Maand na verkoop, keuring nog geldig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Maand na verkoop, keuring nog geldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:49

Stilte voor de storm....
Als zij hier écht zo scherp ingaan, kun je binnenkort een brief van de advocaat in de bus verwachten.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:53

Toch is het vreemd dat het al gelijk zo hoog op gespeeld wordt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:56

Hoezo, er is een aangetekende brief gestuurd, dat is stap nr 1.
op zich is een aangetekende brief nog niet zo spannend, er zal heus nog wel een brief van een advocaat volgen voordat de TS gedagvaard wordt....

Blijkbaar staan deze mensen op hun strepen. Als ze nou net zo secuur waren geweest met het keuren van het paard was er niets aan de hand. De manier waarop zij het naar de TS toe hebben gecommuniceerd vind ik wel apart overigens...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:30

Ja dit vind ik ook. Waarom niet gewoon bellen en eerst wat dingen doorspreken? Waarom gelijk brieven sturen en dreigen?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:32

Het kan zijn dat de kopers slechte ervaringen hebben met dit soort situaties en dat ze het daarom vanaf het begin af aan zo serieus mogelijk aanpakken. Blijkbaar willen zij koste wat het kost voorkomen dat zij met een "afgekeurd" paard blijven zitten....

Dan was het ook zo netjes geweest om de TS iig een kopie van het keuringsbewijs mee te zenden en de DA eventueel een begeleidende brief te laten schrijven over het hoe en waarom van de afkeuring. TS heeft nl nu nog steeds geen idee.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:53

ik heb het hele topic gelezen.... vervelend voor je! ik ben he met Liezel1 eens dat ze een kopie van het keuringsbewijs moeten sturen/faxen mailen oid. ze kunnen ook wel ZEGGEN dat het beestje is afgekeurt! maar ik denk dat je het paard tocht terug moet nemen, aangezien er geen keuringsdatum/afspraak instaat!

als zij het paard overreden/overbelast hebben, zou ik het paard toch terugnemen(ook al wil je het niet) om het verdere verkeerde belasten van het paard tegen te gaan.
als jullie bewijs hebben van een dieranarts dat het paard GEHEEL gezond was voor de verkoop, mag he paard volgens mij niet terugverkochtr worden!

heel vervelend allemaal,
veel succes ermee!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:24

Nog weer iets gehoord TS? Of zelf nog gereageerd richting de kopers?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:30

is er al meer bekend?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:33

Ben ook wel benieuwd

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:34

Ja ik ook! hoop dat het in elk geval wel goed is gekomen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:36

ben bang van niet..

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:51

Nou dan weet je voor de volgende keer, voor verkoop laten keuren en dat zwart op wit hebben, en dan pas verkopen!!.

Vind deze mensen egt heel raar..

*wou een heeel verhaal typen maar ben moe :') *

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:40

Heb je de keurende arts al gevonden? De keuring wordt altijd in 2-voud opgemaakt, dus moet de VA ook nog een ''kopie'' hebben.
Vraag ook wat het paard precies mankeerde en hoe of dat de VA er over denkt.
Mondeling geld ook, maar ben bang dat je straks ook nog aan moet gaan tonen dat het paard het gebrek nog niet had op moment van verkoop.
Ik zou juridisch advies gaan inwinnen.
In ieder geval alle informatie wat je hebt op papier zetten en zo veel mogelijk via de mail doen, dan heb je schriftelijk bewijs. Willen de mensen langs komen, zorg dan dat je een soort ''recorder'' hebt zodat je alles kunt opnemen wat er gezegd wordt, kan ook wel eens helpen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 01:26

Jammer dat lemmens zelf niet meer reageert.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:28

*stipje

ben wel benieuwd hoe het afloopt.
ik heb nog zo al verhalen gehoord van kopers die zo begonnen dreigen na koop, ook allemaal heel vaag.
kennis heeft contact opgenomen met veearts en iemand in haar plaats laten terugbellen als zijnde de advocaat en heeft duidelijk op haar strepen gestaan. kopers hebben niets meer laten horen. was gewoon 'proberen'

laat je niet zomaar doen hé TS

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:26

GamblersCup schreef:
Jammer dat lemmens zelf niet meer reageert.

