paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ramira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:29

jamiroquai schreef:
Ramira, volgens mij en jij de slankste van de hele bubs!

Wat mij trouwens opvalt is dat een zadelbontje de derriére een beetje minder laat lijken.

IK denk dat dat slanke wel meevalt mischien is dit wel een gunstige foto. En heb natuurlijk ook zwart aan. Ik zal binnekort even een andere foto posten. Maar vat dit toch weer op als een compliment :P

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:39

Hello, mag ik me hier ook nog komen melden?
Ben zelf ook aan de stevige kant (broekmaat 42/44, bovenmaat 44) en sinds 1,5 week 4,5 kilo lichter *\o/* *\o/* .
Rijd een Holsteiner merrie van 1.76 (ben zelf "slechts" 1.70).

(Datum op de foto's kloppen niet helemaal, stond niet goed ingesteld op de camera).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben zelf erg te spreken over de jeansrijbroeken van Horze!! Leuk bijkomend voordeeltje is dat deze rijbroeken nu eens niet 2 maten kleiner uitvallen!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:29

Blackbinky schreef:
Vankje; Die Saddle Bums heb je er geen last van dat de rijbroek glad is op de knieen en zitvlak na? Tot welke maat kan je die aan? En zie je de hobbels en bobbels die eventueel op je benen zitten er niet dwars door heen of juist niet?

Zitvlak is ook gewoon glad, alleen op de knie zit een klein stukje Clarino.Kan wel wat glad zijn, maar je went eraan :+ Er zijn ook saddlebums met kunstlederen zitvlak trouwens.
Ik heb er 3. Je past er met maat 48/50 ook nog wel in. Op de foto's in mijn profiel waar ik een zwarte broek aan heb, heb ik de saddlebums aan :+

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 08:56

WendyBZ schreef:
Blackbinky schreef:
Vankje; Die Saddle Bums heb je er geen last van dat de rijbroek glad is op de knieen en zitvlak na? Tot welke maat kan je die aan? En zie je de hobbels en bobbels die eventueel op je benen zitten er niet dwars door heen of juist niet?

Zitvlak is ook gewoon glad, alleen op de knie zit een klein stukje Clarino.Kan wel wat glad zijn, maar je went eraan :+ Er zijn ook saddlebums met kunstlederen zitvlak trouwens.
Ik heb er 3. Je past er met maat 48/50 ook nog wel in. Op de foto's in mijn profiel waar ik een zwarte broek aan heb, heb ik de saddlebums aan :+

Ik zelf vind kunstlederen zitvlakken juist niet fijn en ben dus blij dat de Saddlebums glad zijn. Ik heb er twee; een zwarte & beige.
Hier een foto waar ik de beige aan heb:
Afbeelding

WendyBZ

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:11

Het ligt eraan :+ Ik heb een massimo Trail en die heeft een zachter leren zitvlak. Als ik daar een stroeve broek bij aantrek verschuif ik geen millimeter := Dat is niet lekker. Maar ik heb ook een broek met zitvlak van Horze, daar kan ik nog wel mee schuiven :+

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:05

Ik hou ook niet van een vastgeplakte zit. De Fuller Fillies Checkmate heeft wel een kunstlederen zitvlak, maar is niet zo plakkerig, heerlijk!
Afgelopen week heb ik de Horka met grijze krijtstreep gekocht, daar heb ik nog niet mee gereden, maar hij zit wel erg fijn. Ik ben toch zo benieuwd hoe die rijd.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:12

haha wat een verschil in smaak dan.
Misschien hou ik wel van "vastzitten" omdat mijn paard zo hoog opgooit.
Ik heb namelijk een rijbroek met lederen zit, daarnaast heeft mijn zadel ook nog een stroef zitvlak, speciaal voor de zit.....

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:31

Anoukie schreef:
Oh enne, wat zijn de maten van die petri polo dan Jaffel :D? Welke kleur?

Maten moet ik even kijken, kuitmaat rond de 48 denk ik, voetmaat 40. Het zijn zwarte Polo's!

