Wat vinden jullie een MINIMUM leeftijd om te beginnen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xdaimyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:26

ik was begonnen op mijn 7e en dat vind ik ook wel zonbeetje de minimum leeftijd.
maar je doet dan meestal alleeen stap en draf.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 13:06

ik heb rond mijn 9de heel af en toe ff gereden maar niet egt actief.
verder op mijn 13de weer begonnen

elude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:20

vanaf dat ik baby was zetten mijn ouders me al op mijn shetlander.
en vanaf mijn 6de verjaardag kreeg ik 2x in de week les.
op het moment dat ik 7 was reed ik 5x in de week. (waarbij 2x les)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:35

Ik was 5 toen ik meeging op mijn shetje met bosritten met volwassen en ijslanders.
Het begin lag dus een eindje ervoor :D .
Vanaf mijn 8e heb ik alleen maar grote paarden gereden en nog niet de eenvoudigste ook. Of dat nou helemaal verstandig is geweest? Heb er niks aan overgehouden in ieder geval :D .

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:49

ik begon op mijn 4e met onze grasmaaier/shetlander Sylvia eigenwijs beestje waar ik in het begin alle kanten mee op hobbelde maar toch in het L-Springen beland :D
maar ik zou 5 of 6 de minimale leeftijd vinden om te beginnen

esselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:39

ik ben op mn 10 pas beginnen met echt paardrijden, ik vind dat er niet echt een leeftijd op staat, kindjes van 5 à 6 jaar kunnen zich ook goed amuzeren! ze zeggen weles hoe vroeger je begint met rijden hoe meer je kan leren..

Mii_femmie

Re: Wat vinden jullie een MINIMUM leeftijd om te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:38

ik ben op mijn 12de begonnen, had eerder nog geen interesse. ik denk dat de minimum leeftijd 6/7 is waarop kinderen kunnen gaan paardrijden.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:14

Vanaf 6 jaar een halfuurtje per week, word hier in het algemeen geadviseerd door artsen in verband met de bekken. Mijn moeder heeft in overleg met de huisarts & zadelmaker een speciaal zadel aangeschaft met hoge boom speciaal voor jonge(re) kinderen om bekkenbelasting te minimaliseren. Tuurlijk kan een kind op jongere leeftijd 'rijden' maar persoonlijk ben ik van mening dat veels te weinig ouders rekening houden met de lichamelijke ontwikkeling en eventuele toekomstige bekkenproblemen.

Als ik kinderen heb die gaan rijden, dus echt pas vanaf 6 jaar met een max. van een halfuur per week. En vanaf 10/11 jaar pas een uur per dag.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:12

Ik begon op mijn achtste, maar ik heb laatst een meisje van 6 lesgegeven dat echt heel graag wilde.
Zonder zadel, op een kleine oude welsh, ging super. Wel spelenderwijs inderdaad, kijken wat zij aan kan etc.

CubeBase

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:10

Ik was 13 toen ik egt wat begon te paardrijden, ben er mee opgegroeid eerst vond ik het niet veel aan maar heb 2 zussen die er heel fanatiek mee bezig zijn.
Wedstrijden doe ik niet maar wel gewoon buiten rijden en in de bos met men zussen vind ik wel leuk en doe ik vaak wel een paar keer per weerk :o

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:27

Ik ben op mijne 5e begonnen. Maar vind zelf 7 jaar wel minimum.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:49

Ik was sinds ik klein ben al groot fan van paarden, maar op de manege in het dorp mocht je onder de 6 geen lessen volgen. Dus 3 dagen na mn 6e verjaardag kreeg ik mn eerste les, en sindsdien nooit meer gestopt :)

6/7 vind ik ook wel de minimale leeftijd voor lessen, daaronder vind ik het wat onverantwoord worden. En qua wedstrijden rijden, intensief trainen enzo, daarbij ligt de leeftijd wat mij betreft wat hoger, je hoort weleens van die ouders die hun kind op wedstrijden doen, terwijl het kind lekker wil rondhobbelen.

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:53

Ik begon toen ik 5/6 was, beetje op een B pony te rijden.

6/7 vind ik ook wel een minimale leeftijd voor lessen ect.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:07

Ik geef les op een manege en geef ook beginnerslessen. Wij hebben twee soorten beginnerslessen:

-opstap lessen voor de jongere en wat bangere kids, hier wordt heel rustig al stappend een beetje kennis gemaakt met de pony's en deze lessen duren een half uur.
- de gewone beginnerslessen voor de kids die al een beetje ervaring hebben met paarden, die misschien net iets ouder zijn of gewoon wat meer durfen en willen. Dit zijn lessen van een uur en hierin wordt redelijk fanatiek al gereden ( uiteraard met het nodige stappen enz tussendoor )

Ik merk duidelijk dat de jongere kinderen gebaat zijn bij deze rustige opstap lessen, zij gaan dan na een paar maanden door naar de gewone beginners groepen om zo verder te leren. Het is heel erg afhankelijk van het kind en er is dus ook moeilijk een leeftijd aan te plakken.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:41

Ik ben met egt rijden op 5 jaar begonnen op een a-pony, ma toen ik 3 was reed ik al heel af en toe op een mini-shetlander. Het scheelde dat mijn ouders tussen de paarden zijn opgegroeit. Je kunt jong beginnen maar je moet ouders hebben die wel ervaring hebben met paarden, anders vindt ik het gevaarlijk.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:42

Dit topic is uit Oktober.
Hier dus een slotje.