Kramer Paardensport Fans

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9664
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 12:13

Ja lijkt zo op het oog eerder 2 maten te groot.

maralyn

Berichten: 10488
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 13:20

Hahah! Ja we gaan een poging doen met een maat kleiner. :') hij valt echt als een, ehm, twee paards tent ofzo.

MyWishMax

Berichten: 25565
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 13:25

Een beetje verschil snap ik, maar dit niet :')

Grassh0pper
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 14:11

Hoi, ik kom even binnenvallen met een vraagje. :) Heeft iemand misschien ervaring met deze handschoenen (of andere handschoenen van Steeds)?

winter softshell rijhandschoenen Steyr
https://www.kramer.nl/Ruiter/Rijhandsch ... enen-Steyr

Ik twijfel met name over de pasvorm. Ik heb eigenlijk altijd maat XL handschoenen (bij EJ, Decathlon en Hema), maar volgens de maattabel van Kramer zou ik maat M moeten hebben gebaseerd op de breedte. Mijn handen zijn niet heel breed, maar ik heb vooral lange vingers, alleen wordt daar niks over gezegd in de maattabel... Iemand ervaring? O:)

Petrichor

Berichten: 10578
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:18

Ik heb een paar super leuke westernlaarsjes gekocht bij kramer van leer, zijn ze gewoon zo lek als een vergiet. :(

Baal er zo enorm van vooral omdat er ook bij staat voor dagelijks gebruik. Ik heb een mailtje de deur uitgestuurd en hopelijk hebben ze een oplossing.

Cambionn

Berichten: 904
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:08

Grassh0pper schreef:
Hoi, ik kom even binnenvallen met een vraagje. :) Heeft iemand misschien ervaring met deze handschoenen (of andere handschoenen van Steeds)?

winter softshell rijhandschoenen Steyr
https://www.kramer.nl/Ruiter/Rijhandsch ... enen-Steyr

Ik twijfel met name over de pasvorm. Ik heb eigenlijk altijd maat XL handschoenen (bij EJ, Decathlon en Hema), maar volgens de maattabel van Kramer zou ik maat M moeten hebben gebaseerd op de breedte. Mijn handen zijn niet heel breed, maar ik heb vooral lange vingers, alleen wordt daar niks over gezegd in de maattabel... Iemand ervaring? O:)
Ik heb alleen een paar van Felix Bühler maar die vingers zijn goed lang. Zit zelfs zo lekker dat ik volgende keer bij Kramer beide kleuren wil bestellen. Waren ook correct met de maattabel. Het is dat ik ze niet nódig ben en het toch ruim 40 euro is om ze nu te bestellen (slechts 1 kleur in sale, andere volle prijs). Kan ik toch bijna een uur privéles van betalen.

Ter vergelijking: de meeste rijhandschoenen van Decathlon pas ik überhaupt niet lekker in op 1 model na (die heb ik in M of L, maar zit geen kaartje in dus kan niet checken. Maar ga zaterdag heen omdat ik een cadeaubon heb dus kan ff passen dan als ze hem daar hebben als dat helpt). De rest past niet omdat die allemaal gewoon of te kort of veel te wijd was daar waardoor geen 1 maat lekker zit. Maar ik heb ook echt dunne handen met lange vingers. Gewone handschoenen zijn ook altijd een ramp als ik goed passende wil.

Vind die winter dingen ook leuk trouwens! Ben alleen bang dat als ik eenmaal aan het rijden ben ik het zo warm krijg dat ik zweethanden krijg :+ . Met mijn all season handschoenen heb ik het al niet meer koud als ik eenmaal rij, enkel daarvoor (en dan denk ik steeds "had ze ff op de verwarming moeten leggen").

Texas02

Berichten: 4774
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 22:12

Petrichor schreef:
Ik heb een paar super leuke westernlaarsjes gekocht bij kramer van leer, zijn ze gewoon zo lek als een vergiet. :(

Baal er zo enorm van vooral omdat er ook bij staat voor dagelijks gebruik. Ik heb een mailtje de deur uitgestuurd en hopelijk hebben ze een oplossing.


Ik denk dat je ze terug mag sturen en dat je ook een tegoedbon krijgt ter hoogte van het aankoopbedrag. Wel jammer!

Rizette
Berichten: 4459
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 23:49

maralyn schreef:
[ [url=m/c4lpgR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Gj5zni.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas... Dat wordt terugsturen!!!

Normaal heeft ze 195/198.
Maar deze is echt te groot!!

Dus dan maar de 135/185 bestellen.

Edit.

Met terug sturen en de korting ben ik serieus nog 5 euro goedkoper uit dan nu. :')

Deze gaat terug. :Y)

Zou het model wel okay zijn voor jouw paard, is aan alle kanten wel echt heel groot.

maralyn

Berichten: 10488
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 09:55

Als hij kleiner is, denk ik wel.
We gaan het zien, hij komt binnenkort binnen.

