Kramer Paardensport Fans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:42

Ik vind die bordeaux kerstartikelen zooo mooi. Maar had ook al kerstspul bij hööks gekocht _O-

Celebi

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:44

De kerstcode deed het dus ik heb mijn bestelling geplaatst. Ik heb inderdaad die kerstmutsen van de bordeaux lijn gekocht. Zo leuk voor onze lampjes tocht deze maand. <3

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:58

Ik heb nog over dat bordeaux glitterdekje getwijfeld, maar ik ben toch voor die van PS of Sweden gegaan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:38

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:18

Denk altijd dat de manen er aan gaan bij de vaste halzen .

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:34

Rizette schreef:

Heeft ze met koppelbare halzen ook.
En gezien mevrouw een bos haar heeft waar een koudbloed nog jaloers op is, vind ik het niet zo erg. En anders...
Een Ierse warmbloed met hanenkam is ook prima.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:35

Rizette schreef:

Mijn ervaring is juist dat het met een halve hals beter gaat :j Bij een gewone deken kreeg ons paard altijd een soort 'deuk'in zijn manen en hals. Nu met een halve hals lijkt de druk veel beter verdeeld. Ik zou niet anders meer willen. Het scheelt ook een stuk met inregenen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:43

En de manen blijven er aan?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:51

Kidde schreef:
Rizette schreef:

Mijn ervaring is juist dat het met een halve hals beter gaat :j Bij een gewone deken kreeg ons paard altijd een soort 'deuk'in zijn manen en hals. Nu met een halve hals lijkt de druk veel beter verdeeld. Ik zou niet anders meer willen. Het scheelt ook een stuk met inregenen.

Mijn bucas regent in. -O- gewone deken.
Mijn ej regent in zonder hals...

Dus dat zou wel prettig zijn. Inclusief het idee van de waterkolom en de liners die er al bij zitten.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:20

Ik vlecht de manen altijd als ik een hals op de deken heb zittwn. Dat werkt voor mijn paard

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:30

Hmm wacht eens. De manen van mijn pony groeiden niet onder de hals. Volgens jullie komt dit door de hals?
Mijn pony heeft zomerexceem, dus hals gekocht tegen het schuren. Werkte goed, maar manen blijven even kort.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:39

Domme vraag misschien.. Maar waarom deken met hals? Voor paarden is het nu nog helemaal niet koud hoor. Dat wij het koud vinden betekent niet dat onze paarden dat ook vinden.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:06

Texas02 schreef:
Domme vraag misschien.. Maar waarom deken met hals? Voor paarden is het nu nog helemaal niet koud hoor. Dat wij het koud vinden betekent niet dat onze paarden dat ook vinden.

Ompopulair berichtje. Ik weet het. Eigen gemak van de ruiter. Paard zweet tijdens trainen veel en ipv onze training aanpassen scheren ruiters de vacht eraf.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:10

Hmm, ik heb al vaak paarden geschoren, vroeger toen ik nog sprong moest het sowieso wel en vorig jaar zat die van mij zo dik in de vacht dat het ook wel moest, hij zweette gewoon in stap al.. Maar ik heb nog nooit een deken met hals op gedaan, altijd gewone dekens zonder hals. En nog nooit een koud paard gehad.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:14

Tegen het inregenen? In probeer het te vermijden, want het is al snel veel te warm voor mijn teddybeer en heb liever af en toe een natte borst dan een te warm paard. Maar bij hevige regen komt er gewoon veel water de dekens binnen en dat hou je makkelijker buiten met een simpel 0 grams halsje. Niks mis mee en prima om nu te gebruiken met al die regen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:25

Texas02 schreef:

Geen domme vraag.
Mijn paard is geschoren. Momenteel doen we orun 3 en dat kan best intensief zijn. Helaas zweette ze al bij het minste van inspanning, dus heb ik haar geschoren.

