Oude manegepony kopen zodat ze met welverdiend pensioen kan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zouden jullie haar nu kopen?

Ja, als ze mij emotioneel zoveel waard is haal ik haar daar weg!
231 (73%)
Nee, ik wacht tot ze weg kan voor de slachtprijs.
70 (22%)
Ik ga geld inzamelen zodat ik haar daar weg kan halen.
15 (4%)

Totaal aantal stemmen: 316

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 21:20

Hihi, was ook meer een gekke gedachte, er zijn zat pony's die het slechter hebben. :o
Zoals al eerder in sit tpoic vermeld hebben de pony's nu met zijn 2 een box.
Dus dat is al een verbetering al heb ik het nog niet van dichtbij gezien.

Ik belde om een afspraak te maken om er over te praten en dat wilde hij al niet. Dus even inladen was niet ter sprake.
Ik ben aan de telefoon erg zakelijk geweest.
Maar dat was ik bij en jullie niet ;)

Ik ben zelf behoorlijk bekent met het handelen, dus weet best wel wat ervan.
Ook krijg ik nog hulp van een ex-manegehoudster die deze man ook kent.
Onderhandelen ken ik wel, maar ik weet van meerdere mensen dat deze man gewoon niet mee te discusieren is.

Voor nu laat ik het even zakken, misschien over een tijdje eens een andere poging wagen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:58

Misschien een beetje offtopic,
Maar wordt het niet tijd voor de Dierenbescherming om meer bij te houden hoeveel uren de paarden in de les mee lopen, de conditie en hoellang ze op de stal staan?(aan de hand van hun zogenaamde nieuwe regels)
Als ik de verhalen wel niet eens hoort lijkt het alsof ze nooit langs de manege's gaan.

Het is jammer we niet alle paarden/ponie's kunnen redden en een welvediend pension kunnen geven.
Maar als je kan en wilt en je heb de ruimte ervoor dan zou ik het zeker doen en zelf ik zou het doen als ik de pony of paard langer had gekent en de geld/tijd/verzorging ervoor over had.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 09:48

Nee, zooo slecht hebben ze het nou ook niet, er zijn zat paarden die het veel slechter hebben.
Ze zijn lid van de fnrs met 3 sterren. Maar ik vind dat je geen ster kan geven als je niet eens land hebt waar ze los naar buiten kunnen, als je nog stands heb,
pony's geen natuurlijk licht hebben in de stal en dus als er geen les is in het donker staan, omdat de lichten dan ook niet aanhoeven... :?
Nu hebben ze alleen de stands vervangen dit jaar(eindelijk) Ze staan nu per 2 in een box heb ik van horen.
Ook lopen de pony's niet achterlijk veel uren alleen worden wel zwaarder belast in de lessen (veel springen, worden echt héél erg voorwaarts gereden)
Valt er ook bijna standaard 1 per les af wat ik gehoord heb en ook wel heb gezien. Toen ik er nog lessen had was dat ook al zo.
Maar ja, is ook niet zo gek als de beestjes niet los komen.

Ik vind dat de FNRS dat beter moet opletten voor ze een ster geven!!!

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:13

De manage waar ik heb gereden heeft 4 sterren en daar komen de paarden in de winter niet op de wei....

Heel erg balen voor je dat het niet gelukt is! Ik duim dat het binnen een tijdje allemaal wat positiever is!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 10:15

In de wei is opzich niet zo erg, als ze maar enkele uren naar buiten kunnen in een grote zandpaddock in groepsverband o.i.d.

Ik hoop ook dat het er ooit wat positiever uit ziet.
Maar ben bang dat het beestje moet doorlopen tot ze niet meer kan...
En dan is het afwachten of ze nog kan ''genieten'' van een pensioen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:24

Is er dan niet eventueel een ander beessie wat je op het moment kan helpen?

Desnoods een opknapper ofzo. Eentje die het misschien nog harder nodig heeft..