Gevaarlijke 2 jarige wat kan ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joepju

Re: Gevaarlijke 2 jarige wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:44

KiWiKo schreef:
Dat punt is dit paard al ruim voorbij Joepju Lachen Lachen

Hoe weet jij dat nou; je hebt het gedrag van dat paard nog geen eens met eigen ogen gezien...
Ik kan zelf ook pas oordelen wat het gedrag precies betekend als ik het met mijn eigen ogen zie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:45

omdat ik TS haar posts uitvoerig gelezen heb Lachen Lachen

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:46

Bianca1985 schreef:
Oke, even iets uit de wereld helpen. Dit veulen was een ongeluk omdat de friese hengst uitgebroken was, en een haflinger boerderij verder stond en hengstig was. Dus dit konden wij niet voorkomen, we hebben hier niet voor gekozen maar tis gewoon een kei leuk beest en ook nog eens bont.
Dan komt het in ieder geval niet door de combi fries x haf, want fries = zwart x haf = vos wordt van je lang zal ze leven nooit bont. De fries kan dan niet de vader zijn... misschien de bonte hengst van de andere buurman?

Maar dat helpt je niets bij het oplossen van je probleem. Ik maak uit je verhalen ook op dat je een beetje angstig bent geworden (best logisch, je moet je natuurlijk ook niet laten doodschoppen). Het probleem is alleen dat zíj dat ook weet en daar gretig misbruik van maakt. Eén keer uit de wei gejaagd is een overwinning voor het paard. Ik vermoed dat ze toch een keer flink (van jou!) op haar donder moet hebben op een moment dat zij verwacht jou wel even de wei/stal uit te jagen. Maar ik vind het een gevaarlijke onderneming, toen ik 17 was pakte ik zulke paarden grif aan maar tegenwoordig is mijn leven me toch te lief...

Bianca1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 20:46

Mwa denk dat ik misschien wel te soft bent maar ben gewoon tegen slaan als een andere manier nooit geprobeert is bij haar. Ze is niet geflipt, ze heeft gewoon iets meegemaakt waardoor ze zo reageert dat weet ik zeker. Maar ja ben opzich wel een leek wat betreft de nieuwe methodes van nu.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:48

Dit paard heeft duidelijk een trauma en leuk hoor al die goed bedoelde tips maar...
Je geeft aan niet jouw paard dus wordt er geen geld aan uitgegeven een zeer onverstandige beslissing.
Ik zeg niet als je met een prof aan het werk gaat, is het zo over en komt het wel goed maar niet geschoten is altijd mis.
Lees de site http://www.2moons.nl maar eens en dan vooral dat deel wat zich afspeelt in Frankrijk als Petra op vakantie is.
Misschien leer je hier ook al veel van en kan je stukje bij beetje verder.

Juist vastzetten en dwingen gaat helemaal verkeerd daar is dit paard duidelijk nog helemaal niet aan toe.

LEES DE SITE

Bianca1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 20:49

pretletter17 schreef:
Bianca1985 schreef:
Oke, even iets uit de wereld helpen. Dit veulen was een ongeluk omdat de friese hengst uitgebroken was, en een haflinger boerderij verder stond en hengstig was. Dus dit konden wij niet voorkomen, we hebben hier niet voor gekozen maar tis gewoon een kei leuk beest en ook nog eens bont.
Dan komt het in ieder geval niet door de combi fries x haf, want fries = zwart x haf = vos wordt van je lang zal ze leven nooit bont. De fries kan dan niet de vader zijn... misschien de bonte hengst van de andere buurman?

Haar papa is bonte fries, geen idee hoe dat kan maar goed tis toch echt zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:49

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:50

KiWiKo schreef:
omdat ik TS haar posts uitvoerig gelezen heb Lachen Lachen

Met tekst kan ik niks Kiwi; moet het gedrag met eigen ogen zien om te kunnen oordelen wat er mis is met dit paard...maar schijnbaar kun jij het van een afstandje, met wat post's van de TS...wel knap.. Haha!

Bianca1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 20:50

Site gelezen tja leuk verhaal maar sorry hoor dit gaat nergens heen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:53

het enige dat er gebeurd is, is dat ze stap voor stap de baas is geworden en stap voor stap geleerd heeft dat ze mensen kan imponeren Lachen

eigenlijk gewoon aangeleerd gedrag Lachen Lachen

@ Joepju Lachen dit is zo een standaard, zo vaak voorkomend probleem Lachen 9 van de 10 paarden die ik binnenkreeg waren gewoon respectloze dieren zo gemaakt door het wezen mens.........

Bianca1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 20:54

idd, jullie kennen haar niet. Enigste wat ik hier vroeg nog een keer was wat kan ik hieraan doen. Geen gezeur over kruisen en bla bla bla. Kan echt wel tegen kritiek en meningen maar vraag alleen van joh hebben jullie ervaring met moeilijke paarden wat kan je dan doen. Hoe benader je dit?

