Kramer Paardensport Fans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:15

Afgelopen weekend de nieuwe catalogus van voor naar achter gelezen, elk productje, heerlijk :D Maar inderdaad niet echt leuke kleurtjes (hoe verzinnen ze die kleur 'Krokant' bij westernkleding :') hoe lelijk..) En bij het Engelse rijden, ergens voorin.. ik hou al niet van bodywarmers, en die hele lange dingen zijn helemaal raar (sorry als iemand ze wel leuk vindt).. Verder weinig leuks en gelukkig ook niets nodig. Alhoewel deze...*klik* :o

Dayanara; Hoe bevalt jouw Equi-ping? Mooi shirt/tekst ook die groene van Twin Oaks.

Prachtig westernhoofdstel Mandarijn en Caily! Mooi bewerkt ook!

Ik heb tweedehands via Marktplaats vorig jaar de "Basic One Ear" gekocht - van Kramer. Basic maar staat hem wel schattig. (Het tweede oortje met zilverkleurige kralen ooit jaren geleden gekocht bij een western webshop waarvan ik de naam vergeten ben.) Het grappige is als je dit hoofdstel nu nieuw zou kopen kost hij 20 euro en als je een los bovenstuk van one-ear mix&match koopt en losse mix&match bakstukken, ben je voor 16 euro klaar.

Afbeelding

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 00:33

Ik keek net op de site van Kramer voor een winterjas. Als echte koukleum zoek ik een jas die echt goed warm is. Waterafstotend en winddicht zijn voor mij wel een vereiste omdat ik ook bij slecht weer wel buiten rijd als de binnenbak weer eens overvol is, en waaien doet het bij ons eigenlijk altijd.

Nu zag ik deze, en daar staat bij extra warm:
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... t-capuchon
Maar als ik het zo van de foto moet beoordelen (wat natuurlijk altijd lastig is), lijkt deze niet echt dik en warm te zijn.

En dan is er deze, dat is een thermojas, is deze dan warmer? Hij lijkt namelijk nog dunner dan de vorige :+ En windafstotend ipv winddicht, zou dat een groot verschil maken?
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... /thermojas

Dit lijkt mij zelf eigenlijk een fijne, warme jas maar daar staat dan juist weer niets bij van dat hij goed warm moet zijn:

Of deze misschien:
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... -Emelie-II

Heeft iemand toevallig ervaring met één of meerdere van deze jassen?

Rizette

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 07:27

Geen ervaring maar mij lijkt de parka, de derde jas die je noemt ook de fijnste bij kou. Maar goed je kunt dat moeilijk zo beoordelen van foto en info. Sowieso vind ik een kortere jas niet fijn bij echt koud weer.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 07:37

Ik heb goede ervaringen met de jassen, maar kijk goed naar de waterkolom en winddichtheid. Ik heb een 'zomerjas' en een 'winterjas' maar kan echt op een 1,5 maand na ofzo toe met de zomerjas. Heerlijk ding waarin ik het niet snel te warm of te koud heb, en net zo waterdicht als de dekens van mn paard haha

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 07:43

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 08:26

Aan de dikte van een jas kan je niet zien of ze warm zijn. Gaat meer om de stof en de vulling. Sommige dikke jassen zijn helemaal niet zo warm en sommige dunnere zijn juist weer heel warm.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 08:48

Met jassen is goedkoop meestal duurkoop. Niet altijd, maar met een kwalitatief goede jas kun je met een dun exemplaar een hele fijne warme jas hebben die ook nog eens heel goed ademt. Beide zijn het eigenschappen die je met een paardenjas graag wilt. Je wil namelijk warm en droog blijven, maar niet oververhitten bij een stal uitmesten of rijden. En qua bewegen wil je juist een dunnere jas zodat je niet als een propje op je paard zit maar lekker soepel blijft. Heb jarenlang met oude winterjassen gereden en ik wist pas wat ik gemist was bij mijn eerste echte goede jas.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:07

Uhip jassen zijn heel fijn en heel warm, maar die zijn wel een wat duurdere prijsklasse. Verder heb ik nog een jas van de decathlon die zo warm is dat ik hem amper aan doe eigenlijk :=

In het halloween weekend is er 10% korting op de gehele collectie, had gisteren een flyer in de brievenbus. Dus wellicht een tip om nog eventjes geduld te hebben mocht je toch hier willen bestellen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:46

Skessa_ schreef:
(knip) Verder heb ik nog een jas van de decathlon die zo warm is dat ik hem amper aan doe eigenlijk :=

Welke van Decathlon?
Klinkt voor mij geweldig als koukleum

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:56

Bedankt allemaal, misschien ga ik dan toch maar even gewoon langs wat winkels hier in de buurt om jassen te passen. Zo online bestellen klinkt toch steeds meer als een risico, zo zonde van het geld als hij ook nog weer terug moet.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:58

Texas02 schreef:
Bedankt allemaal, misschien ga ik dan toch maar even gewoon langs wat winkels hier in de buurt om jassen te passen. Zo online bestellen klinkt toch steeds meer als een risico, zo zonde van het geld als hij ook nog weer terug moet.

ik heb er 1 van kramer als echte winter koningin ijsblokje. het is wel een langere jas maar sinds die heb ik het nog niet meer koud gehad.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 11:04

kimwilliam schreef:
Texas02 schreef:

ik heb er 1 van kramer als echte winter koningin ijsblokje. het is wel een langere jas maar sinds die heb ik het nog niet meer koud gehad.

