paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:12

ik had mijn boktnaam al een hier voorbij zien komen, dus ik dacht laat ik me maar ook eens ff melden :o

Ik ben melanie, 19 jaar en ook een amazone met een maatje meer! Ik heb in totaal 3 paarden:
- Thore, friese ruin van 1.65 en wordt dit jaar 13 en is met mij van nul tot Z1+9 gekomen en is nu met pensioen wegens niet meer te genezen blessure rechts achter.
Afbeelding dit is ongeveer 2 jaar terug
- Wilke, friese hengst van 1.72 (denk zelfs groter) en wordt 12 dit jaar. Start nu ZZ-licht (3x gestart)
Afbeelding
- Varnoldi, mijn eerste KWPN'er ooooooit :D heel ander type dan de friezen, hij wordt 9 en we hebben 1 winst in het ZZ-Zwaar en starten sinds kort ook bij de Young Riders :D
Afbeelding
Afbeelding

Ik plaats ook regelmatig topics op HAW en RITP en natuurlijk krijg ik wel eens opmerkingen over mijn gewicht, maar vaak toch positieve reacties gelukkig ;) Ik draag meestal Pikeur of eurostar rijbroeken, zit prima! En shirtjes van HV.
Mijn rijjasjes (gewoon een slipjas) heb ik op maat laten maken bij Couture hippique zodat ze echt perfect passen. Ik heb hiervoor ook een gewoon Pikeur jasje gehad wat ook prima zat.

Mijn mening over ruiters met een maatje meer: zolang je gewoon goed meezit en je manier van rijden okej is hoeft het geen pobleem te zijn! Een ruiter die 60 kilo weegt en tege de bewegingen van het paard ingaat is naar mijn idee vervelender voor een paard dan een wat zwaardere ruiter die zijn paard niet in de weg zit!

jamiroquai

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:20

Snoepig, je hebt gelijk

Mijn houding is niet optimaal en ik 'stuiter'nog wel eens (ik heb niet jouw niveau). Ik maak het voor mijn paard vele malen lastiger van velen voor jullie met jullie paarden!

(ik weeg 70)

Samen met Wilke zijn jullie indrukwekkend om te zien. Daar kan bijna geen combi tegenop!

Omdat je rijjasje ook een stukje over je benen valt, kleedt dat ook heel mooi af!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:24

@jamiroquai: ja idd een groot voordeel van een slipjas is dat hij een stuk van je bovenbenen bedekt, nadeel is dat hij voor vrij kort. Mijn gewone rijjasje is voor wel wat langer:
Ja Wilke is echt een bijzonder paard, zo een ga ik er nooit meer vinden denk ik.

hier nog een filmpje van mn rijden: http://www.youtube.com/watch?v=paEVMez5_Jk
Dit was ons ZZ-Zwaar debuut.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:53

@Snoeppig: gaaf hoor ;)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:55

Vind jullie een prachtig combi Snoeppig! (met al je paarden trouwens, niet alleen met Wilke)
Die slipjas staat je idd heel goed, mooi :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:57

Snoeppig, heb je topics wel eens voorbij zien komen. Super gave paarden heb jij zeg!
Mennnn wat wil ik graag weer een paard... En wat lijkt het me fantastisch om op zo'n paard te rijden!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:09

pirouetje schreef:
Anoukie schreef:
Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben als dit naar de huiskamer zou verhuizen hoor :).

Als we maar kunnen verder babbelen he :-)

Er is een HK topic :D [HK] Volslanke amazones gaan van start!
Is ontstaan uit dit topic (al aan het begin) en jullie zijn allemaal welkom hoor :D

Wat zijn er prachtige foto's voorbij gekomen! Echt leuk.

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:18

Wat een mooi knollies komen er langs!!! *twijfelt of ze een foto gaat zoeken*

Maar ik heb een praktisch probleem... Aangezien ik in verhouding tot mijn taille, een flink achterwerk heb, zakt mijn broek echt van mijn kont af...De maat en alles is goed alleen bij mijn taille heb ik ruimte over...Nu zou je zeggen doe een riem om, maar daar haal ik mijn zadel mee open bij het afstijgen (met de gesp dan) en dat is al enkele malen gebeurt. Ik heb nu dus een paar strepen op mijn zadel staan en daar word ik niet vrolijk van. Nu heb ik bretels geprobeerd, maat dat zit ook niet fijn...

Heeft iemand misschien iets??

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:20

je riem omdraaien zodat de gesp vanachter zit ???

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:20

Rijbroek een stukje innemen of in laten nemen in de boord? Kan behoorlijk schelen. Of misschien een stukje elastiek ertussen laten zetten?

Foto's heb ik zat, staan in mijn profiel ;)

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:23

pirouetje schreef:
je riem omdraaien zodat de gesp vanachter zit ???

Ik denk niet dat ik dat voor elkaar krijg...Ben een beetje motorisch gestoord...Maar het is het proberen waard.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:37

Achterstevoren op je paard gaan zitten? ;)

Ik ga een s even in de huiskamer kijken...

