Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:30

Ik heb geen kreukels bij me enkels en dat wil ik graag zo houden..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:31

Hoe kan je dan rijden? :oo

Mijn boog is vrij hoog, maar het lakcrocoleer (ook aan de binnenkant tegen het zadel aangezien het maar een klein randje is) blijft gewoon mooi. Gelukkig :D

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:40

luxje schreef:
lindamusters schreef:
Die van mij zijn ook in oktober gekomen. En ik moet zeggen, het verbaasd me hoe goed ze blijven. Even wat info zodat jullie snappen wat ik er mee uitspook. Ik heb ze altijd aan, natte bak, droge bak, met afspuiten van de paarden, en het zijn dressuurlaarzen en ik heb toch een carrière switch gemaakt naar springen. Ritsen houden zich echt geweldig, als ik de laarzen schoon maak als ik me eens verveel een keer in de twee maanden zien ze er weer uit als nieuw! En ze zitten nog steeds net zo fijn als dag 1!!

Wellicht ben ik te kritisch hoor, maar dan heb je ze nog geen jaar, van paardrijlaarzen (met die prijs) mag je toch ook wel verwachten dat ze dan nog minstens prima zouden moeten zijn

Dat verwachtte ik ook zeker! Maar aangezien iedereen hier zo sceptisch is en anderen de laarzen met veel zorg behandelen, wilde ik ook laten zien dat ondanks alles wat ik er mee uit vreet, ze na 9 maanden ook gewoon nog hartstikke mooi zijn!

DexterM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 01:56

bobje26 schreef:
luxje schreef:
....

Wellicht ben ik te kritisch hoor, maar dan heb je ze nog geen jaar, van paardrijlaarzen (met die prijs) mag je toch ook wel verwachten dat ze dan nog minstens prima zouden zijn?

Ik zie op fb ook nieuwe laarzen met kreukels bij de enkels, ik hoor er hier niemand over, maar ik zet daar wel mijn vraagtekens bij omtrent de kwaliteit/ afwerking.
Ik zie hier voornamelijk mooie foto's en (uiteindelijk) tevreden klanten, dus wellicht valt het mee.

Dit vind ik dus ook. Vooral bij 'speciaal leer' en lak leer. Lijkt soms wel tegen het barsten aan. Ik zei het al eerder maar niemand zag hetzelfde als ik. :o
Al mijn laarzen zijn jaren meegegaan, ook in de blub en soms wel 7 paarden per dag.

O.a. Om deze rede heb ik de mijne na ruim 5 maanden wachten terug gedaan. Mijn vriend vroeg zich af of ik tweedehands of paslaarzen had gekocht. Zaten veel kreukels in bij de enkels en het lak op de schacht was niet mooi glad. Het leer wat voor de rits zit lubberde ook.
Ik zie het, omdat ik er op let, nu ook veel. Nieuwe laarzen met al wat kreukels of niet helemaal mooi glad. Toch zonde voor een laars die best wat kost. Vouwen komen vanzelf, maar met een nieuwe laars wil ik toch wel dat ie er nieuw uitziet.
Ik mocht de mijne laten hestellen of helemaal terug doen en heb voor het laatste gekozen. Het is dus wel heel netjes opgelost, maar heb wel lang voor niets zitten wachten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 05:56

Zijn er fotosvan gedragen laarzen?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:45

Die van mij staan als het goed is een paar pagina's terug.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:09

Die van mij zijn ook binnen. Morgen haal ik ze op. Ben heel benieuwd!

Afbeelding

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:49

Hahaha vroeg uit de veren Boerinnetje

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:39

Afbeelding

Linksboven de mijne, maar niet echt duidelijke foto sorry

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:57

Ik heb die van mij nu bijna 13 maanden en doe er ook echt alles mee! Af en toe denk ik jeetje wat zien die dingen er uit :+ maar daarna even een poetsbeurd en zijn weer Zo goed als nieuw!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:14

Jester_ schreef:
Ik heb geen kreukels bij me enkels en dat wil ik graag zo houden..

Dat bestaat toch niet... :') Elke schoen plooit wel ergens in, anders kan je toch niet comfortabel lopen? :')

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:34

__Astrid schreef:
kreukels bij de enkels krijg je toch sowieso, dat is net het doel van je laarzen in te lopen toch? :')
Dus liever dat t sneller gaat dan dat het eeuwen duurt eer ze wat gezet zijn, nee?

Maar toch niet in gloednieuwe laarzen?

