Zijn er al paarden geblesseerd door de sneeuw?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Re: Zijn er al paarden geblesseerd door de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:11

Boemklatsch, je paard is dus niet uitgegleden ofzo? Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar zijn er nu paarden geblesseerd omdat ze uitgleden of vielen door sneeuw of gladheid?
Ik heb het voor mijn paarden ook weer spannend gevonden. We hebben tijdens de dooi twee dagen de bak afgesloten, dus toen hadden ze maar een klein stukje. Alles is wel weer goed gegaan.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:35

Mijn ene paard heeft geen ijzers, en staat nooit binnen, 24/24 buiten in de weide (met schuilhok uiteraard) Die doet niet zo gek, aangezien ze ook geen echt krachtvoer meer krijgt, ofzo, en nooit op stal staat.
Mijn andere paard is een stuk jonger, en veel gekker, staat op stal in de winter, en met de sneeuw konden we dus niet rijden/longeren.
Toen er echt veel sneeuw was, wilde ik eens voelen in de weide of ze niet eens los kon, nee dus. Onder de sneeuw lagen bevrozen plassen, en zelfs ik op sneeuwlaarzen gleed uit. :n
Beestje blijft dus gewoon op stal staan met zo'n weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:39

Hier was het het zelfde, bevroren plassen en dergelijke onder de sneeuw. Het dooide hier in de ochtend destijds, in de middag is er een enorme hoeveelheid regen gevallen, die nacht vroor het en bleef het vriezen. We konden zelf al amper lopen vanwege de gladheid, de paarden al helemaal niet. In combinatie met hun frisheid, was dat een recept voor ongelukken.
Nu is alles weer buiten gelukkig en zonder blessures.