Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:41

Ash_ schreef:
Ik zit er over te denken om de lifestyle laarzen te kopen. Veel goede verhalen gehoord. Nu twijfel ik over de prijs want moet ze online bestellen.
Hoe vallen ze groot, klein of het zelfde. Het altijd 38 dan ook 38 bestellen?

Bedankt alvast.

Had ik laatst ook een vraag over...

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:46

Cardiffs door de regen bobbeltjes in het leer?
Ik rijd al een week in een natte bak en m'n cardiffs worden dan ook nat en vooral modderig, nergens last van tot nu toe! Ik maak ze ook niet schoon na het rijden, alleen een borstel erover zodat het zand eraf is maar verder niet :+

Sandyislief

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:00

Ik zou ermee terug gaan! Dat hoort niet..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:19

Bobbeltjes? Eh nee, dat hoort gewoon echt niet.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:04

Aah ik baal als een stekker, gister voor de tweede keer mijn rits kapot, vorig jaar heb ik allebei de ritsen al laten vervangen en nu is weer 1 stuk. Zit nu echt te twijfelen of ik het zal laten maken of gewoon nieuwe laarzen zal halen. Het kost namelijk 30 euro per rits, dus dan zou ik al 90 euro in totaal kwijt zijn aan ritsen, kan ik bijna nieuwe laarzen voor halen.. maarja verder zijn mijn laarzen nog heel mooi dus dat vind ik ook wel weer zonde..

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:46

Antwoord op de lifestyle laars bij mij vallen ze normaal. Heb zelf 37 en ook 37 gekocht. Ze worden iets ruimer in de voet na tijdje lopen.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:03

Djeradalover schreef:
Cardiffs door de regen bobbeltjes in het leer?
Ik rijd al een week in een natte bak en m'n cardiffs worden dan ook nat en vooral modderig, nergens last van tot nu toe! Ik maak ze ook niet schoon na het rijden, alleen een borstel erover zodat het zand eraf is maar verder niet :+

Jaa, de achterkant isineens het leer heel dun en zitten er bobbeltjes in, en voelt het aan als papier dat nat is egweest en weer is op gedroogt.
Ik ga indd kijken of divoza er iets aan kan doen, denk het niet lijkt mij dat (divoza kennende) zegt dat het eigen risico is. Had je maar niet in de regen moeten rijden...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:20

Hebben mensen hier ervaring met de winterlaarzen van Mondoni? Is het wat? Kun je er goed mee rijden en zijn ze warm?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:19

Mijn laarzen zijn net kapot gegaan :( de rits is kqpot gegaan... ze zijn 1.5 jaar meegegaan en ben er niet erg zuinig mee geweest :') en meerdere paarden per dag rijden.. maar ik ga niet meer terug naar mondoni, ik hoor steeds slechtere verhalen..

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:32

Een vraagje tussendoor, ik heb de mondoni lifestyle laarzen gekocht om ze aan te kunnen doen bij de honden cursus. Zijn echt heerlijke laarzen en her liefste doe ik ze overal naar aan. Maar ze geven af aan de binnen kant. Op al mijn rijbroeken zit nu een dikke bruine streep. Ik durf ze dus eigenlijk niet op een spijkerbroek aan te doen. En ze te gebruiken waar ik ze voor gekocht heb.

Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe heb je het opgelost?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:54

Ik heb ze zelf niet Thirza maar je hebt van die sokken met een bontje die je dan over ja laars kan doen. Dan geeft het wel af op je sok maar niet op je broek.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:31

Ja das wel n idee idd, ik ga eens opzoek.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:44

Ik heb mijn Modoni Kendal laarzen te koop gezet. (2x gedragen :') ) Ik rij toch veel liever met chaps.
Dus mochten er nog belangstellenden zijn :D

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:13

sannedeedee1 schreef:
Hmm heb van de week een half uurtje met mijn Cardiffs in de regen gereden, heb ze goed laten opdrogen, en het voelt als een stuk opgedroogt papier, en er zitten allemaal rare bobbels in :\
Heb ze ff in de vet gezet, maar effect heeft het niet gehad...

Heb je voordat je de laarzen aan deed ook behandeld met vet ? Dat stoot nl ook dat water af....

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:58

Gerritt schreef:
sannedeedee1 schreef:
Hmm heb van de week een half uurtje met mijn Cardiffs in de regen gereden, heb ze goed laten opdrogen, en het voelt als een stuk opgedroogt papier, en er zitten allemaal rare bobbels in :\
Heb ze ff in de vet gezet, maar effect heeft het niet gehad...

Heb je voordat je de laarzen aan deed ook behandeld met vet ? Dat stoot nl ook dat water af....

Ze zijn 2 dagen daarvoor nog ingevet, maar ik vind mondoni echt rot kwaliteit hebben!
Met mijn vorige laarzen (derby's) hoefde ik nooit in te vetten, daar heb ik zelfs mee met mijn pony (meertje met verharde ondergrond geen gaten ect.) door dat water gelopen, zonder dat daar ook maar iets aan was gemankeerd.
Ik weet inidegeval, dat ik voortaan toch meer geld uitgeef aan laarzen met een betere kwaliteit!

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:01

Weet iemand hoe de Mondoni Iceland valt qua schoenmaat omdat hij bont gevoerd is. Moet je een maat groter hierdoor nemen? Of valt de maat precies goed?

Alvast bedankt!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:11

Ik wacht op mijn kortingskaart van mn verjaardag, dan kan ik de lifestyle laars bestellen :D

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:24

Zijn de mondoni laarzen makkelijker met inlopen dan petrie laarzen? En is het ook zachter leer? :)

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:30

mcjv schreef:
Zijn de mondoni laarzen makkelijker met inlopen dan petrie laarzen? En is het ook zachter leer? :)

De cardiffs niet, ik had beter petrie kunnen nemen......
Ik heb echt blaren van 5 centimeter gehad, die constant aan het bloeden waren.....

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:48

Jakkie klinkt pijnlijk! Ik was namelijk op zoek naar een paar mondoni laarzen van wat zachter leer. Iemand suggesties?

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:52

mcjv schreef:
Jakkie klinkt pijnlijk! Ik was namelijk op zoek naar een paar mondoni laarzen van wat zachter leer. Iemand suggesties?

Jaa dat is het ook heb ze nu een paar maanden, nu beginnen eindelijk die blaren een beetje te genezen :D
De nieuwe kingston vind ik persoonlijk wel wat hebben :j

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:59

mcjv schreef:

De bath. Zijn net pantoffels <3

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:59

Kendal vind ik persoonlijk ook heel zacht. Iig een héél stuk zachter dan m'n Petrie's.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:00

Baths zijn heeeeel zacht inderdaad. De Kendal en Kingston zijn ook stuk zachter dan de field.
Ik heb de bath en de Kendal zelf :)

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:02

Met de Kingston heb ik geen problemen gehad met inlopen, maar die zijn dan ook echt van super zacht leer. Ze zien er overigens nog erg goed uit, maar ik ben er dan ook echt zuinig op, maak ze altijd meteen schoon en vet ze bijna elke keer in na het rijden!