Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:01

Oh die zijn echt gewoon enorm lelijk! Ze hebben ze nu alvast versleten gemaakt? Minder klachten. :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:01

De naam is wel leuk haha xD

_Ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:28

Ieuw, lijken wel laarzen die 10 jaar lang gebruikt zijn sorry :=

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:36

hahah ik vind ze ook niks !

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:45

Ik denk dat ze een paar keer vaker gebruikt en gepoetst moeten worden en dat ze dan wel heel gaaf zijn.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:39

Aangezien mijn QHP-laarzen het voor de tweede keer begeven hebben(vorig jaar nieuwe rits in laten zetten omdat ik eruit geknapt was en nu is rits weer kapot..) ben ik toch aan het kijken voor mondoni's. Heb geen breed budget voor laarzen, dus dit is wel een optie. Ook is onze bak vreselijk in de winter dus om daar met peperdure laarzen in te rijden is zonde haha.

Nu zag ik de Field ||(de gewone Field gaat er volgens mij uit als ik de maten zo bekijk), en die lijkt me wel mooi, maar hoe valt deze? Ik heb namelijk in mijn QHP's gewoon standaard maat, en die valt echt heel fijn. Standaard kuit ook, maar deze zou ik toch graag een maatje groter hebben, moet ik dan de M of W hebben?
En hoe vallen deze om de enkel? Die wat ik nu heb vallen heel smal om de enkel(heb ook een smalle enkel) waardoor het er wat chiqer uitziet. En zijn ze hoog of valt dat mee? Die wat ik nu heb zouden ook een dikke 1,5/2 cm hoger mogen zijn maar met mijn lange benen is dat amper mogelijk zonder maatwerk haha

Ook twijfel ik nog steeds over bruin en zwart.. Wil al zó lang en graag bruine laarzen, maar ben bang dat het zo stom uitziet met zwart tuig. Kan iemand me vertellen dat dat er niet raar uitziet, dan koop ik de bruine :Y)

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:15

Lees even een paar pagina's terug in het topic als je meer wil weten over de Field II. Ik raad het je sterk af om de Field II te kopen, bij mij waren ze na 1x rijden al helemaal verkloot.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 01:20

Jildau schreef:
Oh die zijn echt gewoon enorm lelijk! Ze hebben ze nu alvast versleten gemaakt? Minder klachten. :P

Die "versleten" delen zijn er in real-life helemaal niet.. heel raar.

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 09:39

SuperAssie schreef:
Nu zag ik de Field ||(de gewone Field gaat er volgens mij uit als ik de maten zo bekijk), en die lijkt me wel mooi, maar hoe valt deze? Ik heb namelijk in mijn QHP's gewoon standaard maat, en die valt echt heel fijn. Standaard kuit ook, maar deze zou ik toch graag een maatje groter hebben, moet ik dan de M of W hebben?
En hoe vallen deze om de enkel? Die wat ik nu heb vallen heel smal om de enkel(heb ook een smalle enkel) waardoor het er wat chiqer uitziet. En zijn ze hoog of valt dat mee? Die wat ik nu heb zouden ook een dikke 1,5/2 cm hoger mogen zijn maar met mijn lange benen is dat amper mogelijk zonder maatwerk haha

Ook twijfel ik nog steeds over bruin en zwart.. Wil al zó lang en graag bruine laarzen, maar ben bang dat het zo stom uitziet met zwart tuig. Kan iemand me vertellen dat dat er niet raar uitziet, dan koop ik de bruine :Y)

Toen ik laarzen ging kopen ging ik in eerste instantie ook voor de field2. Deze vielen erg klein rondom de kuit (ik had dacht ik een m of een w gepast). Bij divoza adviseerde de verkoopster me daarom om de mondoni kendal te passen omdat deze volgens haar een betere pasvorm had en gewoon een betere kwaliteit laars is.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:05

Mariska_R schreef:
Zoals eerder vermeld heb ik een paard Field II's gekocht voor een spotprijs bij de Divoza in Staphorst, en zag ik een uitdaging om een nieuwe verflaag aan te brengen.

Zo gezegd, zo gedaan.

Zo kwamen ze uit de winkel:

[ Afbeelding ]

Vetertjes eruit

[ Afbeelding ]

Het eerste stukje gecleaned. De oude verflaag laat zo los.

[ Afbeelding ]

Verschil tussen origineel en gecleaned.

[ Afbeelding ]

Linkerneus staat in de nieuwe verf. Rechts is net gecleand.

