paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:22

daffodil schreef:
Dat hemdje van missetam kun je gewoon over je hoofd heen aan doen hoor, ik heb m ook en hij valt mooi lang (ik ben 1.82 en bij mij tot op mijn heupen). Fijn ding maar geen aanrader als je bijvoorbeeld uit eten gaat, t zit best echt strak namelijk...

Hmm, die van mij zit niet super strak, die zou ik wel aan durven tijdens een etentje.
Zou trouwens wel handig zijn, een shirt wat zo strak zit dat er bijna geen eten meer bij kan ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:28

Klasien schreef:
Hmm, die van mij zit niet super strak, die zou ik wel aan durven tijdens een etentje.
Zou trouwens wel handig zijn, een shirt wat zo strak zit dat er bijna geen eten meer bij kan ;)

:')

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:32

_Daniella schreef:
http://amazonexl.damster.nl/index.php?i ... 43&lang=NL

Hoe valt deze rijbroek? weten jullie dat? :)

Ik heb maat 46/48 en heb een maat 48 genomen en hij zit goed !
Ik heb de broek nu z'on 3 maanden en hij bevalt me uitstekend , heeft zelfs al een buitenrit van 3,5 uur meegedaan en ik had geen zere plekken oid . Ik ben een westernruiter maar met die lange ritten draag ik liever een rijbroek :D :D . Nee hoor , fijne broek ! Komt ook bij Amazone XL vandaan !

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:55

__Nathalie__ schreef:
roxx jij ook hier :D wat super al zoveel kwijt!
ik heb dat ook geprobeerd maar ik kreeg het echt mn keel niet door :Y)

Hey! Da's toevallig!!! :D
Kom net bij de consulente vandaan. In totaal 12,4 eraf! *\o/* Ben helemaal happy!!! Dus jij vond het niet te eten? Ik vind het best lekker. Kreeg alleen die pap niet weg, bah, wat smerig! Doe het nu op shakes en repen, dat bevalt mij het best.

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:41

Ik heb ook al van alles geprobeerd. EGA, Modifast, Montignac, Sonja enzovoorts.

Destijds heb ik 4 jaar Herbalife gedaan, shakes en repen zie ik echt niet meer zitten. Was goed afgevallen hoor, maar zoals je zegt je vervalt in je oude gewoontes.

Ben nu bezig aan Dr. Frank en dat bevalt me heel goed, ik bruis van de energie en ik ben inmiddels 5 kilo lichter, ben ook een tijdje bij een diëtist geweest die vond een 1/2 kg per week super.

Het is en blijft moeilijk, je oude eetgewoonten en dan heb ik de pech dat mijn schildklier ook al niet werkt dus ik afvallen gaat niet zo heel snel.

Ik zat van de week naast een mevrouw die 55 kilo was afgevallen met Sonja Bakker en al 3 jaar op gewicht was gebleven, nou diepe buiging zeg! Ik was er van onder de indruk.

Grz Sabina

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:54

daffodil schreef:
Hahaha nee dat gooi ik niet op internet, maar ze adviseerde me om zoveel mogelijk de maat te nemen die ik had en als ik twijfelde, dan de laagste maat van de twee, het moet wel flink aansluiten zeg maar!

Hoeft ook niet hoor, je uitleg is voldoende om te weten welke maat ik best pak :-)

Roxx

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:25

Zo zeg! 55 kilo, da's niet niks!
Mijn schildklier doet het ook niet meer. Afvallen valt dan inderdaad niet mee. Mede daarom valt me dit resultaat zo enorm mee.

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:38

Nou 55 kilo ga ik niet halen maar misschien nog een kilo of 20 zou fijn zijn. Ik ben wel in een jaar of 2.5 al 16 kilo lichter dus zit al wat happyer in mijn lijf.

De grootste beloning is dat als ik voor mij een volgende mijlpaal behaal, ik op de fjorden van mijn vriendin kan rijden, dat zou een mooie beloning zijn. <3 Maar met 1 kilo per week duurt het nog eventjes.......

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:22

Hallo dames wat gaan jullie hard.
Wat grappig, ik ben net 3 weken van de cambridge af. Was in 1 week 4 kilo kwijt, maar ben er na die week mee gestopt. Ik voelde me HELEMAAL niet happy om alleen shakes, repen en pap te eten. Daarnaast zijn er erg veel nare bijwerkingen die ik ook echt niet kon verdragen.

Ik ben er dus mee gestopt, ben meteen heel gezond gaan eten maar die 4 kilo zat er in nog gen 3 dagen weer aan. Nu dus 3 weken bezig met heel erg op mijn voeding letten en meer bewegen en ben nu 2,9 kilo kwijt. EN een stuk happy-er.

Nee als t werkt werkt het, vind het knap dat je het vol kan houden. Hoop dat je daarna geen angst krijgt om te eten. ( dat is namelijk 1 van de bijwerkingen).

Heb mooi wat vesten bij Bon Prix gekocht, was echt een goede tip!

