijn tenslotte ook vluchtdieren)
Weer een voordeel dus van paardje lekker buiten hebben staan!

mika11

Re: rijden met dit weer?(stormachtig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:17

Gelukkig is mijn paard wel nuchter met zulke dingen.
Ze staat overdag gewoon buiten, dus ik kan in principe gewoon rijden met stormachtig weer.
(maar vandaag kan ik zelf niet) :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:22

In de bak zou ik wel gaan rijden, maar niet op buitenrit.
Ponylief wordt toch altijd wat frisser van wind, en uit buitenrit zit ik dan toch niet zo relaxt :=

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:03

ik rijd ook gewoon met dit weer zolang het niet met bakken uit de hemel stort ga gewoon lekker een buitenritje maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:08

Meestal rij ik ook wel, maar zou vanochtend les hebben.
Kon door de wind mijn instructrice niet eens horen, en toen het ook nog begon te regenen hebben we de les maar verzet. :=

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:09

Ik heb wel gereden, paard was erg wakker door de wind die op zijn billen blies :D

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:26

Hihi mijn paard liep niet lang geleden bijna scheef door de rukwinden, vind het een goede oefening om met zo'n stormachtig weer te gaan rijden, ik heb nog een puberpaard dat van vanalles onder de indruk is :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:52

Op de dag van de wind waar ts het over heeft, ben ik voor het eerst sinds de winter er weer op gaan zitten. De paden waren eindelijk niet meer bevroren en het regende niet, lekker het bos in. Onze paarden staan ook buiten en gaven er echt niks om.