Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:10

ReneeP schreef:
Zinn schreef:
nee, dacht ik al, ik doe steeds met een nat doekje het vuil eraf en dan met een schone droge doek terug wat opblinken. Panty zal denk ik wel beter werken, ga ik dat ook maar doen :)

Met een vochtige doek het vuil eraf halen. Om ze te laten blinken inderdaad met een panty oppoetsen of zo'n spons waar je schoenen ook mee op kan poetsen (weet de naam er niet voor?). Geen schoenpoets of lakmiddel gebruiken, daar worden ze vaak alleen maar lelijker van! Het stuk aan de binnenkant van de laars (gewoon leer) kan wel gewoon behandeld worden.

Ik heb aardig dikke kuiten dus het kan zijn dat ze lomp ogen :D

ja, zo doe ik het nu ook, zo'n sponsje heb ik ook nog wel liggen. En ik heb aan de binnenkant geen gewoon stuk...bij mij is het helemaal brushed, behalve de jachtkap, die is suede :)

Ik vind het echt de gesp :D zo'n grote vierkante gesp geeft een laars iets zwaars, zelfs met smalle kuiten...dat is het elegante er voor mij uit, elegant kan het met dikke kuiten ook zijn. Maar de gesp geeft het een beetje een lipica-stijl vind ik, en die zien er altijd zo lomp uit :')

Liiset_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:15

Dankjewel allemaal, ik ga denk ik maar een pleister op mn voet plakken en het verder aankijken, het zal vast wel beter worden :D

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:26

Ja en als het niet beter wordt zou ik toch teruggaan... Beetje zonde toch anders?
Maar ik zou het nog wel even aanzien, ze lopen wel echt uit..

Liiset_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:53

Ja als het niet beter wordt ga ik zeker terug! anders heb ik er natuurlijk niets aan, is ook niet heel goedkoop haha.
Ik heb ze ook nog niet zo lang, maar maak me misschien een beetje snel druk om dat soort dingen :P

x_Milou

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:57

Ik zou ook gewoon nog even lopen en dan teruggaan, het is zonde als je ze straks niet aandoet omdat ze niet lekker zitten.
Daisies, mooie laarzen, zit er een rond emmers logotje op?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:09

x_Milou schreef:
Ik zou ook gewoon nog even lopen en dan teruggaan, het is zonde als je ze straks niet aandoet omdat ze niet lekker zitten.
Daisies, mooie laarzen, zit er een rond emmers logotje op?

Waar zie je dat? Ik heb ze nog niet binnen gekregen, deze foto's kreeg ik van de winkel :)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:22

Oow, ik dacht dat het logotje rond is. Het echte de niro logo is een ruitje. Mijn oude de niro's kwamen van emmers en daar zit ook hun logo op. Eigenlijk spijt van dat ik dat toen geaccepteerd heb, je krijgt daar zogenaamd 10% korting, maar ze tellen wel eerst 10% bij de normale prijs op. Toen niet zo druk om gemaakt, want wat maakt het uit, maar nu ik nooit meer bij emmers kom toch liever een echt logo gehad :')

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:07

Ik heb ze niet bij Emmers besteld :D

lauraatjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:27

intussen 10 weken voorbij en ben nog niet gebeld :(

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:29

Hier ook niet :n Ben er nu wel wat zat van hoor! Mijn huidige laarzen vallen echt bijna uit elkaar..

Weet iemand of ze eerst naar Drunen worden gestuurd en vanaf daar naar de andere dealers, of komt gaat alles rechtstreeks van Italie naar de winkel waar jij de laars hebt besteld?

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:57

Dacht eerst naar Drunen, maar ik kan me ook vergissen

lauraatjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:10

Bij Kiela is het zo dat de laarzen eerst naar Drunen gaan, kwam ik achter omdat ik belde 2 weken geleden en toen moesten hun Drunen even bellen :+. Ik denk alle laarzen eerst naar Drunen gaan.. Ik heb mijn laarzen voor concour besteld, ik heb nu chaps en schoentjes die zo versleten zijn dat ze wit zijn.. :+

margjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:59

Pfff... ik ben het wachten ook wel zat.
Mijn rijlaarzen zijn echt helemaal versleten, dus rijdt nu met mijn schoenen en chaps. Vindt dit persoonlijk op een dressuurwedstrijd niet zo mooi. (mijn chaps zijn namelijk iets geruwd leer)

Ze gaven aan dat het 6 - 8 weken zou duren, inmiddels zijn er al 10 weken voorbij.
Vorige week gemaild, toen hebben ze contact met de fabrikant opgenomen en zouden ze waarschijnlijk vorige week binnenkomen. Zodra ze binnen zijn zouden ze bellen, jammer genoeg nog niets gehoord.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:00

Oh dat is niet leuk nee... Ik hou sowieso niet van wachten haha maar zeker niet als het ook nog eens langer duurt dan verwacht... Eind deze week zit ik op 4 weken dus nog even geduld... Zouden ze rond de kerstperiode ook niet iets sneller zijn :P Of juist langzamer.. :(

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:16

ik zou gewoon vandaag even bellen margjuhhh, wie weet!

en ik hoop dat ze met de kerst wat sneller zijn maar ik vrees van niet..

margjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:48

Ben bang dat het met de kerstperiode eerder langer duurt (ivm vakanties e.d.).
Ga inderdaad nog maar eens even bellen vandaag!

JessyChurchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:10

Ik ben alweer aan mijn 4e paar De Niro laarzen bezig :o
Eerste twee paar gewoon het standaard model zwart, beide was instappen en lopen, nergens last van gehad!
3e paar (rij ik dagelijks mee) zijn bruine en die zaten toch iets minder lekker de eerste periode maar na goed inlopen en veel mee rijden zitten die nu ook al sloffen.
Nu ongeveer 5 maanden geleden zwarte lak gekocht voor de wedstrijden, helaas zitten deze laarzen echt VRESELIJK terwijl het precies de zelfde zijn als de voorgaande 3 paren.
Drunen kan er helaas niks aan doen, de maten zijn echt passend alleen zitten deze laarzen gewoon niet lekker!
Maar toch na een maandje een beetje doorbijten en pleister plakken zitten de laarzen nu iets beter!

Ik bestelde mijn laarzen precies voor de zomervakantie en heb toen 4weken langer moeten wachten, vreselijk maar begrijpelelijk!

Ik zou absoluut De Niro laarzen aanraden en Drunens ruiterhuis ook!
Zorg wel dat je geholpen wordt door iemand die er verstand van heeft en geen twijfelachtig meisje!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:15

JessyChurchi schreef:
Ik ben alweer aan mijn 4e paar De Niro laarzen bezig :o
Eerste twee paar gewoon het standaard model zwart, beide was instappen en lopen, nergens last van gehad!
3e paar (rij ik dagelijks mee) zijn bruine en die zaten toch iets minder lekker de eerste periode maar na goed inlopen en veel mee rijden zitten die nu ook al sloffen.
Nu ongeveer 5 maanden geleden zwarte lak gekocht voor de wedstrijden, helaas zitten deze laarzen echt VRESELIJK terwijl het precies de zelfde zijn als de voorgaande 3 paren.
Drunen kan er helaas niks aan doen, de maten zijn echt passend alleen zitten deze laarzen gewoon niet lekker!
Maar toch na een maandje een beetje doorbijten en pleister plakken zitten de laarzen nu iets beter!

Ik bestelde mijn laarzen precies voor de zomervakantie en heb toen 4weken langer moeten wachten, vreselijk maar begrijpelelijk!

Ik zou absoluut De Niro laarzen aanraden en Drunens ruiterhuis ook!
Zorg wel dat je geholpen wordt door iemand die er verstand van heeft en geen twijfelachtig meisje!

oooh echt?
ik heb ook zwarte lakkers besteld van de niro, en ik hoop dat ze evengoed als mijn andere deniro's zitten...

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:18

Lak is ook wel stugger natuurlijk, gaat minder snel kreuken/vouwen en dus minder snel naar je voeten staan. Denk dat je nooit helemaal hetzelfde gevoel bereikt.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:28

Sorriso schreef:
Lak is ook wel stugger natuurlijk, gaat minder snel kreuken/vouwen en dus minder snel naar je voeten staan. Denk dat je nooit helemaal hetzelfde gevoel bereikt.

dat is waar, maar de voet is bij mij in het gewoon leer en de binnenkant ook.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:32

florence123 schreef:
Sorriso schreef:

dat is waar, maar de voet is bij mij in het gewoon leer en de binnenkant ook.

En bij je enkel dan? Daar moeten dan toch juist de meeste vouwen ontstaan.

Wel erg jammer, maar wie mooi wil zijn :Y). En wel heel chique voor op wedstrijd!

Edit: Mijn bruine vandaag weer gepoetst. Begon me een beetje zorgen te maken om de binnenkant van de laarzen, oogden erg kaal, maar ze zien er nu weer prachtig uit! <3

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:05

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:56

florence123 schreef:
@Sorriso: gebruik je poetsmiddel met kleur?
ik gebruik cognackleurig poetsmiddel voor mijn cognac deniro's

de lakkers moeten nog binnenkomen (hopelijk volgende week) en zouden er zo uitzien, zonder steentjes
http://www.drunensruiterhuis.nl/product/ottaviano/12060114/page/3/C18862

Zo nu en dan, maar niet iedere keer. Maar dat heb ik 2 poetsbeurten terug nog gedaan.

Heel mooi!! Maar idd is de enkel dan ook in lak. Maar tis ook wel een wedstrijdlaars, lijkt me rottig als je ze als laarzen voor thuis koopt...

lauraatjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:16

yeaaah ik kan ze zaterdag ophalen *\o/*

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:28

we hebben even gemaild... ze worden pas verwacht rond nieuwjaar.
dus dan zit ik ruim aan 12/13 weken wachten -O-