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:33

Welke vesten heb je gekocht bij de Bon Prix??

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:43

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:53

Ik vandaag mn kleren van Bonprix ook binnen! Ook die jij net laat zien, in het grijs ;-) . Ik had m in 2 maten besteld, maar viel er een beetje tussen qua maat kerk t wel. De leuke bruine die ik ook besteld had zit heeerlijk en leuk! :-) en maar 15 eurie ;-)

Ow hahah ik trok mn corrigerende hempjes in het begin toen ze nog heel strak zaten ook wel eens "naar beneden" uit, kreeg ze alleen over mn hoofd soms niet uit hahah (jeetje zoals we over die hempjes praten lijken t wel monsterachtige dingen hahah)

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:50

@ IJ, ik heb m in t blauw, fijn is ie he?!
Welke bruine heb je besteld?

Hihi wat is de google app toch handig, verschijnt er linksbovenin reclame van de wehkamp "corrigerende hempjes van Miss Etam".
Ga ze meteen bestellen. Maar is het de bedoeling dat ik de maat neem die ik normaal heb? Of een maat kleiner?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:13

Hebben jullie eigenlijk een grens voor jezelf? Als ik meer dan ... kg weeg, stap ik niet meer op mijn paard?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:15

Ben sinds ik aangekomen ben, wel minder gaan rijden en nu ook hard aan het afvallen. ben het zat om zo te zijn... ga vooral veel wandelen met me paardje. hij beweging en ik beweging...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:16

Ik wel. Ik zit nu aan mijn maximum. Komt er gewicht bij, dan houdt het op.
Uiteraard is het de bedoeling dat er gewicht af gaat maar je weet het nooit natuurlijk ;)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:16

djuulsie schreef:
Ben sinds ik aangekomen ben, wel minder gaan rijden en nu ook hard aan het afvallen. ben het zat om zo te zijn... ga vooral veel wandelen met me paardje. hij beweging en ik beweging...

Jij rijd ook op een Haflinger zie ik.
Ik doe tegenwoordig ook vaker longeren tussendoor. En een dagje rust vaker.

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:17

Zeker heb ik een grens, door het paardrijden ben ik inmiddels 16 kg kwijt, ik verleg de grens steeds met 5 kg :D

Wel naar beneden, maar dit werkt voor mij goed, nu heb ik een andere grens waar ik onder wil, en dan kan ik lekker op fjorden gaan rijden. Dus grenzen stellen werkt heel positief voor mij en ik denk ook voor de paarden.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:17

Zit in het less is more topic en moet zeggen: werkt erg stimulerend... wil me gewoon weer lekker voelen en blij zijn met mezelf, dat ben ik nu niet!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:18

Klasien schreef:
Jij rijd ook op een Haflinger zie ik.
Ik doe tegenwoordig ook vaker longeren tussendoor. En een dagje rust vaker.

Hij kan het prima hebben hoor, maar wil em niet te vaak te veel belasten... Dus ben minder gaan rijden...

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:21

Wat is dan het gewicht wat een haflinger mag hebben ongeveer?
(Niet verkeerd bedoeld hoor) Ik zoek voor mij de grens voor de fjorden, sommigen zeggen dat wat ik nu weeg kan gemakkelijk, maar daar ben ik het niet mee eens.

Een haflinger kun je vergelijken met fjord, vandaar dat ik het vraag.

Mag natuurlijk via PB.

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:22

Less is more topic, hier op bokt? heb je een linkje?? :):)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:23

Daar zijn de meningen nogal over verdeeld... Heb er in een ander topic mega discussies over gehad. De meeste dunne mensen zeggen 75 kilo, maar haflingers zijn als lastdieren gebruikt en dragen dan een hoop doodgewicht met zich mee. Denk ook dat het er vanaf hangt of je mee zit of tegen zeg maar.

Als je wat zwaarder bent, maar lekker meebeweegt heeft een paard er minder last van dan als je heel licht bent en op zn rug zit te bonken.

Zoals ik al zei: mijn haf heeft totaal geen moeite met mij dragen en ook geen last van zn lijf.

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:29

Ik zie dat wel vaker op Bokt wanneer je dus geen maatje 36 hebt en niet onder de 50 kilo weegt ben je een dierenbeul.

Wanneer je die berichten serieus neemt, dan zit je binnen de kortste keren in een gesticht, met een complex van heb ik jou daar. %) 8)7

75 kilo lijkt mij ook voor een gezonde ouderwetse haflinger ook erg weinig, ik denk dat die ook tegen de 100 moet kunnen dragen. Alleen dan wel iemand die al goed kan rijden en geen bonkend gewicht.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:35

ze droegen vroeger tot 200 kilo heb ik gelezen en dat is dan dood gewicht. nou zou ik dat niet gauw doen, maar dan moet 100 kilo makkelijk kunnen... maar goed, ieder zn mening!

gelukkig bepaal ik zelf wat er wel en niet op mn paard komt... ;)