Uiterlijk tijdens het paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kayouty

Re: Uiterlijk tijdens het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:41

Ik heb een stapeltje oude kleren die ik altijd gebruik voor het werk en dat gebruik ik ook voor het paardrijden (lees; werk in productiebedrijf waar je altijd vlekken in je kleren krijgt).
Vind het zonde om m'n goede kleren dan aan te doen. Voor het paardrijden heb ik in de winter een knal groene winterjas (wordt beetje klein) en die heb ik dan aan. Bruin dekje op het paard of blauw. Rijbroek is of donkerbruin of lichtbruin.
Ik let verder niet op combinaties, als ik maar kan rijden!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:44

Ik rij in een grijze, bruine, witte of paarse rijbroek, met meestal een donkergroene jas, zwart shirt, en een paars, wit of grijs vest. Ik rij nu momenteel met gymschoenen vanwege een blessure, ziet er zeer charmant uit :+

Beau_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:48

Mij maakt het niet erg veel uit wat ik aan heb, als het er maar een beetje normaal uitziet en lekker zit.
Ik bedoel, ik ga echt niet in een veel te klein shirt van jaren terug lopen hoor :+

enca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:04

het uiterlijk is niet zo belangrijk om te gaan paardrijden, je moet je goed in je vel voelen én in de kleren die je aan hebt, of dat nu chique kleren zijn , of net niet. dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:10

Mousetimor schreef:
het maakt mij ook niet zoveel uit als het maar lekker zit en je goed kan bewegen, je komt immers voor je paard en je gaat niet naar een modeshow haha.

Geld ook voor mij :j
Maar toen ik mijn pony kocht, en dus ook twee extra rijbroeken, dekjes, halster en dat soort dingen, heb ik wel alles in grijs en blauw gekocht. Ik vind dat leuke (en makkelijk, mooi donker) kleuren. Als ik iets nieuw moet hebben koop ik het ook meestal in blauw of grijs (of zwart voor hoofdstel/zadel), waardoor het meestal toch wel bij elkaar past. Hoewel ik nu ook al een paar jaar een knaloranje winterjas heb, en die is prima dus die gebruik ik ook gewoon.

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:54

Bij mij moet het vooral lekker zitten, maar ik snap wel wat er wordt bedoelt met nette kleding en je houding, maar dat is net zoiets als je thuis loopt in je joggingbroek + gympies / als je netjes aangekleed naar je werk of uitgaat, dan heb je ook een andere houding en uitstraling en voel je je ook anders.

DeadxStarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:29

Okkieenjoy schreef:
Bij mij moet het vooral lekker zitten, maar ik snap wel wat er wordt bedoelt met nette kleding en je houding, maar dat is net zoiets als je thuis loopt in je joggingbroek + gympies / als je netjes aangekleed naar je werk of uitgaat, dan heb je ook een andere houding en uitstraling en voel je je ook anders.

:j

kim_amos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:55

Mij maakt het eigenlijk ook niet zoveel uit.
Maar ik vind het er wel altijd leuk uitzien als je er netjes uitziet *D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:16

Het liefst draag ik oude kleding, maar als ik bijv. een T-shirt aan heb dat wel kan dan doe ik het. Maar ik ga niet in me colbertje en blouse paardrijden :P

Puckenires

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:29

Ik heb wel een beetje naar gekeken naar mijn dekjes toen ik mijn rijbroeken kocht.. Maar ze moeten vooral super lekker zit en ook wel een beetje mooi;) Ik heb eigelijk veel grijs, vind ik mooi op een friese merrie. En daarnaast nog een campagne kleuring en blauw kleuring, dus valt allemaal wel mee!

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:10

ik ben eerlijk gezegd best veel bezig met wat ik aan heb met rijden, zelfs als ik thuis alleen rij. Alles moet wel een beetje met elkaar kloppen. Ook op concours alles moet wel een beetje bij elkaar passen!

LoveTobbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 00:26

Het maakt mij niet zo heel veel uit hoe ik eruit zie.
Maar ik kijk wel dat het een beetje combineert.
Meestal draag ik gewoon een vest wat vies mag worden op mijn rijbroek.