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:39

er zullen toch wel riemen op de markt zijn uit zacht materiaal ???
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn knopen van m'n jas.
Op de manege stap ik altijd op met een krukje, geen probleem, maar op concours met mijn wedstrijdjas aan, geeft manlief me een voetje omdat die geflipte dieren van mij niet zo graag stilstaan. Doordat ik ook last van mijn rug heb, schuur ik soms met mijn knopen over mijn zadel als hij er mij optilt grrrr dus nu stap ik op met mijn jasje open.
Verliest er hier iemand ook altijd knopen ??? ik ben heel vaak de onderste of bovenste knoop kwijt....

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:21

Zo wat is het druk ineens!! Leuk!!
Wat een leuke kleding komt er voorbij en helemaal niet duur! Kan nog een onder de paardenstront zitten ;)

Whitewoman, ik zou ook zeggen bretels, ik heb namelijk hetzelfde probleem en heb daar wel eens mee gereden. Als ze niet fijn zitten, zitten ze eigenlijk niet goed ( te strak? ) want ik voelde er nooit wat van.

Je kan ook een riem kopen zonder gesp, 1 die je bijvoorbeeld moet knopen, of idd, 1 met een kleine gesp en deze andersom in je broeklussen doen.

Ik merk bij mezelf dat sinds ik rijbroeken heb met een leren zitvlak mijn broek minder afzakt, dit toch wat stroever op het zadel.

@ Snoeppig, leuk dat je je hier meld! Ik ben fan van jou en je paarden ( wist je al toch? :D)

Goh krijg weer zin om aan de slag te gaan met paardlief!

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:28

WhiteWoman schreef:

Maar ik heb een praktisch probleem... Aangezien ik in verhouding tot mijn taille, een flink achterwerk heb, zakt mijn broek echt van mijn kont af...De maat en alles is goed alleen bij mijn taille heb ik ruimte over...Nu zou je zeggen doe een riem om, maar daar haal ik mijn zadel mee open bij het afstijgen (met de gesp dan) en dat is al enkele malen gebeurt. Ik heb nu dus een paar strepen op mijn zadel staan en daar word ik niet vrolijk van. Nu heb ik bretels geprobeerd, maat dat zit ook niet fijn...

Een heeele dure rijbroek kopen... FITS, google, maar eens :) Zijn net leggings, daar knelt of zakt nix aan. En XL is geschikt voor zeker t/m48.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:36

Heeft AmazoneXL ook niet van die legging modellen, dus zonder rits en knoop ? en iets goedkoper denk ik.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:03

:o kom weer ff lastig zijn.
ik zit te denken om over te gaan op grijs( wedstrijd kleding cap,laarzen,jasje)
Denken jullie dat dat leuk staat met een zwart paard?

en dan de vraag, waar kan ik leuke jasjes vinden volgens jullie, het liefst wel betaalbaar ;)
laarsen wil ik het liefst dan ook bijpassen maar dat heeft niet heel veel haast.
Laatst bijgewerkt door realmagic op 01-02-11 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:04

denk dat t heel chique staat :D

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:05

ja dat hoop ik dus ook :D

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:08

Mooi!
Wil dit jaar zelf ook gaan starten in het grijs. Maar ik hou het dan bij het jasje en de cap.
Laarzen vind ik zelf een beetje too much....

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:41

Lima84 schreef:
WhiteWoman schreef:

Een heeele dure rijbroek kopen... FITS, google, maar eens :) Zijn net leggings, daar knelt of zakt nix aan. En XL is geschikt voor zeker t/m48.

Saddle Bums zijn ook knoop/rits loos :j Worden veel in de endurance gebruikt. Ik wil nooit meer anders, ben er enorm tevreden over :J

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:29

Lies21 schreef:
Mooi!
Wil dit jaar zelf ook gaan starten in het grijs. Maar ik hou het dan bij het jasje en de cap.
Laarzen vind ik zelf een beetje too much....

Daar twijfel ik zelf dus ook nog wel over,en een extra paar laarzen kost ook aardig wat.

weten jullie dat met een mooi bijpassend grijs dekje/pad zou dat mogen kunnen?

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:14

Vankje; Die Saddle Bums heb je er geen last van dat de rijbroek glad is op de knieen en zitvlak na? Tot welke maat kan je die aan? En zie je de hobbels en bobbels die eventueel op je benen zitten er niet dwars door heen of juist niet?

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:19

pirouetje schreef:
Heeft AmazoneXL ook niet van die legging modellen, dus zonder rits en knoop ? en iets goedkoper denk ik.

Ja klopt, Fuller Fillies heeft ze en JPC ook.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:22

@WhiteWoman: idd gesp van je riem achter doen voor het afstijgen of je rijbroek in je taille laten innemen....
@Lies21:haha ja daar was ik wel al achter hihi (toch wel een eer dat we fans hebben)
@pirouetje: knopen verliezenm, ik word er GEK van! Vooral bij mn rijjasjes als ik op wedstrijd afstijg en dan blijft er weer een achter m'n zadel hangen en HOPPA dar is er weer een af... Nu doe ik mijn gewone jas er maar over met afstijgen.

Vanavond heerlijk les gehad met de twee mannen. Nu op naar de volgende wedstrijd!

Ik ga maar eens naar bed, heb slaaaaaap.
Truste!