Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lindamusters

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:16

Dit zijn mijn laarzen, 9 maanden oud, bij weer en wind gedragen, auto mee gereden, gefietst, door de blubber en sneeuw gegaan om paardlief uit het land te plukken, aangehad met afspuiten, mee gevallen, met dressuurboog van 7 à 8cm na 3 maanden op springzadel overgestapt. En als ik eerlijk ben, gaat er eens in de paar weken eens een leerdoekje over van de action en heb ik ze nog maar 2x echt helemaal gepoetst inclusief de celeris poets. Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 01:45

Ze zien er ook niet heel best meer uit :o

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:23

Voor laarzen van die leeftijd vind ik ze er al erg afgetrapt uit zien om eerlijk te zijn. Mijn Petries van 12 jaar zien er beter uit ;)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:18

Ik moet eerlijk zeggen dat ze er beter uitzien als ze gepoetst zijn en in een wat charmantere hoek op de foto gezet worden. Maar die moeite ga ik niet speciaal voor bokt doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:24

Ik heb net toevallig mijn 5 jaar oude Lipica's in het lipica topic geplaatst, ook slecht onderhouden, en die vind ik er beter/gelijkaardig uitzien.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:16

lindamusters schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ze er beter uitzien als ze gepoetst zijn en in een wat charmantere hoek op de foto gezet worden. Maar die moeite ga ik niet speciaal voor bokt doen.

Mijn laarzen zien er ook zo uit hoor als ik ze niet gepoetst heb, als ze gepoetst zijn ogen ze weer heel anders :j
Heb trouwens geen celeris laarzen, maar ben ook iemand die ermee door de modder loopt en rijdt en ze zelden poetst.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:26

Ik vind ze er persoonlijk niet slecht uitzien, voor wat je er allemaal mee uitgespookt hebt...
Wel zonde dat je ze al zo uitgeleefd hebt :o
Maar met een beetje poets, of het wonder glanssponsje van de action zouden ze er alweer heel anders uit zien.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 05:45

Gister voor het eerst met de mijne gereden <3 <3
En ze zitten/lopen en rijden als gegoten *\o/*

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:55

Die van mij zien er nu na zo'n 7/8 maanden zo uit:

Afbeelding

En ik heb nooit laarzenspanners gebruikt ( ga ik nu kopen ) of een laarzentas. Rij met hele korte beugels en loop er gerust nog een eind op in stal. Poets ze bijna nooit etc. Ze zitten heerlijk! En fijn dat ik ze zelf kan aanpassen. Mijn petries zagen er na zoveel maanden slechter uit en daarvan was de rits toen al 2x vervangen...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:18

Fijn dat ze zo lekker zitten Karin :)

Die zien er nog heel netjes uit SR :j

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:38

StonedRomy schreef:

[ [url=m/RCTXpz.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik heb nooit laarzenspanners gebruikt ( ga ik nu kopen ) of een laarzentas. Rij met hele korte beugels en loop er gerust nog een eind op in stal. Poets ze bijna nooit etc. Ze zitten heerlijk! En fijn dat ik ze zelf kan aanpassen. Mijn petries zagen er na zoveel maanden slechter uit en daarvan was de rits toen al 2x vervangen...

Welk type laars heb je?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:01

ik heb de Rita

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:06

StonedRomy schreef:

[ [url=m/RCTXpz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo! Dacht juist te zeggen: Jij bent vast zuinig op je laarzen! Niet dus :')

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:50

StonedRomy schreef:
ik heb de Rita

Gaaf dat ze zo goed bevallen! Was eigenlijk van plan mn nieuwe laarzen alleen te gaan gebruiken voor tijdens wedstrijden/lessen, ect. Dus niet thuis. Alleen geven mijn oude rijlaarzen het nu bijna op, dus wss toch veel aandoen. Fijn dat iig bij jou de kwaliteit dan goed is