Lemmens schrijft elders op deze pagina (op 25-4) dat ze druk is met de bouw ;)
Laatst bijgewerkt door Mika7 op 18-05-09 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:31

Dat is alweer even geleden en daarom ben ik (en vele met mij geloof ik!) wel benieuwd of die mensen zich nog gemeld hebben!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:57

Za had volgens mij ook even geen intn. Meer

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:15

Volgens profiel is ze 16-5 nog online geweest op Bokt (ben ook nieuwsgierig hoe het afgelopen is, maar miss heeft ze gewoon geen tijd, is er iets anders gebeurt etc)

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:13

jeetje, hoop dat je het goed kan oplossen met deze mensen.

succes.

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 01:40

nitouche schreef:
jeetje, hoop dat je het goed kan oplossen met deze mensen.

succes.

uh, als die mensen al met aangetekende brieven beginnen, zal er wel erg weinig goed op te lossen zijn.

bij het kopen van een paard is het gebruik dat je een paard voor aankoop laat keuren als koper, dat wordt dus in een rechtzaak ook meegenomen, noemen ze gewoonte recht(eigenlijk een regel die vast ligt door gebruiken en tradities). dus dat hebben die mensen al tegen hun. ze hebben het paard al 5 weken thuis gehad en kunnen dus van alles met het dier hebben gedaan. dat is nog een punt waar een rechter ook zeker rekening mee zal houden. dus als er nou in het keuringsrapport staat dat het om een erg recente blessure, kunnen ze het paard niet terug brengen. maar betreft het een oude blessure of aandoening, ja dan kunnen ze het proberen. maar aangezien ze het paard niet hebben laten keuren bij aankoop, maar pas toen die waarschijnlijk al kreupel liep, zie ik het niet voor me dat een rechter dan bepaald dat ze het paard retour verkoper kunnen doen.

dus gewoon aangetekende brief terug, en gewoon aansturen op rechtzaak. misschien niet de leukste manier van doen maar wel de meest effectieve. de bewijslast dat het om een bestaande aandoening gaat ligt nu geheel bij de koper, maar die bewijslast zullen ze wel moeten delen met verkoper. aangezien beide partijen zich voor moeten kunnen bereiden in een rechtzaak. en ze zijn blijkbaar niet zo happig om de ts het keuringsrapport te laten zien. het lijkt er dan ook op dat het om een zeer recente aandoening gaat, wat gebeurd is in die 5 weken dat het paard bij de koper thuis heeft gestaan, en dan ook verwijtbaar kan zijn aan de koper, aangezien die het paard onder hun hoede had.

blijkt zelfs dat die aandoening komt door overmatig trainen, of zelfs misbruik, dan kan de koper zelfs nog worden vervolgd wegens dierenmishandeling. misschien iets om in een brief naar deze mensen te melden.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 01:53

Wat een akelige zaak... heb je de brief ook al aan je advocaat laten zien?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 03:07

ik vind het een heel raar verhaal. heel treurig ook .. je heb zo goed als afschijd genomen en jezelf er een beetje overheen gezet dat je paardje weg is en dan krijg je dit :( sterkte !

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:54

Uh.. TS heeft 25 april voor het laatst gereageerd, dus ruime maand geleden.
Volgens mij heeft het dan geen zin om te blijven reageren? }:0

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:59

lemmens schreef:
Het was geen echt contract, gewoon een handgeschreven overeenkomst waarop stond dat ze het geld gegeven hadden en dat ze hem lieten keuren. Daarbij onze namen, niets meer, niets minder. Als die keuring negatief was zou ik het paard terugnemen. Er stond geen termijn bij op dat papier. Achteraf gezien is dit natuurlijk vervelend, maar ikzelf had geen overeenkomst opgesteld oid, en op dat moment denk je natuurlijk dat ze die keuring zo snel mogelijk willen laten doen.

Ik ken zelf te weinig van die dingen af om zomaar conclusies te gaan trekken, maar zit nu natuurlijk wel met schrik dat die mensen hier morgen met paard en al op de stoep staan. Door tijdsgebrek en een bouw is het niet mogelijk om er terug een paard bij te halen. Ook emotioneel vind ik het heel erg...

Dit is ook een contract en dus bindend,zeker als als jullie het hebben getekend.
KOmt ook bij dat als een paard binnen een half jaar na aankoop toch niet "goed" blijkt te zijn,de kopers dit op een verborgen gebrek kunnen gooien.
Wettelijk gezien ben je dan verplicht om je paard terug te kopen.
Je had het paard beter kunnen keuren voor de verkoop.
Een harde les,ik heb het zelf ook meegemaakt maardan als koper.