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:16

DeadxStar schreef:
Bigbrown, je spreekt je zelf best wel tegen..
En het heeft niets met een slechte of goede ruiters te maken..
Zoals hier al eerder werd gezegd, het kan wel degelijk meetellen wat je aan hebt.
En nee, dat geldt niet voor iedereen. Ook kan het met een hele wijde trui er bijv. anders uitzien. Dus niet dat je dan niet goed zit, maar zo lijkt het dan wel.

Vind het het heel erg kort door de bocht wat je zegt.. :)

hmm, jha las het nog een keer over, klopt niks van xD
het kan idd meetellen maar je gaat je toch geen zorgen maken of je kleren bij een dekje passen?
sorry, maar DAT vind ik dus echt zwaar gestoord!

dan kan het er idd anders uitzien, maar daar heb je toch geen last van lijkt mij.. als je gewoon weet dat je goed zit.. als je te ver naar voren hangt dan voel je dat vanzelf wel neem ik aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:22

Mij maakt het niet uit wat ik aan heb als het maar lekker zit. Als ik "snel" even wil rijden ga ik zelfs gerust in een overall over mijn gewone kleding heen.

Wel probeer ik mijn nette en oudere kleding gescheiden te houden.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:40

Mij maakt het ook niet zoveel uit wat ik aan heb tijdens het rijden. Pak gewoon een rijboek en een shirt :+

Lindsey1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:47

Ik trek altijd een rijbroek aan ( roze, zwart, bla bla bla ) En een T-shirt of vest, met een bodywarmer eroverheen, soms draag ik ook rijhandschoenen, ligt eraan. En Of course een cap :)

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:07

Als ik ga rijden hebben ik allemaal oude kleren aan die ik toch niet aan doe anders..
Met een paardrijbroek :P
Setjes heb ik nooit := is me veelte veel moeite, pak gewoon een sjabrak uit de kast hup onder het zadel klaar. Het kan dus best wel eens gebeuren bij mij dat ik wat vloekend aan heb maar ach, dat maakt mij niet zoveel uit :P

Ik zeg altijd maar zo; voor mijn paard hoef ik er niet goed uit te zien hoor, die neemt me wel zoals ik ben.. :j (wat een jongen eigenlijk ook zou moeten maar goed daar gaat het nu niet om :') )

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:13

Het is echt verschillend.. de ene keer wel en de andere keer niet........

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:13

01San schreef:
Het is echt verschillend.. de ene keer wel en de andere keer niet........

Ja ik heb het zelfde de ene keer wel en de andere keer ook weer niet...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:14

Ik houd er wel altijd rekening mee. Mijn paarden lopen altijd in een setje die schoon is. Vies dekje en vieze bandages/peesbeschermers zal je mij niet mee zien rijden. Ik maak dan ook altijd na het rijden mijn hoofdstel en peeskappen schoon. Zelf heb ik ook bijpasende kleren aan die schoon zijn. :)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:17

Ik vind het wel nodig dat je er wel netjes uit ziet.
Niet extreem ofzo, maar kleren waar je je lekker bij voelt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:21

omdat ik goed ben in alles te slopen, trek ik meestal oude kleding aan.
van die truien bij de scapino weg, niet te duur en mogen wel stuk gaan.
een nieuwe rijbroek ligt altijd bij mij nog een tijdje in de kast, anders gaat ie stuk(lees 1 dag en er zit al een gaatje in)
en de kleuren, mja maakt mij echt helemaal niet uit.
als ik op wedstrijd ga, ja dan moet het netjes ma anders echt niet

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:47

Oef, zal ik dan maar heel erg zijn en zeggen dat ik regelmatig met een rode trui en een roze dekje rijd :D
Heb 2 rode truien van mijn profielreis die gewoon lekker zitten, die heb ik vaak aan bij pony, en aangezien ik 3 roze dekjes heb :=

Dus nee, let er niet op. Zeker niet als ik voor mezelf train, heb gewoon lekker aan wat lekker zit, en heb het dekje onder dat ik toevallig die dag uit de kast pak :)

Ravenna31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:49

Hier een paardrijbroek, en iets niet al te nieuw of te net. Het moet wel vies mogen worden.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:44

Ik vind mijn uiterlijk heel erg belangrijk, en ja, ook tijdens het paardrijden, dus ik probeer er altijd wel voor mezelf goed uit te zien, dus ik draag wel de wat duurdere kleding ja, maar het is absoluut niet zo, dat ik mensen met slobbertruien en rubberen laarzen niet respecteer!