Edit: even foto's van fb ter illustratie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:44

Waarom zouden bv schoenen niet niet kunnen plooien? Die heb ik er ook wel tussen. In de laarzen heb ik eigenlijk nauwelijks vouwen.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:47

Lithya schreef:
Waarom zouden bv schoenen niet niet kunnen plooien? Die heb ik er ook wel tussen. In de laarzen heb ik eigenlijk nauwelijks vouwen.

Tenzij jij je voet recht neerzet en opheft moet een schoen toch echt wel ergens plooien, aangezien je normaal gezien je voet afrolt tijdens het stappen.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:47

Maar inderdaad, die kreukels, zeker bij de blauwe horen wel niet zo :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:54

Ik denk dat de kreukels bij die blauwe komen door het op het been maken. Dus niet het inlopen, maar een of ander iets bij het maken van de laarzen.

Die zwarte laklaarzen, tsjah, als ze de hele dagen zo staan tot je ze gaat gebruiken, dan zakken ze ook in. Niet voor niets worden laarzen vaak neergelegd. Mijn laarzen (en een ander paar toen ik ze ophaalde) pasten echter niet in de doos vanwege de lengte. Die zijn staand bewaard. Vond ik niet echt een ramp.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:50

__Astrid schreef:
Tenzij jij je voet recht neerzet en opheft moet een schoen toch echt wel ergens plooien, aangezien je normaal gezien je voet afrolt tijdens het stappen.

Nee,

ook hoe je je laarzen en schoenen bewaard is belangrijk. Zet je iedere keer braaf de laarzenspanners erin, of laat je altijd de rits gewoon open staan en laat ze zo lang staan. Daar zie je wel veel verschil door.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:04

Het lijkt voor mij dat die kreukels erger zijn/lijken door het lakleer. Daarin valt elke imperfectie imo op, buiten dat ik het zelf niet mooi vind. Ben benieuwd hoe mijne er straks uit gaan zien, die zijn daar namelijk niet va

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:12

Lithya schreef:
__Astrid schreef:

Nee,

ook hoe je je laarzen en schoenen bewaard is belangrijk. Zet je iedere keer braaf de laarzenspanners erin, of laat je altijd de rits gewoon open staan en laat ze zo lang staan. Daar zie je wel veel verschil door.

Ja ok dat is inderdaad waar, zelfs met een half uurtje slap open rits staan knikken je laarzen makkelijk in. :D Maar had het eerder even over gewoon aandoen voor stappen (en rijden).

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:43

Ik leg ze na het rijden neer, even 'opdrogen', daarna het karton dat erin zat toen ze kwamen en leg ze netjes in de doos.

Ik doe de ritsen niet dicht.

Wil eigenlijk een andere oplossing, want die doos is wel een sta in de weg.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:50

Ik zet ze na het rijden altijd neer met laarzenspanners en ritsen dicht tot net over het "kritieke" punt dat niet kunnen omklappen. Dan kunnen ze even luchten, zeker met dit weer heb ik zweetbenen. Daarna spullen opruimen en paard op de wei, vervolgens riten helemaal dicht en in laarzentas neerzetten. Doe ook nooit de laarzentas dicht ivm ventilatie. Ik zal morgen even foto's maken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:26

Mijn oude Petries hebben niet zulke kreukels als op de laklaarzen. En mijn lakschoenen hebben ook niet zulke kreukels. Dus dat hoort niet vind ik.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:12

Ik vind die blauw met zwarte laarzen er uit zien alsof ze al een paar keer gedragen zijn. Misschien zijn de foto's later pas genomen?

Ik heb laarzen met het zachtste zwarte leer besteld, nadat ik mijn enkel heb gebroken doen de wat stijvere laarzen pijn. Daar zullen ook vast wat sneller kreukels in komen, maar dat hoort er bij de enkels wel een beetje bij vind ik.

Ik denk dat jij beter gewoon weer Petrie's kan bestellen Germie, zo te lezen kunnen andere merken niet tegen jou ervaringen met Petrie op. Niks mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 23:31

Maar ook als die blauwe gedragen zijn zouden er geen kreukels in het leer zitten. Wel ingelopen (dus ingezakt) maar zeker niet gekreukeld.. Mijn laklaarzen zijn nooit zo gekreukeld geweest (sowieso nooit kreukels gehad), wel lekker ingezakt zoals het hoort.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 06:10

Bij lakleer kan ik me nog iets voorstellen bij kreukels. Maar normaal leer niet. Ik vind donkerblauwe laarzen erg mooi en op de fb site zijn de meesten wel mooi gelukkig. Zonder kreukels.