Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:05

Moet toch even zeggen dat ik - voor waarvoor ik ze nodig heb - tevreden ben over deze laarzen. Moet daarbij ook eerlijk toegeven dat ik ze slechts een keer of vijftien gebruikt heb tot nu toe. :+ De service van Divoza vond ik ook prima; online besteld en in eerste instantie waren ze te klein. Teruggestuurd, met een briefje dat er enige haast bij was ivm naderende wedstrijd. Twee dagen later had ik het nieuwe paar al binnen. 8-)

Ik gebruik ze voor de Hunter Under Saddle. Dit is een onderdeel binnen de westernsport. Voor mij zijn deze laarzen dus ideaal, omdat je dan voor die paar keer toch iets nets hebt voor niet te veel geld. Aangezien je voor dit onderdeel een geheel andere garderobe en tuig moet aanschaffen. ;)

Afbeelding

Sodeletuut

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:36

Westernonderdeel met een engels zadel? :+
Sorry, lekker offtopic. Ziet er wel goed uit met de laarzen.. :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:05

Haha ja. Dit is dus hunter under saddle, maar je hebt nog meer. Zelfs ook met sprongetjes. *D 8-)
Zoals de naam al aangeeft, is het in een soort jachtstijl. Beugels wat korter, licht voorover zitten en de kleuren van de ruiterkleding mogen ook in jachtstijl (groen, bruin,...). :-)
Ja ben erg blij met deze laarzen! :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:14

Ze zien er erg gaaf uit op de foto!
Wel supernetjes van Divoza!

Ik hoop maar dat ze tegen wat water en zand kunnen :')

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:00

Wat leuk zeg, Toekie! :)

Janine, dat hoop ik ook, haha..!

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:08

Ik ben er nogsteeds heel tevreden over, ze zijn nog helemaal mooi en zitten ook heel fijn! :)
Foto's staan in mijn profiel.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:25

Ik ga ze donderdag kopen. :)
Met veter en rits.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:26

Ik heb er vandaag voor de 2e keer meegereden, linkerlaars is prima. Rechts zitten aan de binnenkant hele rare kreukel/vouwen. Ik kijk het nog een paar keer aan en anders ga ik even bellen met Divoza :)
Verder zijn het superfijne laarzen namelijk.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:21

Goldie schreef:
Ik heb er vandaag voor de 2e keer meegereden, linkerlaars is prima. Rechts zitten aan de binnenkant hele rare kreukel/vouwen. Ik kijk het nog een paar keer aan en anders ga ik even bellen met Divoza :)
Verder zijn het superfijne laarzen namelijk.

grappig, mijn rechterlaars lijkt ook van mindere kwaliteit te zijn }:0
hoe het mogelijk is, geen idee, maar ik zie een verschil in de structuur van het leer in beide laarzen...
en nu? :+

Tyler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:38

Ik heb ze al vanaf juni. zwart met veter.
En ik heb er iedere dag zo'n 3 paarden mee gereden. Ze zijn ook al mee door de bossen en duinen geweest met een flinke regenbui er overheen.. Heb nu wel wat valere plekken aan de binnenkant van het slijten natuurlijk, maar verder blijven deze laarzen hardstikke mooi. :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:01

Waarmee vetten jullie je laarzen in? Ik hoorde dat laarzenwas wel goed was?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:07

germie schreef:
mickeytje schreef:
Fioon, bedankt voor de foto!

Ja wat raar is, bij mij zit die diepe vouw/kreukel veel lager?
Echt 1cm van de hak af zeg maar, en dat is niet normaal naar mijn weten.
Dat er vouwen/kreukels komen bij je enkel zeg maar, daar zakken ze ook in, dat vin ik normaal, maar zo laag niet?

Pff vind het wel moeilijk :D
Moet zeggen dat ze best mooi uitzien voor het geld, en ik vind ze ook erg netjes afgewerkt.

Zie de foto's van de laarzen die ik teruggebracht heb. Ik had dat ook. En als je daar een spoor om doet, dan doet dat echt pijn, want de laars is daar te slap.

O daar heb ik dan weer totaal geen last van :n

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:58

Stef_Winston schreef:
Waarmee vetten jullie je laarzen in? Ik hoorde dat laarzenwas wel goed was?

Ik gebruikte voor mijn Petries ook laarzenwas, dat was me aangeraden. En heb idd in dit topic gelezen dat dat ook het beste was voor deze laarzen.

kusdandykus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:53

Ik heb ze wel zien staan maar die wou ik ook erbij als trainings laars maar die werd mij afgewezen bij divoza de kwaliteit scheen niet goed te zijn maar ik heb voor trainingen petrie glasgow gekocht waren maar € 250 en voor op wedstrijden heb ik Derby's met swarovski steentjes en glas !

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:54

Glas?

Raadde Divoza ze zelf af?
Meende dat Glasgow ook gecoat was btw..

