paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

langua

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:04

Maar..... ik vind een broek met een ruitje ook erg leuk. Dan wel met kunstlederen zitvlak. Maar maakt dat nou juist niet dik?? Want die broeken hierboven vind ik wel heel mooi en zou ik graag willen hebben. Maar natuurlijk niet als het dikker maakt. ;)

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:12

ik rijd noooit met een (kunst) leren zitvlak.. ik krijg mn benen niet opgetild joh! zit zo stroef...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:18

mijn ervaring is dat je met een kunstlerenzitvlak vaak een maatje meer nodig hebt omdat het kunstleer niet meerekt en daardoor een minder snel past.

maar ik vind het heerlijk zitten dus struin alles af naar passende broeken met kunstleer.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:19

ik heb de HH contour en die zit erg lekker (ik heb hem van amazone XL)Ik heb maat 46 maar rijbroeken doe ik meestal maatje groter
Ik heb persoonlijk het liefst donkere kleuren maar ik krijg mijn kont ook lang niet in alle merken :o Met kunstleer kom ik niet op mijn peerd :D
ben maar weer eens aan de zoveelste lijnpoging begonnen.....

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:25

ooh ik kom ook even gezellig binnen vallen.
ik heb officieel ( rijbroeken ) maat 42/44 en voel me altij bekeken als ik op mijn poown rond sjok.
nu door zwangerschap lijkt het gelukkig mee te vallen.
maar voel me toch altijd bekeken.

ik droeg ( overstap western ) altijd ruitrijbroeken, en vondt ze niet dik maken.
ik had het merk mondoni van divoza, en deze zitten heerlijk ruim en rekken goed mee. ook de prijs valt reuze mee ( vooral goe voor afvallers om toch een broek aan je kont te hebben als je bent afgevallen ) de stap om dan even een nieuwe broek te halen is dan niet zo groot als dat je er 100e euro's aan moet uitgeven.

ik ga na mijn "dracht" :') ook weer wat kilo's in de afvalemmer deponeren hoop ik, en maat 40 zou toch moeten lukken ( hoef echt geen maatje 36 )

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:47

Ik ben gek op donkere kleuren, maar ik vond de broeken met twee kleuren ook erg mooi.
Ik zou gaan voor de antraciet/zwart en de bruintinten.
Bij mij zijn de broeken vaak te lang, ben maar een klein propje,
maar als ik vanavond tijd heb zal ik mijn maten even doorgeven!

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:56

_babbel_ schreef:
maar ik kan mijn maten niet opnemen heb helemaal geen cm in huis of iets waar t mee kan

Email even je adres naar info@amazonexl.nl dan stuur ik je een meetlint/sleutelhanger, altijd handig!

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 14:00

gedaan
wat erg eigenlijk dat ik dat niet eens heb hihi

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:00

Ach, ik had er ook nooit 1, en nu een doos vol :-)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:15

Ik vind die hele zachte rijbroeken die overal uitrekken verschrikkelijk zitten,je kent het wel van die goedkopen merken.
Net of ik mijn pyama nog aan heb.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:00

kohtje schreef:
Ik vind die hele zachte rijbroeken die overal uitrekken verschrikkelijk zitten,je kent het wel van die goedkopen merken.
Net of ik mijn pyama nog aan heb.

ja zoals die van mondoni, nou ik zweer er bij, die zitten zo lekker..... loop graag in mijn pyama :D

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:15

hee allemaal :D
Ik zie hier best wel wat mensen met maatje 40/42. Ik snap niet echt dat mensen daar zo moeilijk over doen :P
Ik ben zelf 1.85m, 70kg en heb altijd rijbroeken in maat 40 of 42. volgens iedereen ben ik volslank :+
Maar toch vind ik het best wel lastig om af en toe een goed passende broek te vinden. Want de meeste broeken zijn veelste kort (misschien ook een tip voor de bokker van huppa.nl, kan zo gauw even niet meer op de boktnaam komen. langere broeken(evt. heupbroeken) )
ook de t-shirts.
Qua bovenlichaam heb ik meestal maat 38 maar als ik dan shirts aantrek die mooi aansluiten en lekker zitten, dan zijn het qua lengte naveltruitjes :+ . het valt me heel erg op dat (bijna) alle t-shirts zo kort zijn.

edit:
@nuka,
inderdaad die zijn zooo fijn!
altijd als ik een nieuwe rijbroek zoek is de standaard eis: 95% katoen en 5% elasthan (ofzoiets)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:04

Ik heb ook wel eens zo'n pull up broek gekocht. ik dacht eens even proberen. De eerste keer dat ik hem aan deed dacht ik echt het ei van columbus gevonden te hebben. Tot ik er mee ging rijden. Het ding zakte vreselijk af tijdens het rijden. En geloof me licht rijden met zo'n hangkruis is echt niet fijn.
dus 't ding maar weer snel weggegeven.

nonatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:10

ik heb ook een maatje meer,
ik reed met een rijbroek uit de decatlon en een losse t-shirt die van mijn pa was.

