Kramer Paardensport Fans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:44

Nibbit schreef:
Ik heb de dressuur variant gehad maar terug gestuurd.
Erg slap materiaal, en de vorm trekt meteen recht op het paard

Bedankt voor je reactie. Dan zoek ik verder :o

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 17:54

zoedeloe schreef:
Ik overweeg om deze singel bij Kramer te kopen https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... emory-Foam

Aangezien ik nog nooit iets heb gekocht bij Kramer en in dit topic hier veel ervaringsdeskundigen zitten was ik benieuwd of iemand ervaring heeft met deze singel/Merk O:) ? Met name of het elastiek stevig is.

Ik heb deze: https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... e-inzetten

Die blijft hier heel mooi liggen, maar in denk dat het materiaal voor maanvormig minder goed zal zijn, want het is best wel zacht/soepel.

Te paard:

Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 22:22

zoedeloe schreef:
Ik overweeg om deze singel bij Kramer te kopen https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... emory-Foam

Aangezien ik nog nooit iets heb gekocht bij Kramer en in dit topic hier veel ervaringsdeskundigen zitten was ik benieuwd of iemand ervaring heeft met deze singel/Merk O:) ? Met name of het elastiek stevig is.

Heb 'm ook, precies 1 keer gebruikt, weet niet eens meer waarom ik het niets vond, maar het is niks :+

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:28

darkadia schreef:
zoedeloe schreef:

Deze heb ik ook en idd fijn zacht en soepel

Ik heb deze: https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... e-inzetten

Die blijft hier heel mooi liggen, maar in denk dat het materiaal voor maanvormig minder goed zal zijn, want het is best wel zacht/soepel.

Te paard:

[ [url=m/2rxjHc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gigixponys

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:33

Mijn bestelling is binnen.

De truitjes en Tshirts zijn wel goed in maat S. Enkel bij de Zoë zip shirt vind ik de mouwen redelijk breed. Enkel zou een maat kleiner niet passen aan mij romp enz.. Nu is dat ook de warmste, dus zal mijn jas erover nog wel kunnen gebruiken dan. Vind de kleur wel heel mooi. (bordeaux)

Nu morgen de rest bij pony nog passen. Vrees dat het vliegenmasker misschien te groot gaat zijn. We gaan het zien.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:53

Mijn bestelling is ook binnen! Mooie set lampjes. De reflectie voor om de staart is een miskoopje. Was er al bang voor maar de staart van mijn pony is te dun (en te glad vanwege alle anti klit _O- ), maar eigenwijs als ik ben wilde ik het toch proberen. Hopelijk is een van mijn stalgenoten er blij mee.

De bordeaux kerst mutsen voor pony en mij zijn in ieder geval geweldig. Of pony het daar ook mee eens was viel te betwisten.. :+

Afbeelding

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 21:16

Mijn pakket blijft al sinds woensdag hangen...
Aangemeld maar nog niet op het sorteercentrum...

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 21:17

Duurde bij mij inderdaad ook een paar dagen.. Kerst drukte. :=

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 21:27

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 21:44

Celebi schreef:
Duurde bij mij inderdaad ook een paar dagen.. Kerst drukte. :=

Ahh -O-
Best logisch.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 21:47

felicity schreef:
Heeft iemand ervaring met de felix buhler dekens?

https://www.kramer.nl/NIEUW/Paard/Paardendekens/Regularneck-outdoordeken-Perfect-Fit-0-g

Is de pasvorm vergelijkbaar met horseware dekens en zouden er de horseware liners onder gaan?

Ik had deze echt een prachtige deken maar binnen enkele dagen kapot gescheurd op de naad.
Kramer heeft de deken vergoed.

Stalgenoot heeft de gewone variant dus zonder high neck en die is tot heden nog heel. Klein krasje in de stof door wss een ander paard maar niet noemenswaardig.

Zij heeft er horseware liners onder. Je kan ze niet vastmaken maar past wel.
Pasvorm vond ik niet vergelijkbaar met mijn amigo. Maar ik vind de pasvorm wel heel prettig. Ideaal voor de iets bredere dieren met schouder.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 22:33

Saaams schreef:
felicity schreef:
Heeft iemand ervaring met de felix buhler dekens?

https://www.kramer.nl/NIEUW/Paard/Paardendekens/Regularneck-outdoordeken-Perfect-Fit-0-g

Is de pasvorm vergelijkbaar met horseware dekens en zouden er de horseware liners onder gaan?

Ik had deze echt een prachtige deken maar binnen enkele dagen kapot gescheurd op de naad.
Kramer heeft de deken vergoed.

Stalgenoot heeft de gewone variant dus zonder high neck en die is tot heden nog heel. Klein krasje in de stof door wss een ander paard maar niet noemenswaardig.

Zij heeft er horseware liners onder. Je kan ze niet vastmaken maar past wel.
Pasvorm vond ik niet vergelijkbaar met mijn amigo. Maar ik vind de pasvorm wel heel prettig. Ideaal voor de iets bredere dieren met schouder.

Dankjewel. Ik gebruik al jaren de horseware amigo 12 dekens met klip v sluiting maar die verkopen ze alleen in combinatie met een hals. En de halsen gebruik ik niet.

Ben nu aan het kijken voor een ander alternatief met v klip sluiting en zonder hals.

Deze van Kramer is wel erg leuk geprijsd. Leuke nadenker.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 00:39

Kramer heeft geen verzendkosten zie ik net (vanaf €29) en de €10 korting (vanaf €70).

