Speld voor officials

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:04

Het gaatje valt op zich wel mee hoor wanneer je het speldje afdoet,moet je toch echt goed van dichtbij kijken of je het ziet zitten.

Achja misschien kun je dan dat zelfde gat weer gebruiken om een broche op te steken op je jurk of jasje,wanneer je niet jureert?

Ze hadden van mij ook polsbandjes of iets dergelijks mogen uitgeven,maarja het zij zo.

Marije_jiplover

Re: Speld voor officials

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:28

Het idee erachter vind ik ook goed en ik denk dat het op zich wel zal gaan werken, als mensen hem inderdaad allemaal gaan dragen. Aangezien je toch iets wits of oranjes op die persoon zijn jasje ziet. Dat je de tekst niet kunt lezen is dan niet zo heel erg.
Alleen ben ik het met de mensen eens, die het zonde vinden om gaatjes in hun kleding te prikken.
Zeker bij de dames, die vaak elke keer iets anders aantrekken, is dat een probleem (heren die steeds eenzelfde pak aantrekken hebben er minder last van).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:37

PERENBOOMPIE schreef:
Achja misschien kun je dan dat zelfde gat weer gebruiken om een broche op te steken op je jurk of jasje,wanneer je niet jureert?

Dan moet je zulke dingen wel hebben en dragen...

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:53

KarinvdM schreef:
PERENBOOMPIE schreef:

Dan moet je zulke dingen wel hebben en dragen...

Ja inderdaad!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:20

Als we eens gewoon allemaal die speld gaan dragen en ophouden met grappig doen over die speld.
Gewoon eens heel positief zijn met zijn allen als KNHS officials. De verhalen over enorme gaten in je kleding zijn l..koek. Heb eens flink zitten prikken met de pin, maar bijna elk stuk textiel herstelde zich van de prik zodanig dat er vanaf 30 cm geen gaatje meer te zien was.
Het wordt tijd voor een ''Ik ben KNHS official en trotse drager van de Officialspeld" actie.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:30

Hee CharleyT, ik doe mee hoor, draag hem ook netjes op wedstrijd. Moet er dan alleen wel aan denken mijn haar op te steken, anders valt het erover...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:42

Nou Charley, ik kan me toch voorstellen dat mensen helemaal geen gaten in hun kleding willen hebben, ook al zie je ze niet meer vanaf 30 cm afstand. Het blijft nog altijd vrijwilligerswerk en om nu 'vrijwillig' gaten in je kleding te prikken voor de KNHS voor een speldje dat nauwelijks te zien is?
Jij mag het miepen vinden maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat mensen dat niet willen.
Neemt niet weg dat ik hem wel opgeprikt heb, maar kan me de bezwaren goed voorstellen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:29

Afgelopen weekend had een collega jurylid het speldje wel op.
En heb ik er eens extra opgelet.
Het speldje is echt alleen maar zichtbaar op korte afstand, als je dus met elkaar staat te praten.

Charley, iedereen heeft zijn eigen mening toch. Ik denk dat je dat wel dient te respecteren.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:38

Attitude schreef:
Charley, iedereen heeft zijn eigen mening toch. Ik denk dat je dat wel dient te respecteren.

Inderdaad, je spreekt niet voor mij.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:57

KarinvdM schreef:
Attitude schreef:

Inderdaad, je spreekt niet voor mij.

Ieder zijn mening.
CharleyT is vaak wat direct, heeft soms wel eens gelijk, moet er meestal om lachen maar geeft helaas ook vaak de indruk dat ie de meest onder ons maar blonde Miepen vindt en dat is dan wel weer jammer.
Maar bij navraag heb ik begrepen dat dat zijn manier van humor is dus dat respecteer ik dan op mijn beurt dan maar weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:01

Hij is vrij om die actie op te zetten, we zijn immers tot niks verplicht ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:04

OT: Laat ik nou toch altijd gedacht hebben dat CharleyT een vrouw was _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:05

Fitzroy schreef:
OT: Laat ik nou toch altijd gedacht hebben dat CharleyT een vrouw was _O- _O-

Hihi, ik ook hoor ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:36

O nee, dat dacht ik niet. :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:36

gisteren zag ik een mannelijke collega en die droeg de speld pontificaal op zijn stropdas!!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:41

Mijn hemeltje, is dan geen humor meer in deze wereld. Wat een bloedserieuze reacties op mijn melige stukje over de ieniemienie KNHS speld. Een volgende keer zal ik wel beginnen met: cabaret cabaret, lees het met een knipoog.
En ja, CharleyT is een man(hoewel niet fanatiek:))
Fitzroy: ik noem niemand miepen hoor.
Attitude: ik val niemand aan, maar roep op tot een ludieke draagactie van onze veelbesproken speld.
KarinvdM: Nee, ik spreek inderdaad niet voor jou, dat kun en doe jezelf veel beter.:)
Jury: blonde miepen staan bij mij hoogaangeschreven hoor.
Relaxed: jij snapt het.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:49

kleinvosje schreef:
Hee CharleyT, ik doe mee hoor, draag hem ook netjes op wedstrijd. Moet er dan alleen wel aan denken mijn haar op te steken, anders valt het erover...

