Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:03

Ik vind de afwerking van mijn Celeris en Petri laarzen echt wel gelijkwaardig. Ze hebben van het winter best wat modder gezien, maar zien er nog keurig uit. En qua prijs? Omdat petri semi maatwerk werd, kwam ik bijna €400 hoger uit dan met Celeris. Dat vind ik een behoorlijk bedrag. Is haast een stel laarzen.

Nies_

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:20

Laarzen zijn ook zo persoonlijk.. Ik volg dit topic vanaf het begin omdat ik het concept heel interessant vond, maar ik raak steeds minder overtuigd. Ik heb zelf altijd Lipica gehad waar ik heel tevreden over was. Mijn oudste paar was na 8 jaar echt nog super netjes. Ik heb ze moeten verkopen omdat ik ze niet meer pas en De Niro ervoor in de plaats gekocht. Vind de afwerking wel mooier, maar ze zitten niet fijner en na een jaar zagen ze er al hetzelfde uit als de oude Lipica's. Niet echt het prijsverschil waard dus. Terwijl als ik soms ervaringen hoor van mensen over Lipica snap ik echt dat ze het poedersuiker laarzen vinden. Heb zelf 7 paar gehad dus ik denk niet dat het puur geluk was dat ze mij zo goed bevielen.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:27

Ik heb ook een paar lipica's (wel 2dehands gekocht maar waren zgan).
Op zich wel fijne laarzen, maar kwaliteit kan je het niet noemen.
Het leer voelt heel gecoat/plastiek achtig aan, de piping schuurt heel snel kapot, veter gaatjes rekken uit, waar mijn gespen zitten (heb er 3 op mijn laars, speciaal model ;) ) werd het leder heel snel lelijk, aan de zijkant van de tip waar het tegen je stijgbeugel wat schuurt soms werd het ook snel lelijk (heb lichtbruine- cognac laarzen), stiksels laten hier en daar los, etc etc...
Op zich wel fijne laarzen voor dat geld, maar ik zou geen tweede paar kopen.
Wil voornamelijk qua leerkwaliteit en stiksels toch net een kwaliteitje hoger.
Hoeven geen 15j mee te gaan bij mij, maar gewoon degelijke mooie kwaliteit te zijn voor het geld dat je betaalt.
Overlaatst iemand gezien met prachtige petrie dressuurlaarzen, heel simpel met een limited edition glitterrandje op de boog. Zonder randje +800€, met randje net geen €1.000! 8)7 Dat vind ik toch echt te gek voor woorden om aan een paar schoenen (wat dat blijft het tenslotte...) uit te geven...

Dus ik was ook aan het kijken voor celeris (over een jaar ofzo, dan heb ik echt een paar nieuwe laarzen nodig) en zo vanaf foto alleen al zie ik toch een duidelijk verschil met lipica...
Misschien toch maar eerst een keer in het echt zien en voelen dan voor ik bestel :)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:29

ik heb zowel Lipica's (sinds 3 jaar) en nu een paar Celeris, neem van mij aan dat de afwerking en ook het kwaliteit van leer van de Celeris een heel stuk beter is !

Toegeven dat ik de Celeris nog maar 2 weken heb, maar het leersoort is echt veel beter!
Hoelang ze meegaan kan ik nog niet zeggen, maar mijn lipica's zien er niet uit!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:47

KarinLF schreef:
ik heb zowel Lipica's (sinds 3 jaar) en nu een paar Celeris, neem van mij aan dat de afwerking en ook het kwaliteit van leer van de Celeris een heel stuk beter is !

Toegeven dat ik de Celeris nog maar 2 weken heb, maar het leersoort is echt veel beter!
Hoelang ze meegaan kan ik nog niet zeggen, maar mijn lipica's zien er niet uit!

Kan je is een paar foto's ter vergelijking nemen? :D Lijkt me heel interessant!
Van de laars in zijn geheel zodat je het model kan zien, van de schacht of voet oid (close-up) zodat je het leer wat kan zien, stiksels, rits, afwerking, ...
Ook andere mensen die lipica's en celerissen hebben, ik ben hier erg benieuwd naar! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:48

Als ik me niet vergis is Marije destijds gestopt met Lipica omdat ze er niet achter kon staan qua kwaliteit en afwerking. Dus vergelijkbaar daarmee? Nope...

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:54

Janine1990 schreef:
Als ik me niet vergis is Marije destijds gestopt met Lipica omdat ze er niet achter kon staan qua kwaliteit en afwerking. Dus vergelijkbaar daarmee? Nope...