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:38

Heb even foto's gemaakt voor jullie. Schoon is anders... :P

Afbeelding
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:45

Vind dat mijn 5 jaar oude laarzen dus echt er veel beter uitzien. En ik ben er ook niet voorzichtig mee := of jullie zijn verschrikkelijk met jullie laarzen of ze gaan niet lang mee :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:50

Janine1990 schreef:

[ [url=m/KOfQdv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/G3oACp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoor. Niet versleten.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:00

Ik snap dat zogenaamde niet lang mee gaan niet zo. Zien ze er stuk uit ofzo? :+ ik zie toch echt gewoon nog hele laarzen voorbij komen die niet versleten of afgetrapt zijn.

Ik ben er in ieder geval nog ontzettend blij mee. Nu klein weekje mijn laarzen weer aan na de zwangerschap, voelde echt als thuiskomen <3 ben er nogsteeds erg wijs mee! En als ik over een poosje weer helemaal op gewicht ben komt er zeker nog een trainings paar.

Lipica kun je er echt totaal niet mee vergelijken Imo, die heb ik ook gehad en waren dus wel echt binnen een jaar overleden. Plus heel raar plastic achtig leer... Celeris is dus gewoon kalfsleer en geen "goedkoop" rundleer waar je bij de meeste merken ook nog eens extra voor mag af tikken.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:01

Heeft er iemand de Bia EN de Rita? Qua verschil in schacht hardheid?

Wil eigenlijk ee paar trainingslaarzen, zodat mn Rita voor concours blijven maar zit wel wat prijsverschil en levertijd verschil in dacht ik?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:08

Ik heb de Rita gehad en nu de bia.

Rita waren ook fijn. Wel beduidend zachter, vooral de schacht. Helaas te groot geworden waardoor ik ze verkocht heb. Is natuurlijk het allround model dus daarom denk ik ook iets soepeler. De buitenkant van m'n bia's zijn wel gewoon harder idd. Ik vind dat zelf wel erg prettig die steun. Maar reed met de Rita ook zo weg.

Vriendin van mij heeft vorige week de Rita laten aanmeten. Maar dan met bia veter. Zat idd beduidend verschil in levertijd (en de prijs ook idd ;))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:10

poes schreef:
Vind dat mijn 5 jaar oude laarzen dus echt er veel beter uitzien. En ik ben er ook niet voorzichtig mee := of jullie zijn verschrikkelijk met jullie laarzen of ze gaan niet lang mee :+

Dan ben ik wel heel benieuwd naar een foto van jouw laarzen....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:12

germie schreef:
Janine1990 schreef:

[ [url=m/KOfQdv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/G3oACp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi hoor. Niet versleten.

Bijna een jaar oud he, niet waar jij om vroeg hoor. Voordat je dat denkt.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:13

Ik snap dat ook niet zo. Mijn petries hingen na 6 maanden al droevig aan elkaar. Iedere 3 maanden wel iets aan moeten laten doen en heb denk ik 2x de aankoopprijs kunnen betalen aan herstellen van rits/zool/scheuren in leer. De Celeris heb ik nog niets aan laten doen en ze zitten 100x fijner en zijn van een mooier leer. Ja ze hebben wat meer vouwen bij de enkels, maar dit heb ik liever dan een scheur bij de knieholte/scheur onder de zool/scheur bij de neus.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:39

Janine1990 schreef:
Bijna een jaar oud he, niet waar jij om vroeg hoor. Voordat je dat denkt.

Klopt schreef je. Maar mensen reageren met versleten laarzen te zien. Ik niet. Gedragen ja, maar nog in prima staat zo te zien.
Ben benieuwd over een paar jaar. Maar nu zien ze er nog super uit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:18

Oké gelukkig Germie. Ach ik zie weinig verschil met mijn petries na dezelfde tijd (die waren iets slechter). En mijn derbys ook. Ach ze moeten wel te dragen zijn Denk ik dan maar.