Ik geef mijn pony geen klopje, als ik dat doe schrikt ze net zo als dat paard maar ze gaat dan kei hard rennen. Dus ik zeg gewoon "goedzo".
Barmat
Geplaatst: 30-03-10 15:07
Ik ben er dus eentje van de generatie:
1.) met enen afwenden 2.) halthouden op de middenlijn 3.) teugels in de linkerhand 4.) met de rechterhand OVER de linkerzijde van de hals 5.) en RAMMEN MAAARRRR!!!!!!!
Nee, serieus, zo leerde ik dat Lekker hard belonen was dat, goed flink kloppen op die hals.... Geen idee waarom!
Ik heb het jaaaaaren volgehouden, gevolgd door jaaaaren een flinke beuk op de kont van mijn knol (totdat ik een keer gelanceerd werd door een peerd dat dit niet zo waardeerde )
En toen werd ik volwassen en ging nadenken
Nu geef ik een vriendelijke aai, kroel of zachte klop op de schouder of in de manenkam
gwoonRosaa
Geplaatst: 09-04-10 20:10
ooochh hier erger ik me ook altijd zo de ziekte aan!! ik kriebel mijn paardje lekker achter zn oren en hij hoort ook aan me als ik hem beloon. maar harde klopjes in vergelijking met schouderklop vind ik beetje vreemd, als niemand je ooit had verteld dta een schouder klopt of duuw iets positiefs was dan had je ook de 1e keer gedacht, wat loopt die gek me nou te slaan, ik doe toch iets goeds, is het weeer niet góed?! en aangezien we niet tegen paard kunnen zeggen; hee paard, als ik je sla ben ik trots op je! ...
appelflap2
Geplaatst: 09-04-10 20:15
inderdaad dit vind ik dus ook altijd zo akelig om te zien dan zie je die arme beesten met hun ogen knipperen en denken van waarom ik??? ik krabbel altijd even lekker op de schoft en ga dan door de manenkam naar boven richting hoofd mijn oude paard die hield zijn hoofd al opzij zodat ik even lekker op zijn bezwete voorhoofd kon wrijven heerlijk vinden ze dat
Zitosh
Geplaatst: 11-04-10 00:30
Ik geef d'r wel een klopje, en dan leun ik lichtjes op haar hals en geef d'r een knuffeltje en zeg wat tegen haar