Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

RadjaLoverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:24

Op de manege rijd ik altijd met cap want dat is verplicht maar met mijn verzorgpony's rij ik bijna nooit met cap.

Janine1990

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:30

Met cap, zoveel mogelijk.
Heb wel eens een poosje zonder cap gereden, maar voel me toch fijner bij met cap rijden...

Bokt, als grootste paardenforum, zou best een voorbeeldfunctie kunnen geven. Het verplichten van cap op foto's, met name op HAW/RIJ-ITP, vind ik niet eens een heel gek idee... Dispensatie, daar valt nog over te praten.

Mensen die stoer roepen dat ze niet met cap rijden, tsjah... Laten we daar met z'n allen vooral geen aandacht aan besteden.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:36

Janine1990 schreef:
Mensen die stoer roepen dat ze niet met cap rijden, tsjah... Laten we daar met z'n allen vooral geen aandacht aan besteden.

Waar slaat dat op?
iedereen mag toch zelf weten wat die doet?Endan roep jij meteen dat "we" daar geen aandcht aan moeten besteden?
Ik roep toch ook niet,mensen die stoer roepen dat ze met cap rijden,moeten we maar geen aandacht aan besteden?

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:40

nl_t schreef:
Edit
Vinden jullie dat het verboden moet worden om zonder cap foto's te plaatsen op bokt?

dus dan zou ik bijv. geen foto's van wedstrijden met hoedje en dus zonder cap mogen plaatsen,
en nog veel meer bokkers met mij niet :')
nee zoiets kun je niet gaan verbieden. :n

edit; verder rijd ik bij de vereniging (wat hier in de tuin ligt) altijd met cap. ook verplicht.
in de wei nog welleens zonder. en bij mijn trainster thuis (waar iedereen haast zonder cap rijd) ook met.
hoogstens als die helemaal bezweet is, gebruik ik hem voor het volgende paard niet.

maar er zijn al ontelbaar van dit soort topics geweest, en dan roept iedereen of die wel of niet een cap draagt en wat ie der van vindt.
maar 't veranderd er toch niks aan ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:43

loeky_flap schreef:
Janine1990 schreef:

Waar slaat dat op?
iedereen mag toch zelf weten wat die doet?Endan roep jij meteen dat "we" daar geen aandcht aan moeten besteden?
Ik roep toch ook niet,mensen die stoer roepen dat ze met cap rijden,moeten we maar geen aandacht aan besteden?

Als iemand roept dat een cap een onding is, dan denk ik liever: Wat jij wilt. Dan er op in gaan en een loze rel oproepen.
Ik neem aan dat iedereen begrijpt waar een goed passende cap goed voor is, en 'm niet dragen zonder reden... :n Meer zal ik niet zeggen, discussie is het niet waard.

XMaaiike schreef:
nl_t schreef:
Edit
Vinden jullie dat het verboden moet worden om zonder cap foto's te plaatsen op bokt?

dus dan zou ik bijv. geen foto's van wedstrijden met hoedje en dus zonder cap mogen plaatsen,
en nog veel meer bokkers met mij niet:')
nee zoiets kun je niet gaan verbieden. :n

Je kan het wel verbieden, en hoedjes als uitzondering, mits op concours bijvoorbeeld? Wellicht is dat een idee?

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:46

ja alles kan, maar denk dat veel gaan protesteren :P

trouwens ik vind 't ook maar dom, mensen die zonder cap rijden.
m.n. de op nog jongere paarden, kinderen of mensen die gewoon nog niet rijtechnisch/opleiding en leeftijd paard, op een niveau zitten dat ze zonder cap kunnen rijden. (qua veiligheid).

en dat zie je veel in haw/itp topics...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:49

Natuurlijk, elk voorstel heeft zo z'n voor en tegenstemmen. Maar ik denk dat er wel een passende regeling moet zijn.
Het is ook een extra last voor het beheer, deze regel. Maar uitzonderingen voor iets bijzonders moeten vast gemaakt kunnen worden. En standaard een hoedje mits op wedstrijd.
Maargoed, als je geen cap op wilt, wil je natuurlijk ook liever geen hoedje op, neem ik aan :P

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:52

de jonge paarden die rij ik met cap maar de oudere paarden die geen vlieg kwaad doen rij ik zonder