Welke heb je precies? Ik ga volgende week naar Kramer en ben ook nog op zoek naar een goed warme winterjas.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 11:08

Mandarijn schreef:
kimwilliam schreef:

Welke heb je precies? Ik ga volgende week naar Kramer en ben ook nog op zoek naar een goed warme winterjas.

ik heb: rijmantel Davos II met capuchon en als het regent doe ik deze erover : regenmantel Frieda met capuchon

nooit meer natte jassen gehad hierdoor en de regenjas heb ik gewoon achterin de auto of in de kast hangen dan kan ik hem altijd pakken. jassen vallen precies zo over elkaar dat het dan weer 1 jas lijkt en je kan met bijde gewoon rijden op het paard.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 12:41

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:38

Texas02 schreef:

https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bovenkleding/Rij-jassen-rijmantels/Mantels-parkas/rijparka-Alicia-met-capuchon
Deze heb ik vorig jaar gekocht. Vaak zijn jassen voor mij te groot (ik ben een ukkie met mijn 1.59m), maar deze is prima. Lekker warm, en als hij over een paar jaar mee mag naar stal, bedekt hij gewoon lekker m'n kont. Wij hebben op stal alles 24/7 buiten staan en geen binnenbak, dus een lekkere jas is een must.

Voor nu rijd ik met een oude jas van de Decathlon, niet dik, maar wel heel erg lekker warm. Alleen iets minder lang als bovenstaande jas, dus met flinke regen/wind iets meer fris op het achterwerk, zeg maar.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:55

Ik heb verschillende jassen, ook van kramer, maar voor bij de paarden is een zeiljas van de decathlon toch wel een topper hoor

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:31

Texas02 schreef:
Ik keek net op de site van Kramer voor een winterjas. Als echte koukleum zoek ik een jas die echt goed warm is. Waterafstotend en winddicht zijn voor mij wel een vereiste omdat ik ook bij slecht weer wel buiten rijd als de binnenbak weer eens overvol is, en waaien doet het bij ons eigenlijk altijd.

Nu zag ik deze, en daar staat bij extra warm:
Maar als ik het zo van de foto moet beoordelen (wat natuurlijk altijd lastig is), lijkt deze niet echt dik en warm te zijn.

En dan is er deze, dat is een thermojas, is deze dan warmer? Hij lijkt namelijk nog dunner dan de vorige :+ En windafstotend ipv winddicht, zou dat een groot verschil maken?
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... /thermojas

Dit lijkt mij zelf eigenlijk een fijne, warme jas maar daar staat dan juist weer niets bij van dat hij goed warm moet zijn:

Of deze misschien:
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... -Emelie-II

Heeft iemand toevallig ervaring met één of meerdere van deze jassen?

Ik heb nummer drie en hem al 3 winters aan. Lekker warm. Hebben ook alleen maar een buitenbak haha.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:34

Een lange jas is juist niets voor mij :+ Dat vind ik zo irritant zitten, zo al maar vooral op paard.

Emori, nr. 3 lijkt mij ook nog steeds fijn. Denk je dat hij met winterse temperaturen ook warm genoeg gaat zijn?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:20

Ik mag hem niet meer wijzigen, ik bedoelde met winterse temperaturen als het onder 0 is?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 06:54

Ik heb ook nummer 3. Fijn jasje

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 20:39

En met nr. 3 bedoelen jullie dan de rijjas “Alina” ?
Hoe valt die qua maat aub ?

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:12

Ik heb vorig jaar de Emilie gekocht. Heerlijke jas, maar niet super warm. Omdat hij wat ruim valt, kon er nog een dikke trui onder en heb ik 'm toch bijna de hele winter aangehad. Alleen de paar keer dat het echt koud was, heb ik een andere (ski-)had aangedaan.

Ik vind de jas heerlijk zitten en hij is ook goed waterdicht.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:14

Texas02 schreef:
Ik mag hem niet meer wijzigen, ik bedoelde met winterse temperaturen als het onder 0 is?

Ja wel, al doe ik er altijd wel thermolaagje onder dan

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:15

Lukasje schreef:
En met nr. 3 bedoelen jullie dan de rijjas “Alina” ?
Hoe valt die qua maat aub ?

Hij valt bij mij op maat

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:57

Vandaag voor het eerst naar de megastore in Schermbeck geweest a 2 uur rijden.

Ik had niet de intentie om veel geld uit te geven. Want wat dure rekeningen van dierenarts en fysio nog binnen gekregen maar toch ging dat volledig mis :+

Afbeelding

Ik vond de jassen mooi, maar erg tegenvallen qua pasvorm enof maat. Dus dat heb ik voorbij katen gaan.

De dekens ben ik zeer positief verrast over (als bucas/amigo fan)

Vandaag gepast en ligt top. Een 50 gram high neck en breed genoeg. Voorkant moet ik bij daglicht even goed afstellen na een rondje te wandelen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder nog ceramic compressie kousen voor het blessurebeen, thermo rijbroek, super fijne bodywarmer en een muts :+