IS je paard verzekerd? Zoja; waarom niet of wel?En welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Drea_Fen

Re: IS je paard verzekerd? Zoja; waarom niet of wel?En welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:23

Ik wil mijn paard ook verzekeren is alleen nog niet officieel van mij, Maar zodra die op mijn naam staat ga ik er verzekeren..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:31

MarijeR schreef:
Weet je, ik heb niet eens een paard waar ik op kan rijden. Beter gezegd, ik rijd al jaren niet meer ivm mijn eigen gezondheid.
Wel heb ik hele leuke paardjes (zie profiel) waarvan Ikke zich waarschijnlijk een breuk lacht als ie de kilo prijs berekent Haha! Haha!
Dus geen sportpaarden, het enige wat deze paardjes hoeven te doen is een paar keer per jaar mooi wezen op een show en van de merries zou ik het erg leuk vinden als het ze lukt om ieder jaar een gezond veulentje te krijgen.
Verder mest ik 2x per dag hun stalletjes, wandel met ze en borstel ze bijna iedere avond...

Dure hobby ja, maar ik heb er plezier in Knipoog

Het is inderdaad geen goedkope hobby, zelfs als je je paard niet verzekert. Haha! Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 17:53

Waratje, dat vertelde een van de artsen bij onze paardenkliniek en een docente van de dierenopleiding idd...

Al zullen enorm veel paarden door verkeerd houden ook wel blessureleed op lopen vrees ik..

Maargoed, wat ik emt de renpaarden zag in Ierland,w as dat ze behoorlijk intesnief werden getraind ( daar deed ik ook aan mee) en de races, point to point waren best heftig!

Ook daar gebeurden dingen in de wei of stal dat je dacht: Huh? Tijdens zo;n race gaat het goed...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:01

Of het toeval is weet ik niet, maar de paarden die ik persoonlijk ken met echt heftige blessures zijn voornamelijk paarden die veel op stal staan en als ze dan een keertje buiten komen, gaat het fout. Zowel sportpaarden als recreatiepaarden (ook al denken de eigenaren van deze paarden dat ze fanatiek aan sport doen bij die ene wedstrijd in de 2 maanden Knipoog ).
Maar bij zaken als koliek e.d., tja, daar ken ik wel ook weer weidepaarden die dat overkomen is (maar vooral toch weer meer stalpaarden). Hebben jullie die ervaring ook of juist niet?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 09:17

Ik denk ook dat paarden die buiten worden gehouden minder kans oplopen dan buiten, al is bij mij thuis 2/3 idd buiten egbuert qua superheftig blessureleed..

Volgens mij kan elk paard koliek krijgen en soms weet de arts de oorzaak niet; het is makkelijk om het alleen op voeiding af te schuiven in dat opzicht. Ons minishetje kreeg een keer koliek en raakte onderkoeld in de wei, het was 8 graden boven nul en ze had een enorm dikke vacht! Dat zijn ook van die dubieuze dingen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:04

Nadya schreef:
Of het toeval is weet ik niet, maar de paarden die ik persoonlijk ken met echt heftige blessures zijn voornamelijk paarden die veel op stal staan en als ze dan een keertje buiten komen, gaat het fout. Zowel sportpaarden als recreatiepaarden (ook al denken de eigenaren van deze paarden dat ze fanatiek aan sport doen bij die ene wedstrijd in de 2 maanden Knipoog ).
Maar bij zaken als koliek e.d., tja, daar ken ik wel ook weer weidepaarden die dat overkomen is (maar vooral toch weer meer stalpaarden). Hebben jullie die ervaring ook of juist niet?

Hier zit absoluut een kern van waarheid in.
detour schreef:
Volgens mij kan elk paard koliek krijgen en soms weet de arts de oorzaak niet; het is makkelijk om het alleen op voeding af te schuiven in dat opzicht. Ons minishetje kreeg een keer koliek en raakte onderkoeld in de wei, het was 8 graden boven nul en ze had een enorm dikke vacht! Dat zijn ook van die dubieuze dingen..