De zwarte is Bayin Ma, de Gribaldi merrie die we gefokt hebben, die heb je als veulen wel voorbij zien komen denk ik :j :D

Haha Indianajones, ik heb ook gelijk een bestelling gedaan bij bonprix, daar heb ik ook effen sweatvesten vandaan die we hebben bedrukt, zitten heel mooi en blijven ook mooi na het wassen!

Snoeppig, erg gave paarden heb je!

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:39

Voorheen hield ik ook niet van leren zitvlakken. Maar nu het leer een heel stuk soepeler is en je evengoed gewoon kan verschuiven als je wil vind ik het juist wel lekker!
Bij horze hebben ze toch 'maar' tot maat 46? Met leren zitvlak heb ik wel een maat (soms wel 2!) maten groter nodig!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:41

Leren zitvlakken vind ik persoonlijk echt een verschrikking.
Maar dat komt ook doordat het leer door mijn super korte beentjes nooit op de plek zit waar het hoort te zitten.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:44

ooow Jaffel, echt?! Welke heb je daar voor gebruikt (dat bedrukken)? Wat een goed idee!
Wij gaan jaarlijks met een aantal "grote meiden" :D (lees "oude wieven" :D ) op Grote Meiden Tinker Pony kamp en nemen dan ook ieder jaar iets leuks mee. (t-shirt, caps, etc...) laten we dan ook bedrukken.
Dit (van die goedkope Bon prix kleding) is ook wel een goed idee!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:47

Ik draag alleen maar met leer :), heerlijk vind ik :j.

Jaffel, die kuitmaat zou voor mij wel erg ruim zijn, maar dat zou ik nog wel kunnen verkleinen. Hoe hoog zijn ze en wat wil je ervoor hebben :D? En jeetje, wat is die merrie knap uitgegroeid zeg :wow:! Leuk dier!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:49

is dit de Horze jeansbroek waar jullie het over hadden?
http://www.horze.nl/DenimRider-Broek/36 ... cgid=denim

Dat ziet er erg leuk uit! Krijg alweer "bestelneiging" :o :o
(misschien kan ik me beter afmelden/verbannen van dit topic! := ) )

Gaat tot maat 44 zie ik. Nu heb ik ook maat 44 van rijbroeken, zal dit met deze dan ook gaan of vallen ze erg groot/klein??
En ik ben maar zo'n klein dwergje _O- dus korte beentjes...zijn het extreem lange broeken???

Laat de Horze site nog maar even openstaan hier op bureaublad (op werk) :o

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:51

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:59

IndianaJones schreef:
is dit de Horze jeansbroek waar jullie het over hadden?
http://www.horze.nl/DenimRider-Broek/36 ... cgid=denim

Dat ziet er erg leuk uit! Krijg alweer "bestelneiging" :o :o
(misschien kan ik me beter afmelden/verbannen van dit topic! := ) )

Gaat tot maat 44 zie ik. Nu heb ik ook maat 44 van rijbroeken, zal dit met deze dan ook gaan of vallen ze erg groot/klein??
En ik ben maar zo'n klein dwergje _O- dus korte beentjes...zijn het extreem lange broeken???

Laat de Horze site nog maar even openstaan hier op bureaublad (op werk) :o

De broeken vallen vrij ruim, als je normaal bijvoorbeeld maat 44 hebt dan kun je gerust maat 42 bestellen van rijbroek!!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:19

Nesy dank je!!

Jaffel...laat ik die nou toch ook al hebben en het een fijne vest vinden :D

(sterker nog...DIT hieronder is 'm, of niet...volgens mij wel, zie het aan het lipje aan de rits ;) ?!? hahaha)
http://94.100.123.179/1216350001-121640 ... _nVzJ.jpeg

Wel jammer, even gegluurd, ze zijn er niet in oranje. We hebben altijd alles in het oranje. MAAR wat we ook kunnen doen, is een zwarte en dan oranje bedrukken natuurlijk! Of een bruine en oranje bedrukken...hmmm..even kijken! ;)
Heb jij een voorbeeld van de bedrukte truien? En hoe/waar heb je dat laten doen als ik vragen mag? (en wat kostte het ongeveer??)