Is Marije de Nederlandse vertegenwoordiger/importeur van Celeris?
Sorry, heb niet het héle topic grondig gelezen :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:56

Janine1990 schreef:

Ik ben natuurlijk ook niet voor niets een ander merk gaan proberen. Dat lijkt me logisch. Maar ik vind wel dat de prijs in verhouding moet zijn met de kwaliteit en daar ben ik nou niet bepaald van overtuigd bij Celeris.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:00

__Astrid schreef:
Janine1990 schreef:

Is Marije de Nederlandse vertegenwoordiger/importeur van Celeris?
Sorry, heb niet het héle topic grondig gelezen :+

Zij is inderdaad importeur.

Nies_ schreef:
Janine1990 schreef:

Ik ben natuurlijk ook niet voor niets een ander merk gaan proberen. Dat lijkt me logisch. Maar ik vind wel dat de prijs in verhouding moet zijn met de kwaliteit en daar ben ik nou niet bepaald van overtuigd bij Celeris.

Ik vind het geen probleem dat mensen geen voorkeur hebben voor dit merk hoor. Ieder z'n ding. Zachte laarzen zoals DeNiro zijn niet mijn ding, evenals Cavallo niet mijn ding is omdat die een te hoog contrefort hebben voor mijn voetjes.
Ik bedoel er vooral mee te zeggen dat Marije best wel eisen stelt aan haar laarzen. Ze heeft destijds (ik bestelde toen Derby's bij haar) aangegeven dat Lipica in het begin prima was, voor de prijs/kwaliteitsverhouding. Maar dat door drukte er steeds meer slecht afgewerkte laarzen voorbij kwamen. En dan doelde ze met name op ongelijke laarzen en lijmresten, als ik het me goed herinner.

Qua kwaliteit, tsjah, ik ben een echte Petrie-liefhebber, mijn portemonnee niet zo. Derby vind ik qua voetbed niet heel prettig (blijven wel mooier als ik er niet constant op blijf lopen na mijn proef :P ), ik heb een gulden middenweg gevonden in Celeris.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:13

Thanks Janine, ik kan me ook wel herkennen in je overwegingen :j
Hoe lang heb je jouw laarzen al en blijven ze mooi?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:17

__Astrid schreef:
Thanks Janine, ik kan me ook wel herkennen in je overwegingen :j
Hoe lang heb je jouw laarzen al en blijven ze mooi?

Ik heb ze sinds oktober, dus bijna 9 maanden.
Ik vind dat ze super mooi blijven, gebruik ze niet wanneer de bak vreselijk nat is. Ritsen zijn natuurlijk erg gevoelig voor zand :+ Nu is de bak vooral stoffig, maar daar zijn die ritsen wel aardig tegen bestand, doordat ze aan de voorkant vrij goed sluiten en op de kritieke punten zit er een gesp overheen.

Zal ze binnenkort even stofvrij maken en een foto plaatsen. :)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:38

Die van mij zijn ook in oktober gekomen. En ik moet zeggen, het verbaasd me hoe goed ze blijven. Even wat info zodat jullie snappen wat ik er mee uitspook. Ik heb ze altijd aan, natte bak, droge bak, met afspuiten van de paarden, en het zijn dressuurlaarzen en ik heb toch een carrière switch gemaakt naar springen. Ritsen houden zich echt geweldig, als ik de laarzen schoon maak als ik me eens verveel een keer in de twee maanden zien ze er weer uit als nieuw! En ze zitten nog steeds net zo fijn als dag 1!!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:08

Zijn ze zacht genoeg voor springen? Ik ben tot nu toe enorm trouw aan Deniro ook ivm het zachte basis leer van de ottaviano modellen. Maar bij celeris wel interessant voor de opties :j

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:29

Capriootje schreef:
Zijn ze zacht genoeg voor springen? Ik ben tot nu toe enorm trouw aan Deniro ook ivm het zachte basis leer van de ottaviano modellen. Maar bij celeris wel interessant voor de opties :j

Ik dacht dat ze ook springmodellen hebben?
Heb hier al laarzen zien passeren waarvan ik gok dat ze zacht leer hebben, denk die van Janine als ik me niet vergis!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:30

lindamusters schreef:
Die van mij zijn ook in oktober gekomen. En ik moet zeggen, het verbaasd me hoe goed ze blijven. Even wat info zodat jullie snappen wat ik er mee uitspook. Ik heb ze altijd aan, natte bak, droge bak, met afspuiten van de paarden, en het zijn dressuurlaarzen en ik heb toch een carrière switch gemaakt naar springen. Ritsen houden zich echt geweldig, als ik de laarzen schoon maak als ik me eens verveel een keer in de twee maanden zien ze er weer uit als nieuw! En ze zitten nog steeds net zo fijn als dag 1!!