Ik twijfel of ik hem een nieuw appelbitje bestel of niet. Die ik eind augustus gekocht heb is nog niet scherp, maar hij kauwt er wel goed op en er zitten al wel deukjes in die gelukkig nog glad zijn, maar dat gaat natuurlijk een keer mis. Hij loopt er wel fijn op, maar om nu alle 3 - 4 maand een nieuw bitje te moeten kopen..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 07:38

Die appelbitjes zijn mij door meerdere mensen afgeraden juist vanwege dat ze snel slijten en scherp worden. :=

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 07:47

Ja, ik denk dat ik ook maar voor iets anders ga. Wel jammer, hij vindt het wel een fijn bit. Maar 3 of 4 keer per jaar 30 euro voor een bitje wordt me toch wel te gek.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 07:55

Texas02 schreef:
Ja, ik denk dat ik ook maar voor iets anders ga. Wel jammer, hij vindt het wel een fijn bit. Maar 3 of 4 keer per jaar 30 euro voor een bitje wordt me toch wel te gek.

Ik ben toen ook met appelbitjes gestopt omdat ze zo snel kapot gingen, zelf had ik hem van HH. Maar ook die ging snel kapot. Ik ben toen naar dit bit overgestapt: https://www.divoza.com/nl/paard/hoofdst ... watertrens

Ook zacht materiaal, maar dan een stuk steviger

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 08:32

Ik rijd al jaren met het appelbit van shires.
Niet scherp.

Mijn bestelling is binnen!!
Deken met liners er in is erg mooi!! .

Liners zijn ff puzzelen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 08:58

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 09:22

Texas02 schreef:
Ik heb nu dit bit van Hypostore besteld, ben benieuwd wat hij daarvan vindt: https://hypostore.nl/harry-s-horse-bust ... roken.html

Hoe werkt dat, maralyn? Kun je dan verschillen diktes erin maken?

Geen idee, ik heb geloof ik standaard 16 mm. Dat is wat haar het beste past.

Alles wat van ijzer is, accepteert ze gewoon echt niet. -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 09:30

Ik ga pas denken aan rubber / appel bitjes als de normale bitten echt niet geaccepteerd worden. Er zijn verschillende metalen en mondstukken, nog los van de bitringen, dat er weinig paarden zijn die het echt niet accepteren. Appel bitjes kunnen heel gemeen zijn door idd scherpe randjes, maar ook branden als ze niet genoeg schuimen. En eigenlijk niet geschikt als paard wat kauwt. Dan moet je idd vaak vervanging kopen, maar als het het enige bit is wat fijn is is 30 euro toch spotgoedkoop? Zelfs als je er 4 moet kopen?

Fijn dat die deken met liners er goed uit zien! Wat is er puzzelen aan?
Volgens mij bedoel texas ook de dekens, of je verschillende grammen kunt maken. Maar dat is idd de bedoeling/functie van liners. 1 regendeken nodig en met liners maak je hem warmer.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 10:12

Ja, ik bedoelde de dikte van de dekens inderdaad :j Wel makkelijk, niet zoveel verschillende dekens te hoeven hebben!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 10:14

MyWishMax schreef:
Ik ga pas denken aan rubber / appel bitjes als de normale bitten echt niet geaccepteerd worden. Er zijn verschillende metalen en mondstukken, nog los van de bitringen, dat er weinig paarden zijn die het echt niet accepteren. Appel bitjes kunnen heel gemeen zijn door idd scherpe randjes, maar ook branden als ze niet genoeg schuimen. En eigenlijk niet geschikt als paard wat kauwt. Dan moet je idd vaak vervanging kopen, maar als het het enige bit is wat fijn is is 30 euro toch spotgoedkoop? Zelfs als je er 4 moet kopen?

Fijn dat die deken met liners er goed uit zien! Wat is er puzzelen aan?
Volgens mij bedoel texas ook de dekens, of je verschillende grammen kunt maken. Maar dat is idd de bedoeling/functie van liners. 1 regendeken nodig en met liners maak je hem warmer.

Je maakt de bovendeken met de rits open, en dan heb je 9 klittenbandjes. Dus dat is ff puzzelen.
Heb ook degene met de hoge hals. :')

Maar het voelt wel stevig en logisch.

Er zit een 100 grams liner bij, 200 grams en je kunt ze combineren. Dus dat is ook echt fijn. _/-\o_
Totaal is ook niet zwaar!

Ja, hier hebben we alles geprobeerd qua bitten. Maar alles wat harder is dan kunstof blieft ze niet. -O-
Dan niet... Dan maar appelbitjes. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 10:53

Ja, voor zulke paarden zijn ze fijn die bitjes, want dan zijn opties gewoon moeilijk. En helemaal fijn dat ze goedkoop zijn dus vervangen niet zo'n ramp is.

Maar 9 klittenbandjes?! :') := Ik snap de puzzel

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 11:04

Afbeelding
Afbeelding

Helaas... Dat wordt terugsturen!!!

Normaal heeft ze 195/198.
Maar deze is echt te groot!!

Dus dan maar de 135/185 bestellen.

Edit.

Met terug sturen en de korting ben ik serieus nog 5 euro goedkoper uit dan nu. :')

Deze gaat terug. :Y)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 11:18

Oh balen zeg! Maar die is idd heel groot zeg