Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:22

Ik vind de laarzen er nou ook niet zo prachtig uitzien...

Dit zijn Derby laarzen van bijna 4 jaar oud en die worden echt niet iedere keer gepoetst...:
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:29

Die zien er anders beslist slechter uit de mijn laarzen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:30

Janine1990 schreef:
poes schreef:
Vind dat mijn 5 jaar oude laarzen dus echt er veel beter uitzien. En ik ben er ook niet voorzichtig mee := of jullie zijn verschrikkelijk met jullie laarzen of ze gaan niet lang mee :+

Dan ben ik wel heel benieuwd naar een foto van jouw laarzen....

Staan in het Lipica topic!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:31

Janine1990 schreef:
Oké gelukkig Germie. Ach ik zie weinig verschil met mijn petries na dezelfde tijd (die waren iets slechter). En mijn derbys ook. Ach ze moeten wel te dragen zijn Denk ik dan maar.

Precies. En de jouwe zijn echt wedstrijdwaardig hoor. Ik zie echt mindere laarzen.
Als ik dit zie hou ik celeris zeker in mn achterhoofd.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:31

Janine1990 schreef:
Die zien er anders beslist slechter uit de mijn laarzen...

Waar zie je dat ze slecht zijn dan? Op de neus van de laars zit zand, het lak is nog helemaal gaaf...

Ja, er zitten wat groeven bij de voeten. Dat mag ook wel na bijna 4 jaar :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:32

Die bruine lijken er nog prima uit te zien. Ook vind ik ze niet zo lomp overkomen.

Mijn De Niro's zagen er na een jaar niet meer uit, terwijl Lipica er dus echt na 5 jaar altijd nog super netjes uit zag. Toch apart dat dat zo kan verschillen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:33

Vind die derby's er idd nog goed uit zien!

Mijn Lipica nieuw

Afbeelding

Na 5 jaar 3-4 keer per week rijden en twee keer gepoetst denk ik :')

Afbeelding

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:09

magic_lover schreef:
Ik heb de Rita gehad en nu de bia.

Rita waren ook fijn. Wel beduidend zachter, vooral de schacht. Helaas te groot geworden waardoor ik ze verkocht heb. Is natuurlijk het allround model dus daarom denk ik ook iets soepeler. De buitenkant van m'n bia's zijn wel gewoon harder idd. Ik vind dat zelf wel erg prettig die steun. Maar reed met de Rita ook zo weg.

Vriendin van mij heeft vorige week de Rita laten aanmeten. Maar dan met bia veter. Zat idd beduidend verschil in levertijd (en de prijs ook idd ;))

De steun is idd wel fijn, maar heb ook jaren met veel plezier met Ariat chaps gereden, helaas wordt dat model niet meer gemaakt en is een veel duurdere voor in de plaats gekomen. Dus nieuwe chaps en schoenen komt op bijna 300,- dan liever laarzen.

Denk dat de rita dan op zich voor trainen prima zouden zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:00

Mavantos, juist de vele kreukels vind ik erg negatief. Hoewel mijn Petries echt wel af zijn (scheuren in het leer etc.) Zitten er bij lange na niet zoveel kreukels in. En dat terwijl de laars niet aangemeten was op mij en niet perfect paste.

Poes, ik denk dat jouw laarzen echt wel slechter eruit zien dan die van mij, ook slechter dan die van mavantos. De kap is verkreukeld, duidt op slap leer, gaan mijn laarzen van celeris echt niet doen. En ik weet niet of je voet veel te klein is voor de laars, maar de teenkreukel lijkt me oncomfortabel ver naar achteren te zitten.

Binnenkort heb ik een soort van clinic, ik zal kijken of ik dan nettere foto's heb voor jullie. Er zit trouwens zwaluwpoep op, maar dat krijg je met 170 jonge zwaluwen in de stal :+

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:06

Janine1990 schreef:
[ [url=m/8ETYgC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Linksboven de mijne, maar niet echt duidelijke foto sorry

Ik zie hier anders niet minder kreukels hoor :'), als ik een foto van bovenaf maak dan zie je de kreukels ook niet zitten :+

Daarbij zijn de laarzen niet voor mij op maat gemaakt, maar heb ik ze tweedehands overgenomen voor een appel en een ei.
Voor het mooie zijn ze voor mij iets te hoog, maar dit staat met rijden wel mooi (al zeg ik het zelf).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:09

Oh je denkt dat ik de kreukels probeer te verdoezelen? Want dat is echt niet zo. De laarzen zijn beslist niet erg gekreukeld. Zie ook de vorige foto die ik heb geplaatst hier. Er zit gewoon een mooie Y horizontaal op de enkel.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:37

Janine, jouw laarzen lijken heel veel op de mijne, heb alleen ander neusje :)
Heb jij ook zo'n verharde schacht? Want die van mij is net van hout, zo hard. Hoe lang heeft het bij jou geduurd dat dit wat lekkerder ging zitten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:39

Dan hierbij een duidelijkere foto.
Nu zien ze er wat lomper uit omdat de laars wat plat is als ik m niet aan heb. Verder vind ik ze niet lomp, maar dat gaat ook makkelijk met mijn lengte en best kleine voetjes daarbij.

