Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rizette schreef:Denk altijd dat de manen er aan gaan bij de vaste halzen .
Kidde schreef:Rizette schreef:Denk altijd dat de manen er aan gaan bij de vaste halzen .
Mijn ervaring is juist dat het met een halve hals beter gaatBij een gewone deken kreeg ons paard altijd een soort 'deuk'in zijn manen en hals. Nu met een halve hals lijkt de druk veel beter verdeeld. Ik zou niet anders meer willen. Het scheelt ook een stuk met inregenen.
Texas02 schreef:Domme vraag misschien.. Maar waarom deken met hals? Voor paarden is het nu nog helemaal niet koud hoor. Dat wij het koud vinden betekent niet dat onze paarden dat ook vinden.
Texas02 schreef:Domme vraag misschien.. Maar waarom deken met hals? Voor paarden is het nu nog helemaal niet koud hoor. Dat wij het koud vinden betekent niet dat onze paarden dat ook vinden.
Texas02 schreef:Hmm, ik heb al vaak paarden geschoren, vroeger toen ik nog sprong moest het sowieso wel en vorig jaar zat die van mij zo dik in de vacht dat het ook wel moest, hij zweette gewoon in stap al.. Maar ik heb nog nooit een deken met hals op gedaan, altijd gewone dekens zonder hals. En nog nooit een koud paard gehad.