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:55

Haha ja dat is hem!

Ik zie dat je niet heel ver van me vandaan woont! Ik heb het laten bedrukken via het creatieve brein in Emmen, ze zit ook op bokt Joyce85, echt supernetjes en strak gedaan! 2 kleuren rug was ongeveer 10 euro!
Ik heb helaas geen foto, ik zal eens kijken of ik 1 kan maken!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:31

Die bonprix is echt een leuke site!! En goedkoop ook!!

IndianaJones, als Emmen je te ver weg is, in Groningen zitten ook 100 plekken waar je shirts kunt laten bedrukken. Oa op de Vismarkt maar ik meot even kijken hoe die zaak heet. Is ook ongeveer 10 euro geloof ik.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:37

Leuke tips komen hier weer voorbij :-)

Ik heb mijn Horka Atlanta binnengekregen van AmazoneXL joehoe *\o/*
Hij zit super !!! Ik had mss beter een maatje kleiner besteld, maar ja, ik ben ondertussen 4 kg kwijt en ik heb hem eigenlijk
besteld aan mijn startgewicht.
Ik vind de zit ook geweldig, die zit lekker stroef, zoals ik het graag heb ( Ravenica kan nogal bokken en wegschieten)

Emmycupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:40

heb zelf ook een maatje meer (42/44), en (donkere) bodywarmers willen nog wel eens werken. ook donkere broeken schelen een hoop. en oja, heb ook altijd een strak hemdje eronder. :P

Sneezey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:50

Hallo allemaal,

Heb niet het hele topic doorgelezen hoor maar ik haal mijn broeken bij Divoza. :D Gewoon van hun eigen merk niet duur en kan in alle soorten en maten. Ze hebben zelfs tot maat 52 geloof ik. En ze zitten geweldig, heb zelf broekn met steekzakken en ´leren´zitvlak. Vorig weekend mn rijjasje gekocht van Harry´s Horse. Deze gaat van maat 48 t-m 52. En maar €39,95. _/-\o_ Mocht je daar een website van willen hebben dan moet ik deze even opzoeken voor jullie.

Groetjes,

Nathalie

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:42

Ik heb maandag een "divoza eigen merk" broek gekocht, van dat schoeller spul en met kunstleren kont. Hij was maar 60 euro en er ging ook nog eens 50% vanaf, kon hem niet laten liggen. Zonder passen gekocht :=, nu maar hopen dat ie past :D.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:47

hebben ze die harry horse jasje ook in het grijs?

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:20

Sneezey schreef:
Hallo allemaal,

Heb niet het hele topic doorgelezen hoor maar ik haal mijn broeken bij Divoza. :D Gewoon van hun eigen merk niet duur en kan in alle soorten en maten. Ze hebben zelfs tot maat 52 geloof ik. En ze zitten geweldig, heb zelf broekn met steekzakken en ´leren´zitvlak. Vorig weekend mn rijjasje gekocht van Harry´s Horse. Deze gaat van maat 48 t-m 52. En maar €39,95. _/-\o_ Mocht je daar een website van willen hebben dan moet ik deze even opzoeken voor jullie.

Groetjes,

Nathalie

Nou ga al gauw weer een F-proefje rijden en dat klinkt toch behoorlijk interessant. Graag zelfs de link.

@Emmycupid, maatje meer met 42/44??? Ik zou daar super trots op zijn. Volgens mij zijn we zo geïndoctrineerd door de mode industrie dat we allemaal 1.80mtr moeten zijn met maat 34/36. :D

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:35

Die 1.80 klopt dan in mijn geval haha
Ik moet ook echt een broek met lederen zitvlak! Kan niet anders meer hihi

Al is die jeans rijbroek van horze wel erg gaaf! Alleen moet daarvoor eerst een kilootje of 10 vanaf!