Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
chanel1985 schreef:Ik ben op stal zowat de enigste die onder alle omstandigheden een tok opzet. Maandag ben ik te weet gekomen waarvoor een tok dient, ben finaal op mijn rug en achterhoofd gevallen. Als ik mijn tok niet op had opgehad ben ik 100 procent zeker dat ik naar het ziekenhuis moest
bovendien is een x hersenletsel wel genoeg vindt mij hoofd zo
_Arwen_ schreef:Altijd met, het is een gewoonte. Ik mis hem echt als ik hem niet op heb. En het 'hoort' ook wel bij het paardrijden, vind ik. Ik zou eigenlijk geen goede reden voor mezelf weten om zonder te rijden. Het afwegen van de risico's leidt bij mij ook tot het dragen van een cap: liever 100x te vaak een cap op dan 1x te weinig. Waarom zou je niet?
Oakland1990 schreef:_Arwen_ schreef:Altijd met, het is een gewoonte. Ik mis hem echt als ik hem niet op heb. En het 'hoort' ook wel bij het paardrijden, vind ik. Ik zou eigenlijk geen goede reden voor mezelf weten om zonder te rijden. Het afwegen van de risico's leidt bij mij ook tot het dragen van een cap: liever 100x te vaak een cap op dan 1x te weinig. Waarom zou je niet?
Sluit ik me bij aan, heb in mijn "puberjaren" wel zonder gereden want ik donderde er toch niet af. Bij mijn nieuwe paard er gelijk weer een gewoonte van gemaakt, ik merk het niet als ik hem op heb, eerder als ik hem niet op heb.
)
loeky_flap schreef:Hoi,
Ik rijd ook altijd zonder cap.Alleen als ik op de manege rijd rijd ik met cap want daar is het verplicht.
Ik weet eigenlijk niet waarom, nooit zin om hem op te doen.
Ik weet best dat er risico's aanzitten, en dat het goed mis kan gaan.
Mischien als het eens goed misgaat dat ik er dan van schrik en hem wel ga gebruiken ofzo.
Maar nu ben ik in elk geval niet van plan hem vrijwillig te gaan dragen
loeky_flap schreef:Oakland1990: Ik hoop wel ja dat ik ooit nog inzie dat ik echt beter een cap kan dragen, maar nu rijd ik zonder cap, en ik heb er geen problemen mee.

Ivo_ schreef:Op de fiets draag ik ook niet consequent een helm, en er zijn in het verkeer mensen die ik minder vertrouw dan mijn paard... ik schat van tevoren het risico een beetje in, ik ken m'n paard en weet hoe hij kan reageren in bepaalde situaties. Met springen en buitenrijden gaat hij sowieso op, met rijden in de bak niet. Waarom in de bak niet op? Zweet me te pletter.... Maar vooral in de zomer, in de winter is het wel lekker warm en hou ik hem op.
Sta nu op een stal waar cap verplicht is overigens, ben er nu wel goed aan gewend. Ben benieuwd hoe dat in de zomer gaat zijn!