Daarnaast loopt mijn paard veel prettiger met hals op dan zonder.
Welzijn mag van mij daarin voorop gaan als zij dat duidelijk aangeeft.
En dat doet ze, heel precies ook.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:30

Texas02 schreef:

Elk paard is anders, er zijn ook paarden voor wie het nu wel koud is. Net als dat sommige paarden juist heel goed tegen hitte kunnen. Je moet niet naar jezelf kijken,maar ook die algemene regels over de comfort temperatuur zijn gemiddelden en niet voor elk paard dus. Ze krijgen ook allemaal andere vacht, de ene is net een ijsbeer en de ander lijkt niet eens wintervacht te krijgen.

Ik gebruik een hals tegen de regen en als de wind in de box staat. 0 grams hals maar je merkt wel dat ze het daarmee warmer heeft. Want hier dus paard die dit wel koud weer vindt en stijf is als ze minder dekens op heeft. Als je zo redeneert zou ook geen enkel paard dekens nodig hebben namelijk.
En met hals regent de deken niet in, omdat er geen water vanaf de hals de schouders op loopt.
Ik vraag een hoop van mijn paarden en hun lijf met trainingen, dus zorg ik ervoor dat ze comfortabel zijn en zowel soepel als geen enorme vacht hebben waardoor ze zich rot zweten met werken. Bij de ene werd dat scheren, bij de ander alleen een deken en weer de ander een dikkere deken, omdat die strak en stijf werd met zulk weer onder een dunnere. En met hals net zo, als het paard er fijner van wordt of droger blijft gebruik ik hem, anders niet. Of bij degene met artrose in de hals sowieso wel.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 06-12-23 23:33, in het totaal 2 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:32

Ja, hier ook een hals tegen inregenen, omdat ze 24/7 buiten staat (wel met open stal, maar die is om in te poepen :Y) ).
Ze is wel geschoren en als ie af kan, qua droog weer, dan gaat ie ook gewoon af hoor.
Ik heb trouwens nog nooit last van afgebroken manen gehad.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:35

Ik had vorig jaar afgebroken manen, maar achteraf was de hals te vies met huidvet en andere zooi, door terugslaan s nachts, geworden en daar ging die 'schuren'. Dus moet hem tussendoor gewoon wassen, wat ik andere jaren wel gedaan had.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:39

Ohja, dat zou goed kunnen idd! Ik haal de hals er altijd gewoon af en hang 'm dan weg.
Maar goede tip, hals meewassen!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:40

Dat klopt inderdaad wel, dat elk paard anders is en dat je naar ieder paard individueel moet kijken, daar hebben jullie gelijk in :j Mijn paard is altijd heel snel warm en hij staat dus nog zonder deken (ongeschoren uiteraard, anders zou het wel te koud zijn). Best lastig soms hoor, want ik ben een echte koukleum! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 00:02

Texas02 schreef:
Hmm, ik heb al vaak paarden geschoren, vroeger toen ik nog sprong moest het sowieso wel en vorig jaar zat die van mij zo dik in de vacht dat het ook wel moest, hij zweette gewoon in stap al.. Maar ik heb nog nooit een deken met hals op gedaan, altijd gewone dekens zonder hals. En nog nooit een koud paard gehad.

Gaat niet om koud maar inregenen. Paarden die de hele dag buiten op de vlakte staan hebben wel behoefte aan een hals dat werkt als een capuchon.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:00

Mijn paard staat de hele dag en nacht buiten, zonder deken. Maar wel een heerlijk wintervachtje <3

Haren zijn nat, maar de vacht isoleert zo mooi. Daarom scheer ik niet. Water en sneeuw blijft altijd op de vacht liggen daarom heeft ze het niet koud.

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:15

Ik overweeg om deze singel bij Kramer te kopen https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... emory-Foam

Aangezien ik nog nooit iets heb gekocht bij Kramer en in dit topic hier veel ervaringsdeskundigen zitten was ik benieuwd of iemand ervaring heeft met deze singel/Merk O:) ? Met name of het elastiek stevig is.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:42

Ik heb de dressuur variant gehad maar terug gestuurd.
Erg slap materiaal, en de vorm trekt meteen recht op het paard