Rizette
Berichten: 4459
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:08

Altijd zo'n gedoe om weer een goed passend model te vinden.

maralyn

Berichten: 10488
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:14

Rizette schreef:
Altijd zo'n gedoe om weer een goed passend model te vinden.


Jaa,
Bucas ligt voor geen ene meter.
Horseware wel, maar die is zwaar aan vervanging toe.
Dus ik dacht, doe een x goed -O- bijna..
Maar misschien past de maat kleiner wel, scheelt toch weer 10 cm.

Eerder ook een ander merk in halve hals gehad, beviel goed. Maar die had na 12 jaar dienst, zijn dienst wel bewezen. Die was echt af, af, af. :')

Heb ook een ej, gewone deken, ligt goed, behalve voor de schoft. Alsof ie te zwaar is ofzo. Merrie wil hem ook niet om! Mega duidelijk in haar reactie. Dus die kan ook wederom te koop. :')

Het houdt me van de straat.

Petrichor

Berichten: 10578
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 14:04

Ik mag de laarzen inderdaad terug sturen, maar dan gaan ze de klacht beoordelen dus ik krijg niet direct een bon. Erg vervelend allemaal, ik heb namelijk wel direct laarzen nodig, dus die moet ik dan elders kopen. En dan krijg ik straks een dikke bon waar ik niks aan heb want ik heb niks nodig.

Texas02

Berichten: 4774
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:35

Ja, dat vond ik ook best een probleem met mijn schoenen inderdaad. Kapot dus moest nieuwe, wel 120 euro aan nieuwe schoenen uitgegeven maar vervolgens een waardebon van 64,90 euro krijgen. Dus het dubbele moeten betalen uiteindelijk.

Petrichor

Berichten: 10578
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:01

Ik ga ze maandag opsturen want ik ben gewoon waterdichte schoenen nodig. Ik neem voorlopig mijn rubberlaarzen wel mee naar stal voor de vieze klusjes. Deze laarzen waren 120 euro daar wil ik dus andere laarzen voor. Betekend wel dat ik dus ook weer terug moet naar Kramer voor ik iets bestel wat niet past. :+

Texas02

Berichten: 4774
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:50

Ben je niet bang dat je dan snel weer hetzelfde krijgt? Mijn stalschoenen waren ook niet helemaal waterdicht voor ze stuk gingen, ondanks dat ze dat wel zouden moeten zijn. Ik weet eerlijk gezegd niet wat je daar moet kopen wat wel echt geschikt is voor stal wat langere tijd mee gaat.

Petrichor

Berichten: 10578
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:58

Tja geen idee, ik neem sowieso niet weer de zelfde laarzen dat risico is mij te groot. Ik vind het persoonlijk ook wel lastig om iets anders te kiezen uit hun assortiment.

Ik ben echt opzoek naar iets waarmee je in de blub kan en waar je ook mee kan rijden. Misschien dan inderdaad mijn verlies nemen de bon uitgeven aan kleine dingen en hier in Nederland andere laarzen kopen?

Celebi
Berichten: 3902
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:12

Iets waarmee je echt de blubber in kan en mee kunt rijden heb ik nog nergens gevonden. De meeste geschikte rij spullen zijn niet waterdicht genoeg en de echte waterdichte laarzen zijn vaak van rubber en weer te breed. Ik wissel gewoon mijn goede rubber laarzen vlak voor het rijden om voor mijn Ariat Tellurides..

Grassh0pper
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:33

@Chambionn bedankt! Ik heb n.a.v. jouw ervaring nog even getwijfeld om handschoenen van Felix Buhler te kopen, maar ben uiteindelijk toch voor die van Steeds gegaan. Ik heb online wat maattabellen opgezocht die zowel de lengte als de breedte van de hand meten. Er kwam bij meerdere uit dat de lengte die ik nodig heb overeen kwam met een breedte van 23-24 cm, dus ik heb bij Kramer de oovereenstemmende maat besteld (L). Nu hopen dat mijn theorie klopt... :') Ze zouden maandag geleverd worden, dus ben benieuwd! :7

MyWishMax

Berichten: 25565
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 12:30

Celebi schreef:
Iets waarmee je echt de blubber in kan en mee kunt rijden heb ik nog nergens gevonden. De meeste geschikte rij spullen zijn niet waterdicht genoeg en de echte waterdichte laarzen zijn vaak van rubber en weer te breed. Ik wissel gewoon mijn goede rubber laarzen vlak voor het rijden om voor mijn Ariat Tellurides..


