paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:36

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:47

Het word hier een gezellig klets topic. Valt me mee dat er geen commentaar komt van de beheerders omdat het over kleding moet gaan. Gezellig hoor, hihi.
Ik heb zelf heel veel moeite met afvallen. Heb lipoedeem waardoor je vet vasthoud op je benen zoals een ander vocht. Daarbij ook nogeens 'dikmakende' pillen moeten slikken voor een tijdje. Val nu gelukkig, héél langzaam een beetje af.
Ik denk dat de paarden die wij hebben (nav de foto's) 100 kilo prima kunnen dragen. Als ik naar mezelf kijk, ik rij al vanaf mijn 10de en hobbel en bobbel niet. Ook rij ik maar zo'n 3 dagen in de week en 1 of 2 keer een lichter iemand. Voor de rest doen we andere dingen. Hou zijn rug in de gaten samen met mijn (central riding) instructrice zij doet ook massages enz. Plus dat ik tegenwoordig altijd met een krukje opstap.

Dat vest is gaaf zeg, kan je gewoon je eigen maat bestellen? Hoe lang valt het? Het moet niet te kort zijn met rijden anders krijg je een gat tussen je rijbroek en vest alsje beweegt natuurlijk ;-).

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:50

Maatje meer hoeft toch niet persee over kleren te gaan lijkt me... ;) anders worden we vanzelf een keer op onze vingers getikt... :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:13

Als het topic naar de HK verhuisd stop ik er wel mee, heb geen tijd om nog een topic in de HK bij te houden :) Of we moeten in de HK ook echt ontopic blijven :)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:22

Er is toch al een HK topic nav dit topic?? We moeten dan wel proberen om hier ontopic te blijven, zeg zij die alleen nog meeleest en zeker de corrigerende hempjes wil proberen :=

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:25

Ja ik vind het ook lastig om een HK topic bij te houden. De snelheid van dit topic vind ik prima, maar meer offtopic ga ik ook niet bij kunnen houden. Dus laten we ook letten op ons een klein beetje te richten op kleding in je berichten ;)

Ik rij ook geen 7 dagen in de week. Max 5 dagen, maar ik weeg wel wat meer als 100 kilo. Rij een forse kwpn-er van 165. Ben ook bezig met afvallen maar wil het ook gezond en verantwoord doen.
Tot nu toe heb ik nooit commentaar gehad, moet zeggen dat ALS ik het krijg dat het van "leken" afkomt, al kan er voor het "totaalplaatje" wel iets vanaf.
Hou ook goed de rug van mijn paard in de gaten met een osteophaat die zeker 2 keer per jaar komt.

Toch vind ik dat het een hoop scheelt met de juiste kleding, sportbeha enz...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:32

Ik rij helemaal nog niet, mijn merrie moet nog ingereden worden. Heb wel expres een stevig en breed exemplaar uitgezocht. Ben naast wat breder ook best lang, dus dat ziet er gek uit op smalle kleine ponys.
Ben nu wel aan het proberen mijn gewicht naar beneden te krijgen, gewoon niet meer snoepen, gezond eten en niet meer eten na 20.00 :+ gaat gestaag naar beneden. Probeer wel elke week wat lekkers te eten als patatjes of spare-ribs bijvoorbeeld.

Ik ben een menner :+ en de shetten hebben geen enkel probleem om de wagen vooruit te krijgen, dus zal wel meevallen. Ow, moet ik niet vergeten dat ik laatst op de weidegenoot van mijn merrie heb gereden, maar die heeft hetzelfde model :+
Heb de rijbroek Genie? van amazoneXL, die jeansachtige broek met wijdere pijpen. Heb daar gewoon mijn ariat schoenen onder als ik op een paard stap. Hoop straks ooit weer in mijn eurostar broek te passen die ik nog heb bewaard, die zat zo lekker :)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:34

Hoe zit die Genie broek?? Ik vind dat ook wel wat...hoe vind je de stof van FF??

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:35

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:37

Heb net gekeken en helaas pas ik er niet in |(

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:40

Ik weet niet wat voor maat je hebt, maar die blauwe rijbroek valt echt heel ruim, evenals de okergele bodywarmer :)
Derest verkoop ik omdat ik er ook niet meer in pas, haha. Maar de blauwe rijbroek en de bodywamer pas ik nog steeds!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:40

Nadia schreef:
Hoe zit die Genie broek?? Ik vind dat ook wel wat...hoe vind je de stof van FF??

Hij zat nog wat aan de strakke kant, inmiddels zal ie wel wat losser zitten :+ maar vond hem erg prettig zitten en de stof is ook erg netjes.
Kan hem wel een keer meenemen richting noordwijk, kan je even voelen als je wilt :) heb wel de extra lange versie :+

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:42

Het was ook niet mijn bedoeling om hier een verkoop topic van te maken hoor haha. Ik meld ook andere dingen in het topic dan alleen m'n kleding :P

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:43

Nja.. was ook niet mijn bedoeling... maar als ik mensen er blij mee kan maken ;)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:43

Evelli, meeting!! Ik twijfel even of het wel zinvol is om nieuwe broeken te kopen, ik word als het goed is geopereerd (gastric bypass) en zal de broek niet lang aan kunnen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:49

Sjoos, qoute jou toch niet? Jij praat hier altijd mee ;)
Degene die ik gequote heb die poste voor het eerst :) en er zijn al meerdere waarschuwingen voor geweest.