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:31

Ik ga ze toch maar niet kopen. :n
Als ik iets koop moet het ook goed zijn. :j
En ik heb al van zoveel mensen gehoord dat ze snel kapot gingen etc.
Heb nu petries met rits en veter. ;)

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:00

Ik ben er nog steeds tevreden over
maak ze elke week wel 3 keer schoon om he zand
lijkt niet zo mooi vind ik
en vet ze 2 keer per maand in probeer ik
en dan doe ik een keer invetten dan de volgende dag oppoetsen en dan weer in vetten en dan weer de volgende dag oppoetsen en dan zijn ze weer blinkend schoon
soms hoor ik nog van mensen nieuwe laarzen terwijl ik ze al een paar maand heb

heb der laatst ook met een spijkerbroek aan gehad dat was geen succes omdat de spijkerbroek niet helemaal zat zoals de laars wou dus heb ik een paar "mooie" blaren aan over gehouden maar dat trekt wel weer weg en het is een lesjee voor de volgende keer

en dan het flapje bij het begin vn de rits als hij nog open is
daar gaat zand tussen zitten daar ben ik niet heel blj mee want de rits word daar wat stroever
maar elke keer dat ik ze aan heb gehad daar goed tussen met een borsteltjee :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 12:44

Vorige week dinsdag kwam ik terug van de paarden en wilde mijn laarzen uit trekken en zie dat een groot stuk (ong 10CM) van het stiksel heeft losgelaten.. ik baalde natuurlijk als een stekker. Die dag daarna meteen teruggegaan en gevraag dwat ze voor me konden doen. Ze gingen opzoek naar een nieuw paar. Geen Mondoni Plains meer, wel Field, die wilde ik niet. Dus hoofdkantoor gebeld, geen Plains meer. "Dan gaan we ze toch opsturen en laten naaien, mevrouw". Okee, maar ik had ze wel nodig volgende week, dus werd er een spoed opgezet. Het is inmiddels alweer zaterdag en heb er eigenlijk alweer 2 keer mee moeten rijden, maar geen laarzen. Donderdag ben ik langs geweest..
Omdat ze het hadden over nieuwe leveringen eind oktober en begin november, ben ik bang dat ze daar op wachten. Wat denken jullie?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 12:56

Ik moet zeggen dat ik het best netjes vind, dat als er geen laarzen meer zijn, ze worden opgestuurd voor reparatie.
Betekend dat je zo nieuwen had gekregen, indien voorradig.
En ik denk dat ze bij Petrie bijvoorbeeld niet zo nieuwen zouden meegeven. En ja, repareren kan bij elke laars voorkomen...

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:04

Dat is zeer zeker netjes, daar heb ik ook niets over te klagen hoor.
Ik heb ze net gebeld om te vragen hoe het nou zit, omdat ik ze deze week binnen zou krijgen. Ik kan het gesprek nog helemaal voor me halen.. "maar ik heb ze eigenlijk volgende week echt weer nodig" "Dan zetten wij er een spoed achter heb je ze opzeker volgende week binnen". Ik bel dus net en krijg te horen dat een week reparatietijd helemaal niet kan! Ze ging nu voor me kijken, waarnaar weet ik niet.. ze belt me zo iig terug.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:10

Okee, ja... Ze doen in ieder geval hun best voor je.
Misschien even zoeken naar laarzen bij vriendinnen/kennissen? Dat je die in ieder geval achter de hand hebt?
Een week reparatietijd lijkt me makkelijk haalbaar overigens, (al hoorde ik een verhaal over een zadel dat gerepareerd moest worden wat wel 3 á 4 weken zou gaan duren, onzin natuurlijk dat het zolang moet duren als je een eigen zadelmaker hebt) mijn mobiele telefoon kon ik zelf binnen een week weer terug hebben, gerepareerd en al. Pas toen ik een nieuw toestel kreeg heeft het twee weken geduurd, omdat Nokia er zlef naar heeft gekeken, gok ik? Nu zijn telefoons en laarzen niet te vergelijken, maar de service wel.
Welke Divoza ga je heen?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:38

Ik ga naar Divoza Zoetermeer.

Ik kreeg net een heel fijn telefoontje van ze. Ze hebben er helemaal achter aan gebeld voor me. Degene die de reparaties doet, gaat mijn laarzen vandaag nog repareren, dan worden ze maandag opgestuurd en krijg ik dinsdag een belletje als ze aangekomen zijn :D Wel fijn dat ze het zo serieus nemen en niet denken 'dat komt nog wel'. Het hoofdkantoor had mijn laarzen nog nieteens gezien/uitgepakt.. dus het belletje was wel nodig!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:39

Aaah dat is helemaal super! :D
Een pluim voor Divoza Zoetermeer! :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:44

Opzeker! Nu maar hopen dat mijn laarzen een beetje mooi terugkomen. Met een beetje geluk bellen ze nog voordat ik naar m'n paardjes ga :P

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:05

Ik heb toch maar nieuwe Petries gehaald... Durfde het niet aan.. :P