Hier dezelfde ervaring. Tig merken geprobeerd en ze redden het sowieso niet zo lang allemaal, maar aparte laarzen voor rijden en stalwerk werkt wel beter

Cambionn

Berichten: 904
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 12:51

Petrichor schreef:
Ik mag de laarzen inderdaad terug sturen, maar dan gaan ze de klacht beoordelen dus ik krijg niet direct een bon. Erg vervelend allemaal, ik heb namelijk wel direct laarzen nodig, dus die moet ik dan elders kopen. En dan krijg ik straks een dikke bon waar ik niks aan heb want ik heb niks nodig.
Maar ff heel stom he. Kramer heeft een nl address, dus richt zich daarmee op de Nederlandse markt en valt onder Nederlandse wetten. En wanneer iets niet voldoet aan de gestelde verwachtingen, kom je op een ondeugelijk ptoduct. Waneer iets als ondeugelijk product geretourneerd wordt, moeten ze wettelijk zorgen dat het deugelijk wordt (bijv. reparatie, maar dat lijkt mij niet mogelijk bij algemene kwaliteitsproblemen) of mag je de koop ontbinden en moet je geld tetrug krijgen.

Dus volgens mij moeten ze bij zulke zaken gewoon geld terug doen ipv een cadeaubon. Tenzij jij als koper instemt met een cadeaubon natuurlijk.

Texas02

Berichten: 4774
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:36

In dat geval mag Kramer ook een vervangend product aanbieden, weer laarzen van dezelfde soort dus.

Tot nu toe bevallen mijn Mountain Horse schoenen me goed, ze zijn tot nu toe nog steeds waterdicht en heel, en comfortabel ook met rijden. Maar hoe lang ze goed blijven weet ik natuurlijk niet, omdat ik ze nog maar vanaf oktober oid heb. Andere merken weet ik niet, die van EJ gingen wel altijd 2 jaar mee maar helemaal waterdicht waren ze niet. Mijn HKM Davos laarsjes bevallen me ook goed, ook echt waterdicht en heerlijk warm. Maar die zijn wel echt alleen voor nu, in de zomer overleef je het niet met ze :+ En hoe lang die meegaan weet ik ook niet, dat was een Black Friday aankoop.

Petrichor

Berichten: 10578
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 15:22

Ik heb de outdoor laarzen van Horka wel gebruikt voor zowel rijden als door de modder banjeren. Ze zijn dan wel naar een jaar totaal versleten maar dat vind ik geen probleem. Oja ik heb daar nooit natte voeten in gehad.

Jammer dat ze die bij Kramer niet hebben anders had ik die voor de veiligheid weer gekocht.

Flubberboot

Berichten: 2997
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 15:31

Celebi schreef:
Mijn bestelling is ook binnen! Mooie set lampjes. De reflectie voor om de staart is een miskoopje. Was er al bang voor maar de staart van mijn pony is te dun (en te glad vanwege alle anti klit _O- ), maar eigenwijs als ik ben wilde ik het toch proberen. Hopelijk is een van mijn stalgenoten er blij mee.

De bordeaux kerst mutsen voor pony en mij zijn in ieder geval geweldig. Of pony het daar ook mee eens was viel te betwisten.. :+

[ [url=m/4eA0Oj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh geweldig _O- _O-


Die deken is idd wel erg groot maralyn!!


Ik heb op het moment de outdoor laarzen van Horka. Zijn wel goed waterdicht en fijn profiel waardoor ze niet heel glad zijn om mee te lopen. Alleen is 1 winter echt de max voor de laarzen... Laarzen die ik in september kocht, waren in oktober al iets stuk... Die zolen bij je voet waren bij mij los gekomen. Nu heb ik ze eruit maar is de laars een stuk kouder van geworden. Geen idee of ik weer voor Horka zou gaan als deze het gaan begeven.

Cambionn

Berichten: 904
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 15:40

Texas02 schreef:
In dat geval mag Kramer ook een vervangend product aanbieden, weer laarzen van dezelfde soort dus.
Klopt maar dan moeten die vervangende laarzen wel voldoen. Als het om een kwaliteitsfout in het ontwerp/materiaal gaat en niet een maandagmorgenmodel lost dat het niet op en kom je toch op ontbinden uiteindelijk. Daar doelde ik vooral op.

Maar dan kom je natuurlijk wel met de vraag wat "dagelijks gebruik" is. Westernlaarzen zijn niet perse voor zwaar blubberwerk, tenzij ze verkocht zijn als stallaarzen. Dus dan kunnen ze het nog gooien op dat de laarzen voor dagelijks dragen naar werk/visite/wandeling enzo (en eventueel rijden) wel geschikt zijn en dus gewoon conform. Maar als je er niet buiten in een hevige regenbui kan lopen (omdat ze zo lek als een verhiet zijn) is dat anders wat. Dan sta je al sterker denk ik.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 15:49

Ik heb neopreen laarzen van coviellero welke ik gebruik om door de modder te banjeren, uit te mesten en te rijden. Warme droge voetjes, ben er blij mee :j