Dat vraagt om foto's! :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:33

__Astrid schreef:
Capriootje schreef:

Ik dacht dat ze ook springmodellen hebben?
Heb hier al laarzen zien passeren waarvan ik gok dat ze zacht leer hebben, denk die van Janine als ik me niet vergis!

Niet de mijne, dat leertype is juist dikker dan de meeste leertypes bij Celeris. Daarom hoefde ik ook geen verharde schacht, schacht is stevig zoals ik het graag wil, maar niet akelig hard.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:00

germie schreef:
Fotos sannn? Ben benieuwd hoe ze er na een tijdje uitzien.

Ik heb ze idd een jaar nu ongeveer. Wel intensief gebruik. Zal morgen proberen te onthouden om een foto te maken!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:01

Capriootje schreef:

Ja hoor, je hebt ook verschillende leer soorten en modellen.
Ik spring en cross ermee.

Ik vind het leer van celeris wat ik heb juist zachter als die van mijn DeNiro's. Mijn celeris laarzen zijn ook meer gaan zakken als mijn andere laarzen. Daarom doen ze soms zeer nu. Maar dat kan ook door het vele crossen met korte beugels komen misschien?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:34

Ik heb laatst met mijn laarzen gesprongen en dat gaat prima hoor :) Ik heb een allround model gekozen. Ik heb geen ervaring met Deniro's dus ik weet niet of ze zachter zijn, maar ik vind mijn laarzen heel fijn zitten. Ik houd ze na het rijden ook vaak nog even aan, terwijl ik voorheen laarzen had die ik zo snel mogelijk uit wilde doen want die zaten echt vreselijk.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:47

Goed om te horen!

Als ik een leuke laars wil met wat opties is het zeker de moeite om bij Celeris te gaan kijken, bij Deniro ben je dan al snel €600 + kwijt. Heb nu een hele basis laars zonder poespas :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:24

Heeft er ook iemand foto's van laarzen die al een paar jaar gedragen zijn?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:05

lindamusters schreef:

Wellicht ben ik te kritisch hoor, maar dan heb je ze nog geen jaar, van paardrijlaarzen (met die prijs) mag je toch ook wel verwachten dat ze dan nog minstens prima zouden zijn?

Ik zie op fb ook nieuwe laarzen met kreukels bij de enkels, ik hoor er hier niemand over, maar ik zet daar wel mijn vraagtekens bij omtrent de kwaliteit/ afwerking.
Ik zie hier voornamelijk mooie foto's en (uiteindelijk) tevreden klanten, dus wellicht valt het mee.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:56

Janine1990 schreef:
Niet de mijne, dat leertype is juist dikker dan de meeste leertypes bij Celeris. Daarom hoefde ik ook geen verharde schacht, schacht is stevig zoals ik het graag wil, maar niet akelig hard.

Oh echt? Zag er nochtans een soepele laars uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:51

luxje schreef:
....

Wellicht ben ik te kritisch hoor, maar dan heb je ze nog geen jaar, van paardrijlaarzen (met die prijs) mag je toch ook wel verwachten dat ze dan nog minstens prima zouden zijn?

Ik zie op fb ook nieuwe laarzen met kreukels bij de enkels, ik hoor er hier niemand over, maar ik zet daar wel mijn vraagtekens bij omtrent de kwaliteit/ afwerking.
Ik zie hier voornamelijk mooie foto's en (uiteindelijk) tevreden klanten, dus wellicht valt het mee.

Dit vind ik dus ook. Vooral bij 'speciaal leer' en lak leer. Lijkt soms wel tegen het barsten aan. Ik zei het al eerder maar niemand zag hetzelfde als ik. :o
Al mijn laarzen zijn jaren meegegaan, ook in de blub en soms wel 7 paarden per dag.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:28

kreukels bij de enkels krijg je toch sowieso, dat is net het doel van je laarzen in te lopen toch? :')
Dus liever dat t sneller gaat dan dat het eeuwen duurt eer ze wat gezet zijn, nee?