nickyu schreef:met het verhaal dat een paard op zijn rug aan het spelenm is
zorrie hoor maar jij als eigenaar zorgt toch dat die daar niet bij kan ?
dat die dat niet doet ?
wel eens een hap in je rug(gegraat) gehad ?
als je pech hebt ben je dan invalide voor het leven
Ben ik deels met je eens, als een paard braaf is, zetten wij ze ook niet kort vast.
Mijn vorige verzorgpaardje was super braaf bij de smid (die kaal was), en mijn paard was dus echt het type dat als hij aan de voorbenen bezig was het petje eraf snuffelde (met z'n bovenlip), en vervolgens z'n hoofd ging likken. Hoefsmid gaf hier niets om, zowel moet hij dat paard beter vast zetten.
In mijn ogen overleg je dit met je smid, deze smid was bekend met dit paard en wist dus dat hij echt een sulletje is, dat nergens bang van is en nergens van schrikt, als er vertrouwde mensen om hem heen staan. Kans dat dit paard bijt, is echt nihil.
Zou er persoonlijk als hoefsmid niet van gediend zijn geweest als dit paard los was neergezet en ineens mijn pet eraf zou werken, zonder dat ik wist wat er gebeurt.
Kwestie van slecht overleg met de hoefsmid, maar in mijn ogen geen reden om een paard 2 gaten in zijn buik te rammen...
maar bij ons staan de paarden tussen de kettingen.. en soms gaat hij ineens naar beneden.. ik kan niet voorkomen dan dat het paard net met zn lip over zijn rug gaat..
Het paard zal waarschijnlijk altijd lastig blijven bij de smid, tenzij je een andere hoefsmid zoekt die met veel geduld met m aan de slag gaat. Maar dat slaan..Dat vindt ik echt niet kunnen