Nadia: meeting is altijd goed hoor :D we zijn regelmatig in Noordwijk voor verschillende zaken. Wil er binnenkort nog eens heen met ponys+wagen, maar weet niet of ik ergens makkelijk met paard en wagen het strand op kan.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:52

Ik ga eens even nadenken voor je. Met wagen moet wel lukken denk ik, heb wel een paar plekke in gedachten. En ik kan je altijd komen helpen, groomen is leuk :j Heb zelf m'n koetsiersbewijs maar al een hele tijd niet gereden -O-
Kan ik mooi je broek even voelen, ben wel benieuwd. Ik vind het een mooi model en ideaal omdat ik vaak in rijkleding bijv boodschappen ga doen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:05

Ik heb ook de Genie broek (zowel de wijde als de rijbroek). Ik vind ze heel fijn. De stof van de wijde broek rekt wel wat mee, wat ik persoonlijk heel fijn vind.
Ik ben er goed over te spreken in elk geval.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:49

Dames wat gaan we ineens hard :-)
Grappig die reclame op de startpagina, ik denk dat ze stiekem meelezen hahaha
Als je iets te koop hebt, zet het dan in je onderschrift, ziet toch ook iedereen...
Mijn broek die ik van AmazoneXL heb zit heerlijk :-) helaas heb ik hem mijn startgewicht besteld en is hij nu al te ruim (Horka Atlanta), dus mijn Pikeur riem erop aan gedaan en jaaaa de riem gaat weer dicht :-)
Volgende week echt gaan winkelen voor een paar meer corrigerende hempjes, ik heb er nu 2 maar ik draag ze dag en nacht....(werk wel 's nachts he :-))

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:52

Lies21 schreef:
@ IJ, ik heb m in t blauw, fijn is ie he?!
Welke bruine heb je besteld?

Hihi wat is de google app toch handig, verschijnt er linksbovenin reclame van de wehkamp "corrigerende hempjes van Miss Etam".
Ga ze meteen bestellen. Maar is het de bedoeling dat ik de maat neem die ik normaal heb? Of een maat kleiner?

deze :D
http://www.bonprixsecure.com/nl/imageZo ... 2%2F922167
zit echt heeeeerlijk en zooo zacht! Ben er blij blij mee!

Ja, die jij gekocht hebt zat me ook lekker, alleen de 46/48 iets te groot en de 42/44 iets te strak, zat niet goed. Maar zeker fijn truitje! ;)

Jeutje...zo even 3 pagina's bijgeklept, ik ga even lezen!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:56

Klasien schreef:
Hebben jullie eigenlijk een grens voor jezelf? Als ik meer dan ... kg weeg, stap ik niet meer op mijn paard?

hmmmm....ja ik had zeker ook een grens. Was jarenlang 114 kilo en op een gegeven moment had mijn paard (al van vorige eigenaar en toen door mij gereden met verkeerd zadel en dat was de druppel) erge last van z'n rug/schouder/bekken (in de diagonaal) en toen heb ik tegen mezelf gezegd....nu eerst 15 kilo eraf en dan pas weer erop. Heb ik teon ook gedaan, heeft me 3 maanden gekost, maar ging wel. En ben er ook niet 1x op gestapt.
In de jaren erna ben ik wel weer gegroeid helaas. Toen ik boven de 118 ofzo uit begon te komen ben ik gestopt met rijden.

Nu op m'n jongere Tinker (die ik toch een stuk "ieler" ook vindt als Indy...al zag ik gisteren foto's van toen Indy jonger was en zette die naast die van Shathu nu, waarbij ik dacht "okeeee dusssss" :D ;) :o ) wilde ik ook absoluut niet met teveel gewicht op gaan zitten EN ook niet toen hij nog vrij jong was. Hij is nu 5,5 en ga nu wat met hem beginnen (hij is/was al wel ingereden en betuigd overigens, toen hij 4 was).
Wil op hem eigenlijk niet met meer dan 90 kilo zitten.

Maar t'is vaak ook beetje een gevoel.
Denk dat je per paard moet kijken. Hoe z'n bouw is en z'n gewrichten.

Nee, t'is geen verkooptopic, maar als je iets te koop hebt wat wel fijn is voor de stevige ruiters hier :D dan is het toch niet zooo raar om het even te noemen dan gewoon.
Maar misschien inderdaad iets in onderschrift...en dan hier noemen "zie m'n onderschrift"?!? ;)

Sjoos...vind je oranje bodywarmer erg leuk!!! De grijze overigens ook wel! Hmmm....

Jullie hebben vaak bodywarmers aan he!? Ik heb altijd zo het idee dat ze dikker maken (al moet ik zeggen als ik jullie te paard zie MET bodywarmer vind ik het juist wel erg leuk. Echter bij mezelf heb ik altijd het idee dat het me zo propperig maakt ofzo)

BTW was vanmorgen bij de Welkoop en zag rijbroeken in de aanbieding, van 44 voor 29,95 ofzo. Erg leuke!!! Met suede-achtig zitvlak. Gingen tot maat 44. Ik zag ze en dacht "hmmm dat gaat nooit lukken" maar toch even passen. Nou, kreeg hem gewoon normaal dicht (ik helemaal blij blij hahaha) , MAAAR voor mij wat te lang, waardoor de pijpen wat "bobbelden". Jammer, waren erg leuk!
Laatst bijgewerkt door IndianaJones op 09-02-11 15:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:01

Hebben jullie de nieuwe rijbroeken van Fuller Fillies gezien??
Afbeelding
Suuuuuuuuuuuuuuus??? O:)

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:05

Oe die zijn echt leuk :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:07

Ja die had ik op Facebook al gezien. Er zijn bijpassende truitjes van :D
Ik vind ze echt heel leuk.

Corally_B