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:42

Rena100 schreef:
Janine, jouw laarzen lijken heel veel op de mijne, heb alleen ander neusje :)
Heb jij ook zo'n verharde schacht? Want die van mij is net van hout, zo hard. Hoe lang heeft het bij jou geduurd dat dit wat lekkerder ging zitten?

Ik heb geen verharde schacht. Marije gaf aan dat het bij deze kleur leer niet nodig was, omdat dit leer wat steviger was. Was op die kleine stalen ook best wel goed te voelen :j
Ik ben vrij snel ermee gaan rijden, de eerste keer was het even wennen (te lage en te ruime Petries gewend :P ) maar na de tweede keer voelde het al heel erg natuurlijk.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:37

Ik heb de Bia en dus al hardere buitenkant. Heb ze aangedaan en uur later ermee gereden...

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:20

Ik ga volledig met Janine mee. Overigens ook wel vreemd dat mijn laarzen totaal afgekraakt worden, terwijl er amper kreukels inzitten terwijl ik met dressuurboog in een springzadel rij, het lak niet beschadigd is, er een laag stof van 3cm op ligt, maar er vervolgens compimenten worden gegeven over laarzen waar plooien van "4cm diep" in zitten(bij wijze van), maar die zijn wel gepoetst dus zien er mooi uit :+
Natuurlijk is er geen vergelijking qua tijd en onderhoud/omgang hier, maar het is toch wel vreemd.

Natuurlijk is er een topic voor alle meningen, maar ondertussen is het niet meer ervaringen over celeris, maar de eindeloze discussie petrie, derbi, lipica of celeris ontstaan. Het is gewoon heel persoonlijk, en ik denk dat het ook echt een eeuwige discussie zal blijven.

Ik ga wel met de rest mee, opstappen en wegrijden vanaf dag 1 met mijn celeris muiltjes <3

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:41

Zulke mooie laarzen allemaal! Wie rijd er met brushed-leer laarzen? Daar ben ik heel benieuwd naar.

Ik wil graag de Pablo, maar kan iemand mij het verschil uitleggen met de passage?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:52

lycil8 schreef:
Zulke mooie laarzen allemaal! Wie rijd er met brushed-leer laarzen? Daar ben ik heel benieuwd naar.

Ik wil graag de Pablo, maar kan iemand mij het verschil uitleggen met de passage?

Ik heb de Pablo en geloof dat de 'naad' rond de voet anders loopt. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:32

ievie schreef:
Ik heb de Pablo en geloof dat de 'naad' rond de voet anders loopt. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.

Ja dat had ik gezien idd! Maar zouden ze daarom €100 euro duurder zijn? Want ik vind de Pablo met rechte stiknaad op de neus eigenlijk met zo mooi als de passage En ook de grandeur trouwens.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:43

Is de Passage in principe niet met gladde voet, terwijl Pablo een sier naad heeft?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:39

Ik heb de mijne (Rita) nu ongeveer een jaar. Ze zitten erg fijn. Ik heb ze veel gebruikt en niet super goed gepoetst. Ze zijn wel wat rimpelig bij de enkel, maar dat hoort zo en vind ik ook mooi. Er zit een soort veeg op de zijkant van een ontmoeting met de bakrand..
Afbeelding

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:43

Heb je een foto van de zijkant van je laarzen? Vind ze erg mooi!!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 14:00

Is hier eigenlijk iemand die toevallig lik piping heeft aan de neus en/of aan de rits (bij ritsvoor, polo en andere modellen)
Vind dat echt super mooi, maar ben beetje bang dat het met inlopen/plooien kapot gaat...

Hierboven zie ik denk ik wel lak piping aan de neus, klopt dat LETS?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 16:45

__Astrid schreef:
Is hier eigenlijk iemand die toevallig lik piping heeft aan de neus en/of aan de rits (bij ritsvoor, polo en andere modellen)
Vind dat echt super mooi, maar ben beetje bang dat het met inlopen/plooien kapot gaat...

Hierboven zie ik denk ik wel lak piping aan de neus, klopt dat LETS?

Ja klopt. Croco lak. Blijft gewoon mooi, is ook geen kwetsbare plek in principe. Neus beschadigd misschien sneller, maar dat is met alle soorten leer zo.

Foto zijkant zoek ik even..

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:39

Whoohoo, mijn laarzen zijn binnen! 2 weken vroeger dan verwacht en dat met model Bia! Kan niet wachten tot ik ze in huis heb!!Afbeelding