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:59

We gaan met alle maten die niet te verkrijgen zijn rekening houden,
kortere rijbroeken, extra lange rijbroeken, maten plus size noem maar op
nou maar hopen dat alles snel klaar is... :D

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 17:00

ik ga je ook mijn maten door sturen als ik mijn cm binnen heb hahaha zal vast niet lang duren want sta echt te springen om rij kleding

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:46

Hier ook iemand met een maatje meer..tegenwoordig rij ik niet meer vanwege mijn slechte knieen maar heb wel altijd gewoon gereden en mezelf nooit wat aangetrokken van wat andere mensen er van vinden...

Doordat ik niet meer rij heb ik nog wel wat kleding waaronder een rijjasje van pikeur diana (lang model) en een pikeur rijbroek..dus mocht iemand nog intresse hebben?
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=64&t=1340815

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:46

Voor de eventueele geintreseerde de maten van het jasje...

Schouderbreedte is 52cm
Borstbreedte is 48cm
Lengte is 80cm
Mouwlengte is 65cm

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:44

huppaJenH schreef:
Sita_ schreef:
Grijs/zwart, grijs/wit (of wit met grijs vlak), camel brown, indigo/navy vind ik wel mooi..
En die onderste broeken, mijn god, die zijn prachtig! Die zou ik echt willen hebben! :j

Ja die zijn gaaf he? Ik heb zelf maat 44 en heb die zwarte met lak in maat 42, zit echt heerlijk lekker elastische stof en het lakrandje langs de buitenkant van het been kleed heel mooi af :D

Gaaf! Ik heb lak accenten in mijn laarzen.
Tot welke maten gaan de broeken?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:59

Divoza heeft ook al een aantal modellen in grote maten!!

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 07:06

Citaat:
Ja die zijn gaaf he? Ik heb zelf maat 44 en heb die zwarte met lak in maat 42, zit echt heerlijk lekker elastische stof en het lakrandje langs de buitenkant van het been kleed heel mooi af :D

Gaaf! Ik heb lak accenten in mijn laarzen.
Tot welke maten gaan de broeken?[/quote]

ze gaan tot maat 42 maar vallen vrij groot, ik heb hem zelf ook en mijn maat is 44/46
taille 93 cm, heup 110cm, bovenbeen 67 cm, kuit 45cm

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:51

Beetje OT, weet iemand een waar ik echt mooie kwaliteit grote maten kleding kan kopen. Ik ben nog weinig tegen gekomen wat echt mooi blijft. |(

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:56

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:08

Nobel01 schreef:
mellen95 schreef:
In mijn gewone rijkleding heb ik er niet zoveel last van dat ik wat zwaarder(maat 46/48) ben. Alleen met wedstrijden vind ik het niet prettig, Heb nog geen fijn jasje kunnen vinden. Iemand een idee?
Veder gewoon een lekker t-shirt en een fijn zittende rijbroek.

Ik heb een zeer mooi model jasje op de kop kunnen tikken, maat 48. Hij is van HKM, in softshel, dus ademend en waterafstotend.
Het is een zeer chique jasje, een beetje antereciet/matzwart. Het is ook een wat langer model, en licht stretch.
Echt een aanrader!

Ik heb ook diverse modellen wedstrijdjasjes in het assortiment in verschillende kleuren.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:23

carr_friesje schreef:
hee allemaal :D
Ik zie hier best wel wat mensen met maatje 40/42. Ik snap niet echt dat mensen daar zo moeilijk over doen :P
Ik ben zelf 1.85m, 70kg en heb altijd rijbroeken in maat 40 of 42. volgens iedereen ben ik volslank :+
Maar toch vind ik het best wel lastig om af en toe een goed passende broek te vinden. Want de meeste broeken zijn veelste kort (misschien ook een tip voor de bokker van huppa.nl, kan zo gauw even niet meer op de boktnaam komen. langere broeken(evt. heupbroeken) )
ook de t-shirts.
Qua bovenlichaam heb ik meestal maat 38 maar als ik dan shirts aantrek die mooi aansluiten en lekker zitten, dan zijn het qua lengte naveltruitjes :+ . het valt me heel erg op dat (bijna) alle t-shirts zo kort zijn.

edit:
@nuka,
inderdaad die zijn zooo fijn!
altijd als ik een nieuwe rijbroek zoek is de standaard eis: 95% katoen en 5% elasthan (ofzoiets)

haha ja 40/42 is normaal voor iemand met jou lengte helaas ben ik maar 1.64 laag ;(