Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Raja schreef:En dan niet 1 seconde maar langere tijd en dan zo dat je zelf nergens meer heen kan.
En ja, sommige ruiters presteren het om een volledige binnen hoefslag naast je te blijven draven!
Lielle schreef:en waarom zou dat niet kunnen?
Raja schreef:Het kan wel, maar als je ziet dat een paard een rood strikje in zn staart heeft, vind ik dat zeker niet netjes! En ergens nog een beetje dom ook...
En eigenlijk vind ik het zowiezo niet netjes.
Degene die op de hoefslag rijdt, kan onmogelijk een wending of volte rijden op deze manier!
Je rijdt zoiemand dan eigenlijk een beetje klem!
Raja schreef:Lielle schreef:Je kunt ook zeggen dat de ruiter op de binnenhoefslag gedwongen wordt om af te wenden![]()
Ik snap niet dat het zo'n enorm punt is. Ik heb het sowieso nog nooit meegemaakt in 25 jaar wedstrijden, en anders kun je toch altijd vragen of iemand wil afwenden. Met een beetje samen nadenken kom je er altijd wel uit, ipv meteen met allerlei regels, lintjes etc te gaan gooien.
Als je niet gedwongen wilt afwenden, dan ga je toch OP de hoefslag rijden??
Ik vind het gewoon niet netjes als je een compleet rondje naast iemand blijft rijden...