Dierenarts contant betalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Re: Dierenarts contant betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:55

ja, maar die brieven hoeft hij niet aangetekend te verzenden. wellicht dat hij ze niet verzonden heeft, wellicht dat de post ze heeft kwijt gemaakt, wellicht heeft TS ze wel gekregen maar per ongeluk weggegooid... daarom stuurt de GDW nog een aantal aanmaningen zodat ze zeker weten dat een debiteur op de hoogte is van zijn openstaande schulden en de kans krijgt deze te voldoen voordat de kantonrechter zich erover buigt. als de debiteur het niet eens is met de vordering dat kan deze in bezwaar gaan, maar als er geen enkel bewijs is om het bezwaar te staven dan zal de procedure worden voortgezet indien er niet betaald wordt. Dat is denk ik ook de reden dat de rechtsbijstand voorstelt dat TS de vordering gewoon betaald.

Als er al betaald is is dit een pijnlijke les: wachten op de factuur, dan betalen onder vermelding van een factuurnummer, bij voorkeur niet contant en indien dat niet anders kan altijd een kwitantie vragen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:35

Bedankt M_I_R ! Stuk duidelijker zo!
Wel balen voor de TS

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:51

graag gedaan :)
Dit doet er natuurlijk niet aan af dat als TS inderdaad betaald heeft haar VA dit zou moeten kunnen terug zien in zijn administratie, tenzij hij hiervan zijn winterbanden betaald heeft en nu alsnog een rekening stuurt die wel in de boekhouding terecht komt :+ in dat geval is het een oplichter en is het des te vervelender voor TS dat ze geen betaalbewijs heeft...

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 15:57

Bedankt voor de uitleg aan de andere M_i_R!

Heb net met kantoor gebeld of ze wat aan de prijs konden doen.
Toen ik bij juridisch loket was langsgeweest zeiden ze dat kosten voor onder andere voorbereiding van dagvaarding niet hoefde te betalen omdat niet van toepassing is.
Maar ze doen niks aan de prijs omdat ze vanaf 20september bezig zijn met brieven naar mij sturen :S
Waarop vroeg naar welk adres ja die u had opgegeven bij dierenarts. Allemaal vreemd verhaal want adres klopte niet en woon al zeker 5jaar op dit adres.
En toen de eerste aanmaning binnen had gekregen, had ik ook de dierenarts gebeld en die zeiden dat ze naar dit adres hadden gestuurd het goede.
Ook zei ze dat veels te laat contant heb opgenomen en pas na de tweede aanmaning. Terwijl toen eerste aanmaning binnen had gekregen ik gelijk had gebeld!

Maar goed ze vroeg of betalingsregeling wou, ik zo graag want 475,23 is meer dan me maandsalaris. Ik kan dat niet in een keer missen.
Kwam ze opeens mee dat er ook kosten aan verbonden zitten. Die laat ze nu achterwegen als op tijd betaal anders krijg als nog boete :?
Het eerste gedeelte van 119.10 moet morgen al binnen zijn ze. Ik zo dat duur paar dagen voordat binnen is omdat bij andere bank zit dan u.
pffff. reken net uit maar 119.10 x 4 = 476,40 en geen 475,23 maar goed die ene euro ga niet moeilijk over doen.

Maar al met al vind raar en begin steeds raarder te vinden.....

Morgen heb als goed is betalingsregeling binnen op papier. en ben benieuwd wat er precies in staat.
Heb ik elk geval eerste gedeelte al overgemaakt. en hoop dat verder geen gezeik meer mee krijg.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:04

wat erg zeg!! echt een bizar verhaal

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:06

Ik vind het verhaal vreemder en vreemder worden Marianne. Echt jammer dat je geen poot hebt om op te staan....

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:32

heb juist je hele verhaal gelezen... vind dit echt heel erg!!! eerlijke mensen die worden bedot. mag ik vragen wat de DA heeft gedaan voor zo veel geld?

heel veel sterkte!!!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:34

Het word echt steeds gekker met dit verhaal zeg!!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 17:26

Rhinoooow schreef:
heb juist je hele verhaal gelezen... vind dit echt heel erg!!! eerlijke mensen die worden bedot. mag ik vragen wat de DA heeft gedaan voor zo veel geld?

heel veel sterkte!!!

Mijn paard kreeg verdikking bij haar sprong zat vocht in. maar werd dikker en dikker en ze liep licht kreupel.
Toen hij de eerste keer was geweest kreeg zalf die moest 2 weken lang 3x per dag smeren.

De tweede keer toen hij kwam heeft hij me paard verdoofd en 2 spuiten ingezet zodat vocht eruit liep.
Vandaar dat rekeningen prijzig waren.