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:54

als je beide niet op wil, heb je en probleem op wedstrijd :P haha.
trouwens een hoedje zit echt niet veel beter als een cap hoor mensen :') kan ook heus zweten, 't zit alleen niet zo geheel om je hoofd heen haha :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:56

Ik heb eens zo'n hoedje opgehad, maar dat zat naar mijn idee minder comfortabel dan een cap. Kan ook liggen aan de prijsklasse natuurlijk.

claiiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:57

ik ree eerst nooit met cap alleen als ik naar het strand ging of naar de duinen.
sinds kort doe ik hem altijd op als ik ga bruiten rijden ook als ik alleen ga stappen. maar in de bak zonder.
komt omdat toen ik buiten wilden opstappen in de beugel bleef hangen toen het paard schrok en hij wegsprong. ben daar erg van geschrokken dus is heeel veilig om dat ding op te zetten !

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:00

maar dat kan ook in de bak gebeuren ;)
als 't kalf verdrinkt dempt met de put. ook wel genoemd...

tjsa klopt! 't ene hoedje klemt heel hard. ik heb wel een fijne hoor :j is nog van mijn trainer geweest, hij had hem ook op toen hij 15 was, en heb hem van hem gekregen. best grappig :')

claiiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:02

ja dat is waar maar de bak vind ik nog zachter dan de straat
en ja in de bak kan ik ook verschrikkelijk hard mijn hoofd stooten

Emma12396

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:16

altijd een cap op
en anders niet rijden! ;)

lysquint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 09:36

ik rij altijd met cap,
nou ja 2 toen het heel warm was heb ik in de bak zonder cap gereden.
voor de rest rij ik altijd met cap in de bak, maar ook zeker buiten.
heb wel is gehad dat ik op mijn paard was gestapt en mn cap vergeten,
kreeg gelijk te horen : hé lysette jij rijd toch nooit zonder cap :P

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 11:07

ik rijd eigenlijk altijd met cap. het enige moment waarop ik niet met cap rijd is als er foto's gemaakt worden. zijn deze klaar dan gaat de cap weer op. ik denk dat veel mensen dit doen en daarom waarschijnlijk ook heel veel foto's op bokt staan zonder cap.

michellatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 14:53

Voor mij altijd met cap, ookal vertrouw je je paard nog zo er kan altijd een boom staan waarvoor hij móet uitwijken waardoor je je evenwicht verliest en op de grond licht ;)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:57

Ook handig met tunneltjes tijdens buitenritten die je net te laag inschat. :Y)

toetyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:43

Ik rij altijd met een cap, waarom niet? M'n cap zit goed en niet in de weg én is alleen maar een stuk veiliger..

claiiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:18

Dat vind ik wel raar als je altijd met cap rij en als er dan foto's gemaakt worden de cap af gaat dat heeft toch geen enkel nut of zie ik dat dan heel raar?

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:23

voor de foto misschien mooier :P

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:28

als ik buiten rijd heb ik altijd een cap op, in de bak wil ik um nog wel eens af laten.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:31

Tja, het is een keuze die je voor je zelf maakt.
Zelf rij ik altijd met cap en mijn dochter mag niet zonder cap en bodyprotector opstappen.
Helaas werd ik kort geleden er weer evenaan herrinnert waarom het zo belangrijk is zo'n ding op te hebben.
Mijn nichtje is van haar pony gevallen en ligt nu in het ziekenhuis met een hersenkneuzing.
Inmiddels is ze gelukkig over geplaatst naar een revalidatiecentrum, maar daar moet ze wel 3 maanden blijven. Gelukkig is ze er nog, want ZONDER cap was het heel anders afgelopen.

claiiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:33

Chantaltje23 schreef:
voor de foto misschien mooier :P

Ja oké, maar ik vind een foto niet minder mooi als er een cap bij staat het is dan wie je bent.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:44

Ik rijd zelf mijn eigen paardje in de bak zonder cap. Als ik zonder zadel rijd, of op buitenrit ga, heb ik hem wél op, simpelweg omdat mijn ouders dat graag willen. Op andere paarden rijd ik altijd met cap.

Het is misschien verstandiger om er wel 1 te dragen, maar dat ene kleine kansje dat er iets vreselijks gebeurt wat voorkomen had kunnen worden door een cap... sjah... op de fiets draag ik er ook geen XD