Ook even iets uit de wereld helpen nog een keer. Wil er best geld voor uitgeven maar geen 1000den euro's voor een prof, tis niet mijn paard wil alleen maar haar helpen. Lukt dat niet dan is het jammer en eigenaar beslist over haar lot ik niet, ik mag alles ermee doen wat ik wil, dus heb ervoor gekozen om te kijken of ik iets met haar kan bereiken
Laatst bijgewerkt door Bianca1985 op 24-04-08 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:55

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:56

Bianca1985 schreef:
pretletter17 schreef:

Offtopic: als papa bont is kan het natuurlijk wel, maar dan is papa geen (volle) fries Knipoog Maar zoals ik al schreef dat doet niets af aan je probleem en ik hoop dat je eruit komt.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:56

Nee als je niet wil gaat dit nergens heen blijf lekker met emmers gooien en slaan en zorgen dat ze "respect"voor je krijgt door nog meer angst te ontwikkelen.
Dus stomme vraag gesteld wat je met dit paard moet als je blijkbaar niet voldoende bereid bent er in te investeren en alleen maar denkt met grof geweld respect af te dwingen. En met investeren bedoel ik geen geld
Dan toch maar de enige humane oplossing de slager

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:58

KiWiKo schreef:
het enige dat er gebeurd is, is dat ze stap voor stap de baas is geworden en stap voor stap geleerd heeft dat ze mensen kan imponeren Lachen

eigenlijk gewoon aangeleerd gedrag Lachen Lachen

@ Joepju Lachen dit is zo een standaard, zo vaak voorkomend probleem Lachen 9 van de 10 paarden die ik binnenkreeg waren gewoon respectloze dieren zo gemaakt door het wezen mens.........

Heel indrukwekkend hoor; dat je zoveel ervaring met dominante paarden hebt...
maar ik heb toch ook niet gezegd dat dit geen dominantie is? Ik ga alleen geen oordeel vellen als ik het paard in kwestie nog niet eens gezien heb. Dus daarom sluit ik de mogelijkheid van een join-up ook nog zeker niet uit. Als er nog nooit iemand in die longeerkraal heeft gestaan die de techniek van de join-up beheerst, kan het dus heel goed dat dit wel gaat werken. Beetje ruimdenkend zijn kan geen kwaad....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:00

ik weet wat een JU is, en ik weet hem ook toe te passen.......... ik ben daar alleen een stuk voorzichtiger mee omdat ik ook weet hoe gruwelijk fout het kan gaan....

dit soort paarden corrigeren is zowizo geen kinderspiel

Bianca1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 21:00

rumay schreef:
Nee als je niet wil gaat dit nergens heen blijf lekker met emmers gooien en slaan en zorgen dat ze "respect"voor je krijgt door nog meer angst te ontwikkelen.
Dus stomme vraag gesteld wat je met dit paard moet als je blijkbaar niet voldoende bereid bent er in te investeren en alleen maar denkt met grof geweld respect af te dwingen. En met investeren bedoel ik geen geld
Dan toch maar de enige humane oplossing de slager

Ik investeer er zeker in, tijd, energie en moeite en loop enorm groot risico om mijn kop te laten vertrappen, slaan en emmers gooien is jou mening maar dat doe ik dus absoluut niet. Tenzij je het niet tegen mij had maar neem aan van wel en aardig ben je dan ook niet met zo'n antwoord.

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:01

Cassole schreef:
Een ding is zeker; het gedrag zoals geschetst door TS kan niet worden opgelost met knuffelen Haha!

Haha....ja; ik ga de "ik knuffel je braaf" methode gebruiken....werkt altijd Cas.... Haha! Vork

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:42

Bianca1985 schreef:
Oke, even iets uit de wereld helpen. Dit veulen was een ongeluk omdat de friese hengst uitgebroken was, en een haflinger boerderij verder stond en hengstig was. Dus dit konden wij niet voorkomen, we hebben hier niet voor gekozen maar tis gewoon een kei leuk beest en ook nog eens bont. Maar goed dat doet er niet toe we hadden het niet over kruisen van rassen maar over een probleem.

En dat kan dus niet.....
Ik weet niet of het hier misschien al eerder gezegd is, maar Bont is dominant, en dus moet een van de ouders Bont zijn, om de bont kleur te krijgen.
Dus ik denk dat er nog een foutje (qua dekking) heeft plaatsgevonden

Edit:

Bianca1985 schreef:
pretletter17 schreef:

*Offtopic: als papa bont is kan het natuurlijk wel, maar dan is papa geen (volle) fries Knipoog Maar zoals ik al schreef dat doet niets af aan je probleem en ik hoop dat je eruit komt.

Sorry, was weer te snel.
Maar dan is de fries dus ook een kruising.........

Bianca1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 21:56

Neej het is een pure fries met stamboom zelfs, we weten niet hoe het zo gekomen is

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:57

Als je zeker weet dat ze iets heeft meegemaakt, is ze dus niet "geflipt"en zal ik haar zeker niet naar manege Steegemans brengen Knipoog. Is er niet iemand op stal bij jullie die overwicht op haar heeft.
Probeer eerst contact met haar te maken door haar stal, met wat lekkers. Dan de staldeur een klein kiertje open en haar benaderen. Heb vertrouwen in haar, en zorg dat zij vertrouwen in jou krijgt. Als je bang bent, straal je dat bij voorbaat uit en zo wordt er ook wel eens een 'stempel' gevaarlijk op een paard gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:00

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bianca1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 22:02

ja, ik zal kijken hoe het gaat op nieuwe stal misschien willen die eigenaaren mij helpen ofzo en eventueel joepju haha alles is welkom dat het geld kost tja da weet je met paarden maar moet gewoon niet te gek worden aangezien ze nie van mij is

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:04

Nee tuurlijk, dat is logisch. Maar ik vind het raar van de eigenaar, je weet dat paarden veel geld (kunnen) kosten bij aanschaf. Het is een investering, wat wilt ze liever, beestje naar de slacht of in training?

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:04

Cassole schreef:
Anders kan Joepju altijd die knuffelsessie nog komen houden, hihi Haha!

Lovers Lovers Ach gut OK dan!
En ja; vergeet niet dat het een merrie is he dames....*vrouwen* Nors opkijken
Die heeft duidelijk even mannelijk gezag nodig.... Vork ROFL