Maar hij komt nooit maar nooit meer aan mijn paarden, was al niet tevreden erover.
Maar door dit gedoe waarschuw ook andere mensen dat ze moeten oppassen met hem.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:45

Zou je even precies hier neer kunnen zetten wat je moet betalen?
Dus hoeveel hoofdsom, hoeveel incassokosten etc?
Dan kan ik je zo zeggen of je geflest wordt of niet.....

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 14:58

Da visite: 149,94
Da visite: 125,55
Rente 12,67
Buitengerechtelijkste incassokosten 75,00
Voorbereiding dagvaarding 82,20
BTW 29,87

Totaal: 475,23

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:46

Die visites kan ik niets over zeggen, dat zijn bedragen die de DA in rekening heeft gebracht. Maar als hij gespoten heeft etc, zijn dat geen rare bedragen.

De totale hoofdsom van de Da is hiermee 275,49
De rente lijkt mij correct berekend.
De rente komt daar dus nog bij, dat maakt 275,49 + 12,67 = 288,16 aan hoofdsom

Daarmee valt de hoofdsom + rente in de staffel "t/m 500" en zijn 75 aan kosten volgens de regels.

De kosten van de dagvaarding zijn (mits hij inderdaad is uitgebracht aan jou) ook terecht. En de incassokosten etc zijn zonder BTW, dus die komt er ook nog bij.

Alle onderdelen lijken te kloppen.... Je wordt in principe in de opbouw van de rekening nergens "geflest".

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:38

als de dagvaarding al is uitgebracht zou ik ervoor zorgen dat je de vordering (ruim) voor de zitting voldoet, anders zit je ook nog vast aan zittingskosten en die lopen vaak aardig in de papieren (lees: paar honderd euro). Betaal je de volledige vordering (op tijd) dan kan de zitting nog worden ingetrokken en blijven die kosten je bespaard :)

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 00:06

De dagvaarding is nog niet in gang gezet en word ook niet meer gedaan omdat nu betaal.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 09:50

maar dan zijn de dagvaardingskosten niet terecht geboekt. deze mogen pas in rekening worden gebracht als de dagvaarding ook daadwerkelijk aan je betekend is. Zou ik even achteraan als ik jou was, scheelt behoorlijk wat!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 15:33

Heb toen ze gebeld gelijk gezegd dat niet van toepassing is.
Enige antwoord wat krijg we zijn al zolang met je bezig vanaf september al met brieven sturen dat je alle kosten moet betalen/.

Heb 2 brieven van ze gekregen en dat is in oktober.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:43

Het feit dat zij brieven sturen, valt onder de buitengerechtelijke incassokosten, ofwel die € 75.
Als er geen dagvaarding is uitgebracht, mogen ze daar ook geen kosten voor rekenen.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:23

Happy, hele stomme vraag maar welk incassobureau heeft jou aangemaand?

Wij krijgen nl ineens een melding dat wij een rekening van ons "internet" van 5 jaar geleden nog moeten betalen (om en nabij de 600 euries...) via KPN..... Terwijl we nooit een KPN internetabbo hebben gehad....

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 18:22

Juris dictie.

@ liezel: pff ben dan lekker mee, want moet volgens hun gewoon alles betalen..

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:44

Helaas, toch een andere... Anders had je gelijk een stuk sterker in je schoenen gestaan, in elk geval tov het incassobureau...

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:54

happyhorse schreef:
Juris dictie.

@ liezel: pff ben dan lekker mee, want moet volgens hun gewoon alles betalen..

Ja logisch, die willen zoveel mogelijk geld innen ;)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:03

Is het zeker weten anderhalf jaar na de laatste behandeling, dat je deze rekening krijgt? Er geldt namelijk een verjaringstermijn van twee jaar voor dit soort rekeningen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:38

ponyfee schreef:
Is het zeker weten anderhalf jaar na de laatste behandeling, dat je deze rekening krijgt? Er geldt namelijk een verjaringstermijn van twee jaar voor dit soort rekeningen.

Voor consumentenkoop ja...
In het geval van een abo is het een contractuele verplichting en is de verjaringstermijn 5 jaar.
artikel 3:307 BW

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:40

Liezel1 schreef:
ponyfee schreef:

Voor consumentenkoop ja...
In het geval van een abo is het een contractuele verplichting en is de verjaringstermijn 5 jaar.
artikel 3:307 BW

Grappig dat ik toendertijd dan de rekening van 800 euro niet hoefde te betalen, was een soortgelijke situatie en kreeg na twee jaar alsnog de rekening. Door de rechter werd toen bepaald dat de contractdatum na twee jaar verlopen was en ik de 800 euro niet hoefde te betalen.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 18:35

Heb de brief met de betalingsregeling vandaag binnengekregen.
Had in voorgaande post geschreven dat totaal bedrag niet klopte gaat maar om 1euro ofzo.
Dus net gekeken en de rent is omhoog :S

Maar goed had afgesproken dat niks hoefde te betalen voor de betalingsregeling.
Staat nu in dat ik dat ook moet betalen en als niet na kom word het een boete enz.. pff