[ Afbeelding ]

Compleet in de nieuwe verf

[ Afbeelding ]

Om uitendelijk de juiste kleur te krijgen die je wilt, pak je een schoenpoets die daar het dichtse bij komt.
Aangezien ik graag zo dicht mogelijk in de buurt wil komen bij het Havana bruine zadel, heb ik voor medium bruin gekozen.

De eerste laag poets zit erop, de tweede laag zal alles wat strakker maken, en lichter van kleur :)

Verschil tussen net geverfd, en eerste laag poets

[ Afbeelding ]

Eerste laag poets is klaar :)
[ Afbeelding ]

Wow wat zijn die mooi geworden!!
Heb je er al mee gereden?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:25

Ruth1995 schreef:
SuperAssie schreef:

Toen ik laarzen ging kopen ging ik in eerste instantie ook voor de field2. Deze vielen erg klein rondom de kuit (ik had dacht ik een m of een w gepast). Bij divoza adviseerde de verkoopster me daarom om de mondoni kendal te passen omdat deze volgens haar een betere pasvorm had en gewoon een betere kwaliteit laars is.

Laat de kendal nou net die bruine piping hebben. Ik vind dat zo lelijk hihi.. is die er ook helemaal zwart of echt alleen met die bruine piping..?

Edit: ik baal! Net mn been opgemeten, en mijn hoogtemaat is 47, kuit 38. Voet is 40. Standaardmaat bij mondoni maat 40 is 47/39.. dat gaat echt te groot zijn.. hoe valt de voetmaat? Want 39 is wel 47/38 en.als die groot valt zou het misschien passen maar ben er bang voor...

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:59

@SuperAssie. Ik heb regelmatig maat 40 als het gaat om gewone schoenen en bij mijn kendals heb ik maat 39 en ik kan er ruim in met mijn voet. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik erg dunne voeten heb.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:04

Ik vind ze ook ruim vallen. En de kuit smal haha

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:05

Goed om te weten. In mijn normale schoenen heb ik indd ook 40. Vrij smalle en lange voet heb ik ook. Moet wel zeggen, heb laatst de plains van een vriendin gepast en hier kreeg ik mijn voet niet in, ligt dat aan ht model?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:06

Ik heb zeer brede voeten en de Plains, één van de weinige schoenen/laarzen waar ik GEEN zere voeten in krijg :)

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:18

Ik heb de plain niet gepast toen wel de cardiff en daar kwam ik echt voor geen meter in. Dit denk ik omdat de rits aan de zijkant zit en het ook weer een ander model is.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:37

Cardiff kwam ik ook met geen mogelijkheid in :n

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:40

Ik vroeg me destijds af of er uberhaupt wel iemand in kwam een kennis van me die mee was kwam er ook met geen mogelijkheid in en die heeft dunnere benen dan ik heb.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:44

ze zullen niet voor niets de hele tijd in de uitverkoop zijn denk ik?

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:51

Inderdaad. Hoop zelf dat ze de cardiff ee bijvoorbeeld uit doen en een nieuwere laars met een betere pasvorm er voor in de plaats nemen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:55

Ruth1995 schreef:
Inderdaad. Hoop zelf dat ze de cardiff ee bijvoorbeeld uit doen en een nieuwere laars met een betere pasvorm er voor in de plaats nemen.

dat hoop ik ook, maar dan wel met de hoogte van de plain/field. De nieuwe laarzen zijn me namelijk allemaal te laag :n Cardiff was me ook te laag geweest.

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:03

Ik heb niet erg lange benen dus gelukkig heb ik dat probleem niet. Maar hoop ook voor je dat ze er dan wat langere laarzen in het assortiment doen. Zou wel gunstig zijn als ze 1 model nemen voor mensen met lange benen.

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:05

Ik heb trouwwens nogsteeds mn Kendals niet verkocht wil er graag nieuwe kendals voor in de plaats kopen maar met een grotere kuit maat. Deze die ik verkoop zijn ook nog gloed nieuw. Was helaas te laat om ze om te ruilen voor een groter maatje (kuit) :(.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:53

Mijn nieuwe Mondoni's met een laag verf (nog niet helemaal klaar)
AfbeeldingAfbeelding
Heb nu 2 paar Plains, een paar zwarte en wanneer ze klaar zijn kan ik deze cognac er ook bij gebruiken

Erwtje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:57

Ze worden erg gaaf waar verf je ze mee alsik mag vragen?