Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
). Onddanks dat ik 8 kilo kwijt was bleven ze doorgaan over mn gewicht. deed behoorlijk pijn omdat dit tijdens de les gebeurde en niet voor die tijd of er na... Als ik een vraag had, werd deze afgewimpeld of kort beantwoord....Nouks schreef:beantsje: minimumgewicht van 70 kilo? Heb je daar meer info over? Daar heb ik nog nooit over gehoord... Zou betekenen dat ik überhaupt geen endurance zou mogen rijden?

mirgino schreef:70kg??
dan zou er geen 1 volwassene die een beetje lang is meer kunnen paardrijden
of je moet broodmager zijn.
en dan kan ik ook wel stoppen,mijn vorige zadel woog 21 kg,en dan de pad nog en ik met kleding![]()
nu weegt mijn zadel ong 15 kg,maar dan nog zit ik ruim boven de 70 kg![]()
dan is paardrijden alleen nog voor kinderen weggelegt.
maar wel goed dat sommige erg naar gewicht kijken ,fijn voor hun paard ,maar de mijne draagt mij met veel plezier

superwoman schreef:De opmerking "hij heeft geen moeite met me" en "hij vind het leuk" vind ik toch zó jammer...
Ik mag idd hopen dat "het" paard het leuk vind en dat je je paardje niet bewust in de weg gaat zitten.
Echter heeft dat natuurlijk niks te maken met eventuele slijtage die een paard kan oplopen door zware- of over-belasting.
Die slijtage gaat langzaam en merk hje echt niet.
Toch denk ik dat de meeste blesures toch komen door verkeerd rijden.

[***] schreef:Die 70 kg (is het trouwens 70? Ik dacht 75 maar ben niet zeker) is het gewicht van de ruiter + het zadel (en onderlegger). Dit moet dus minstens 70 kg zijn. Kom je daar niet aan dan moet je lood meenemen (dus op je zadel binden bv.) om toch aan dat gewicht te komen.
Dit is echter alleen in de hogere klassen zo (ik dacht vanaf 100 km) en is zo om te voorkomen dat de lichtgewicht-ruitertjes voordeel zouden hebben en dus de paarden allemaal ongeveer een gelijk gewicht moeten dragen. Natuurlijk heeft iemand die dan net aan 70 kg komt nog steeds een voordeel op iemand van 90 kg, maar ik mag dan wel hopen dat de paarden hier ook op aangepast zijn
Citaat:Hoezo niet? Lijkt mij dat volwassenen net makkelijk aan dat gewicht komen
Denk dat je beetje in de war bent met minimum en maximum
Nouks schreef:Oh lekker is dat, lood meeslepen lijkt me toch minder (dood gewicht enzo) dan een zwaardere ruiter voor het paard....
Volgens mij doelde mirgino op het maximumgewicht dat Yamcha ongeveer stelt voor een warmbloedpaard, en niet op het minimumgewicht waarover jij vertelt bij de endurance.

). [***] schreef:Maar verkeerd rijden kan je ook zonder te zwaar te zijn voor je paard
(en gebeurt misschien zelfs vaker omdat mensen die op het randje zitten of misschien wat te zwaar zijn volgens mij toch meer naar hun paard kijken dan mensen die bv. maar 40 kg wegen .. Wil nu niet iedereen over 1 kam scheren, maar dat gevoel heb ik wel een beetje.)
ofzo Nouks schreef:beantsje: minimumgewicht van 70 kilo? Heb je daar meer info over? Daar heb ik nog nooit over gehoord... Zou betekenen dat ik überhaupt geen endurance zou mogen rijden?
[***] schreef:Nouks schreef:Oh lekker is dat, lood meeslepen lijkt me toch minder (dood gewicht enzo) dan een zwaardere ruiter voor het paard....
Volgens mij doelde mirgino op het maximumgewicht dat Yamcha ongeveer stelt voor een warmbloedpaard, en niet op het minimumgewicht waarover jij vertelt bij de endurance.
Oh? Zo las ik het niet, sorry
(het enige wat ik zie van Yamcha is 60 kg en 72 kg heel hoog op de vorige pagina en haar reactie kwam vlak na 2 reacties over 70 kg dus vandaar).
beantsje schreef:Tuurlijk wel; (ik heb het over internationaal overigens), alleen krijg je dan lood in je zadel.