Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
breezy302 schreef:klinkt heel vreemd en mijn ervaring is natuurlijk totaal anders... mijn hond beet altijd, een klap op ze kop hielp niet tot ik hem een keer terugbeet

manueeltje82 schreef:Het paard uit de beginpost is verkocht omdat het niet klikte (blabla het bijtgedrag dus) EN omdat ie te klein zou blijven voor haar. Vervolgens wel een nieuwe halflinger aangeschaft. Haar Haflinger zou 1.50 worden dus ik vraag me af wat zij voor aparte soort haflinger heeft gekocht dat deze nou zoveel groter gaat worden. Normaal geef ik geen commentaar op mensen maar ik vind dit echt een blablablablabla verhaal.

manueeltje82 schreef:Gisteren ben ik begonnen aan het boek van Monty roberts, mijn methoden in woord en beeld. daarin staat ook een stuk over bijten.
Een bijtend paard een tik op de neus geven heeft 2 grote nadelen:
1 Je paard gaat met jouw vlees in zijn mond de asociatie krijgen ik voel vlees in mijn mond en nu komt er een tik waardoor hij snel zal terugtrekken en je meer pijn kan doen daarbij
2 Je paard wordt kopschuw.
Citaat:Zijn methode is om elke keer dat het paard bijt met je been te zwaaien en hem tegen zijn scheenbeen te tikken met je voet. Sta je naast hem dan ga je met je voet langs het been omlaag op de kroonrand gaan staan en van de hoef af glijden. Blijf bij dit alles in dezelfde richting kijken waar je al naar keek. De tik hoeft niet hard te zijn en ook niet pijnlijk. Het gaat alleen om de reactie en niet om de pijn. Het doel hiervan is om de aandacht af te leiden. Na een keer of 8 zal hij naar zijn been gaan kijken na het bijten en zo langzaam er helemaal mee stoppen
scoopje schreef:manueeltje82 schreef:Gisteren ben ik begonnen aan het boek van Monty roberts, mijn methoden in woord en beeld. daarin staat ook een stuk over bijten.
Een bijtend paard een tik op de neus geven heeft 2 grote nadelen:
1 Je paard gaat met jouw vlees in zijn mond de asociatie krijgen ik voel vlees in mijn mond en nu komt er een tik waardoor hij snel zal terugtrekken en je meer pijn kan doen daarbij
2 Je paard wordt kopschuw.
Hier klopt geen hout van. Als die NH goeroe's dit soort wartaal zelf toepassen verbaast het me dat ze nog niet levend opgevreten zijn door hun paarden. Ik weet niet waar ik moet beginnen, zoveel onzin staat er in dit stukje.
kate__ schreef:Mijn grootvader deed vroeger een hete, in de schil gekookte aardappel onder zijn mouw en liep langzaam voor zijn bijtende paard langs(grote belg )net zolang tot hij hapte,heeft het nooit weer gedaan. Dit gaat wel over 50 jaar geleden maar het werkte wel.
Crash schreef:breezy302 schreef:klinkt heel vreemd en mijn ervaring is natuurlijk totaal anders... mijn hond beet altijd, een klap op ze kop hielp niet tot ik hem een keer terugbeet
Hoe en waar moet ik hem dan terugbijten ... Heb geen zin om haren te happen

sz suleilitha schreef:Knuppel of een uiteinde van een bezemsteel.