Laat hangen die lokken van je, pas als iemand lastig wordt zwiep je je haar opzij en wijst naar de speld:).
Zo van: pas op, ik ben KNHS official.
Voor alle duidelijkheid:CABARET CABARET. NIEMAND HOEFT BOOS TE WORDEN.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:53

CharleyT schreef:
Ben ik nou heel sarcastisch als ik zeg: KNHS, wat een pracht van een gemiste kans!
Welke Pin- ontwerp- commissie, verder POC genoemd, heeft dit schattige babyspeldje ontworpen. Paardrij Barbie zal er blij mee wezen.
Alle gekheid op een stokje, waarom nu toch zo'n piemelig pinnetje? Waarom niet gewoon de gebruikelijke badge, al of niet met keycord. Simpel en kleding vriendelijk, en ook nog stukken herkenbaarder.

Voor diegene die mijn serieuze reactie op de speld niet gelezen hebben.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:00

Haha, dankje CharleyT, ik zal de boel los gooien! Ik heb zeker wel je stukje gelezen over de badge en met keycord heeft niemand last van gaatjes. Ach, die gaatjes, tja, die vallen ook alleszins mee! Ik heb het idee dat sommige mensen op alle slakken zout willen leggen, en elk kleinigheidje aan willen grijpen om te stuiteren. Ik ben trots op mij functie als jurylid, en wil dat met alle plezier uitdragen. Of dat nou is door me alleen netjes te kleden, een pin te dragen, of desnoods een pet op mijn kop (hmm, dan zit ik toch weer met mijn haren ;-)), maakt mij dan echt niet uit!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:00

CharleyT schreef:
Voor alle duidelijkheid:CABARET CABARET. NIEMAND HOEFT BOOS TE WORDEN.

't Is misschien handig als je je oorspronkelijke mail ook in die zin zou schrijven. Achteraf gelijk hebben is wel een heel gemakkelijk weg.
Zelf ben ik er trots op jurylid te zijn. Maar ik ben er niet altijd trots op lid te zijn bij de KNHS.
De KNHS kan juryleden behoorlijk schofferen en verwaarlozen. In de meer dan 26 jaar heb ik daar mijn portie wel van gehad. Hoewel maar twee keer, het hakt er in, vooral omdat beide keren de aantijgingen onterecht bleken.
</terug in meeleesstand>

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:02

Oei bertie, je wekt met je post wel nieuwsgierigheid op hoor...!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:40

kleinvosje schreef:
Oei bertie, je wekt met je post wel nieuwsgierigheid op hoor...!

Alles weten maakt niet gelukkig. :)
Maar ik kan over een geval wel iets zeggen omdat het een leuke nasleep heeft gehad.
Een collega-jurylid heeft een keer een klacht tegen mij ingediend omdat ik iets vreselijks gedaan zou hebben.
Dat vreselijke had ik gewoon tijdens de juryledencursus geleerd, dus ik was me van geen kwaad bewust.
Opeens ligt er een brief van de KNHS in de bus, met de mededeling dat ik me moet 'verweren'. Alsof je voor de rechtbank staat.
Ik kon gelukkig alles weerleggen, getuigen genoeg, en wat er was gebeurd was veroorzaakt helemaal buiten mij om.
Maar toch zo'n brief op hoge poten.
Ik heb geloof ik 7 kantjes met uitleg, verklaringen en weet ik niet wat teruggestuurd.
Niets meer iets over gehoord.
Collega-jurylid is de rest van haar leven boos op mij geweest. Want uiteindelijk heeft zij aan het korste eind getrokken, ook binnen de regionale organisaties.
De oorzaak van het voorval is nu verwerkt in het wedstrijdreglement als zijnde een 'toegestane' actie. En daar moet ik wel om lachen. Het 'Bertie-arrest', zeg maar, :)

En waar ik me verwaarloosd over voel?
Ik ben 26 jaar jurylid. Alles heb ik meegemaakt. Boze ouders, boze ruiters, boze KNHS. Officials die coupons verscheuren omdat ik een ruiter de ring uit gestuurd had wegens bebloede flanken van het paard (dan is de ruiter zogenaamd niet gestart nietwaar en volgt dus geen straf- overigens jaaaaren geleden, maar vertrouwen bouwt het niet op)
Maar denk je dat de KNHS iets van zich laat horen bij een jubileum? Nee, dus. Alleen brieven-op-poten als er iets mis lijkt te zijn. En dat jubileumspeldje moet nota bene iemand anders voor mij aanvragen. De KNHS doet dat niet zelf, en ik mag het ook niet.
Wil iemand het jubileumspeldje voor mij aanvragen?
Ik kan de brief van de KNHS van het IL examen uit 1984 overleggen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:44

Hmm, dat klinkt allemaal niet echt vrolijk nee, behalve dan dat er toch iets nuttigs uit voort gekomen is, zoals jij zegt doorgevoerd in het reglement! Dan is het toch niet helemaal voor niets geweest!
Als je dat speldje wilt, ik wil het wel aanvragen hoor ;-)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:46

bertie schreef:
En dat jubileumspeldje moet nota bene iemand anders voor mij aanvragen. De KNHS doet dat niet zelf, en ik mag het ook niet.
Wil iemand het jubileumspeldje voor mij aanvragen?
Ik kan de brief van de KNHS van het IL examen uit 1984 overleggen.

Maar dan moet je hm wel op spelden ~~}>