Met of zonder cap?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dussss

Re: Met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:35

Ik reed altijd zonder cap! Maar dat heb ik wel afgeleerd met me paard nu! Ze is ontzettend gek gaan doen langs de weg, ben er naast gevallen en toen heeft ze heel hard op mijn hoofd gestaan, en vanaf toen rijd ik alleen nog maar met cap!

lauralorens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:59

Op je hoofd gestaan?
met der hoef?
ben je dan niet hartstikke dood?!

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:20

lauraaaaa_ schreef:
Op je hoofd gestaan?
met der hoef?
ben je dan niet hartstikke dood?!

Nou dat is wel erg overdreven hoor! Ze heeft idd mijn haar hoef op mijn zijkant van me hoofd gestaan.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:40

Dat is bij mij ook wel eens gebeurd.
Ik had vroeger een shettie en toen ik eraf viel walsde hij vrolijk over me heen.
Ik had toen alleen een hoefafdruk op mn wang en even de schrik, maar verder niets, je bent dan niet meteen dood. ;)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:40

Ligt eraan,
Als mn shet in een rare bui is doe ik liever met.
Meestal als ik eraf val kan ze boos reageren (echt boos)
Maar gewoon normale bui meestal niet:$

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 08:28

ik rijd eigenlijk nooit met cap.
vind het niet fijn zitten, mijn paardje springt heel vaak weg, elke dag wel, dan schieten we weer een paar rondjes door de bak, maar andere dingen zoals bokken en stijgeren doet hij nooit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 08:54

ja totdat je paard een keer struikelt of je je evenwicht verliest

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:45

Tsjah inderdaad met cap dus. :)

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:46

Het probleem is, is dat mensen nog steeds denken dat als ze een braaf paard hebben een cap niet nodig is. Maar ook met een heel braaf paard kan er een ongeluk gebeuren, terwijl dat niet de schuld is van het paard.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:47

Het is mensen hun eigen keuze en hopelijk beseffen ze snel (hoe eerder hoe beter) dat het best een domme keuze is als je zonder cap rijdt. :) ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:25

mee eens :)

Mariekeboei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:07

Ik vind het wel kunnen, maar dan moet je zelf ook bedenken dat er dingen flink mis kunnen gaan!

Paranoide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:08

Ik vind het niet kunnen.

Juulissx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:30

Ik rijd altijd met cap , maar dat komt ook omdat ik een cap heb die heel fijn zit :j ik heb een GPA pikeur , ze zijn vrij prijzig, maar ik vind ze heerlijk zitten. als ik een cap had die niet lekker zit , had ik denk ik ook regelmatig zonder cap gereden!

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:42

Altijd met cap. Ik ben iemand die zich in de winter zelfs kapot zweet met cap op, dus je kunt je wel inbeelden hoe belachelijk ik er in de zomer uitzie na het rijden, alsof ik in de beek gevallen ben, maar dat neem ik erbij. Ik heb iemand gekend met een heel braaf paard, dat onverwachts geschrokken was... Die vrouw is eraf gedonderd, had een schedelbreuk en is gestorven tijdens de operatie. Ze laat nu haar klein dochtertje alleen achter door haar eigen stommiteiten.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:29

Musetta schreef:
Altijd met cap. Ik ben iemand die zich in de winter zelfs kapot zweet met cap op, dus je kunt je wel inbeelden hoe belachelijk ik er in de zomer uitzie na het rijden, alsof ik in de beek gevallen ben, maar dat neem ik erbij. Ik heb iemand gekend met een heel braaf paard, dat onverwachts geschrokken was... Die vrouw is eraf gedonderd, had een schedelbreuk en is gestorven tijdens de operatie. Ze laat nu haar klein dochtertje alleen achter door haar eigen stommiteiten.

Hetzelfde hier, ik zweet ook nog al is het winter, en bovendien waar ik rijd is het verplicht :Y)

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 09:34

Paranoide schreef:
Het probleem is, is dat mensen nog steeds denken dat als ze een braaf paard hebben een cap niet nodig is. Maar ook met een heel braaf paard kan er een ongeluk gebeuren, terwijl dat niet de schuld is van het paard.

Ja, je hebt wel gelijk maar een cap garadeerd niet altijd dat als je een ongeluk krijgt, er niets aan de hand.
Zelf met cap kun je een schedelbreuk krijgen en doodgaan...
Ik vind ook dat mensen heel gauw denken dat als ze een cap op hebben dat er geen gevaar meer is...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:38

dat is natuurlijk onzin,maar je verminderd de kans wel drastisch,en daar gaat het om.

en altijd die smoes van: jamaar een cap garandeerd ook niet dat je niet gewond raakt

dus?

zeg dan eerlijk dat je m rot vind zitten en daarom niet draagt. maar ik denk dan: je hebt maar 1 hoofd,zoek dan een cap die wel fijn zit,er zijn zoveel verschillende verkrijgbaar

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:43

Ik rij heel veel met cap, maar als ik aan het uitstappen is een keer ben en ik vergeet het is dan vind ik het ook niet een heel groot probleem, maar inprincipe altijd met cap! En sowieso buiten, zou echt nooit zonder cap naar buiten gaan, levenslink.

LadyAnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:08

Ik rijd altijd met cap, toen ik een jaar of 15 was reed ik altijd zonder cap, en heb toen een ongeluk had, waardoor ik een scheurtje in mijn schedel heb (die is inmiddels al weer dichtgegroeid neem ik aan) , sindsdien altijd met cap..

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:22

Ik rijd altijd met cap. Mezelf zo aangeleerd en het is wel zo veilig, dus waarom zal ik het niet doen?
Nu rijd ik op een manege en daar is het ook verplicht (wat ik zeer logisch vind)..

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:27

Ik rij ook altijd met cap, zowiezo waar ik rij is het onder de 18 verplicht ;)

CLND

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:28

Een paard kan nog zo lief zijn, maar als iets onverwachts gebeurt en het paard schrikt, kan je er ineens naast liggen... Helaas heb ik dit zo'n 2 uur geleden met mijn verzorgpaard nog mogen ervaren! Gelukkig had ik mijn cap op, maar naast pijn aan mijn stuitje heb ik toch last van lichte hoofdpijn... Zonder cap had dit dus erger geweest!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:29

Mensen die zeiken dat ze hun cap niet opdoen omdat ze koppijn krijgen hebben gewoon een verkeerde cap.
Ik voel mijn cap niet eens zitten! Sterker nog - ik vergeet hem vaak genoeg weer af te doen :P

oline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:38

Ik ken twee mensen die allebei ervaren ruiters zijn en die allebei door een stom ongeluk met het hoofd op de straat dan wel op het beton naaste de opstaande bakdeur zijn gevallen. Een keer gleed het paard uit echt gewoon een dom ongeluk wel dagen in coma gelegen en met veel moeite weer enigszins hersteld.
De ander op straat uitgegleden met paard en al maanden ziekenhuis en blijvend hersenletsel...

En nu niet zeggen dat het eigen keus is. Die ziekenhuisopnames betaald de verzekering en wie mag die steeds hoger wordende premies betalen?? Wij allemaal, en onze belastingcenten voor de levenslange uitkeringen.
Nu ben ik heel blij met de sociale voorzieningen en de medische zorg, maar als letsel te voorkomen is dan doe je dat toch! En niet alleen voor jèzelf.