Je mag het niet alleen op voeding afschuiven, dat is absoluut waar. Wat ik echter wel zie is dat mensen die hun paarden veel te veel voeren (3kg brok per keer vinden ze weinig) ook andere dingen in hun omgang niet goed voor elkaar hebben en die combinatie is wel erg slecht voor paarden, is mij gebleken. Die figuren durven het ook nog raar te vinden dat hun paarden zo gek zijn tijdens het rijden. Ja echt, ik heb op zo'n stal gestaan en ook de nodige bijna-ongelukken zien gebeuren. Die paarden hadden ook om de haverklap wat. Dan weer en wond, dan weer kreupel, dan weer koliekerig, maar terug in het voer? Nee, natuurlijk niet, DAAR ligt het niet aan!! Maar toen de stalbaas in overleg met de dierenarts die paarden een stuk minder ging voeren (eigenaren zetten daar voer klaar), goh, wat is ie de laatse tijd gemakkelijk, ja ja........

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 10:07

ikke, daar ga ik in mee, we hebben zelf een pesnionstal en heb mbt voeding de gekste dingen gezien en meegemaakt en de paarden in kwestie waren zo gek als een deur. Ze wilden niet luisteren wat hun goedrecht was, totdat de arts zei: Als ze zo doorgaan worden ze doodgevoerd.

Pas toen werden ze normaal in het voer gezet, want de arts maakte uiteraard meer indruk op ze! Als dit soort paarden verongelukken dan kan ik me voorstellen dat de Verzekering zegt:" Hier gaan we niks vergoeden, de eigenaar treft blaam."

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:22

Ik heb dezelfde ervaring als Nadya, als ik kijk hoeveel koliekaanvallen wij de afgelopen jaren op stal gehad hebben ( manege met constant ong. 25 paarden in pension/eigendom ) dan is er slechts 1 geval dat 'spontaan' is ontstaan. In de andere gevallen ( zijn ook maar op 1 hand te tellen, dus het valt hier wel mee ) zijn er duidelijke oorzaken aan te wijzen, in de zin van verkeerde voeding of andere factoren in het management.
Hetzelfde geldt voor beenblessures, behalve één oud paard met artrose is er bijna altijd een duidelijke oorzaak aan te wijzen in de zin van: te weinig gestructureerde beweging, te weinig vrije beweging, in combinatie met te veel of verkeerd voer etc. De echte pechgevallen komen hier gelukkig maar zelden voor. Er zijn hier maar weinig mensen die hun paard genoeg vrije beweging aanbieden, en dat zijn ook bijna altijd dezelfde paarden die constant met kwaaltjes en blessures kampen ( overigens de mensen zelf ook, vanwege te weinig beweging Haha! ). Om nog maar niet te praten over de geestelijke consequenties, waardoor de weerstand van veel paarden ook tot het nulpunt daalt.
Paarden stijf van het krachtvoer, die zich knettergek gedragen omdat ze nooit eens hun ei wijt kunnen, zijn wat dat betreft veel kwetsbaarder.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 10:25

erleyne, ik ga helemaal met he mee; heb door rijden c.q. overbelasting nooit peesproblemen gehad maar heb wel geleerd van m'n omgeving wat er de gevolgen van zijn en dat heeft me veel geleerd, zo ook in ierland; elk renpaard moest minimaal 20 minuten in- en uit stappen! Elke dag benen betasten, twee keer zelfs... Veel gedoe maar het werkte wel goed, dan waren we in ieder geval op tjid als er iets werd gevonden...

Een cooling up- and down lijkt me ook gewoon een vereiste.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:31

Ik denk ook dat bij veel mensen, ook hier op bokt, die torenhoge dierenartsrekeningen hebben, de oorzaak daarvan in ieder gevaal deels moeten zoeken in hun management. Ik schat dat 60 - 70% van de gevallen te wijten is aan slecht management, in enigerlei vorm. Natuurlijk gaan er ook wel eens dingen heel dom mis. Kennis van mij is haar paard verloren omdat die in een jolige bui door de wei rende, te laat in de ho-ijzers ging, onder het draad door en brak z'n poot. Dat beest had een heel goed leven, ze zorgde goed voor hem en stond in pension bij een echte paardenboer. Natuurlijk bestaat domme pech; het kan iedereen overkomen, maar er zijn delen die je in de hand hebt. Domme pech heb je geen drie keer per jaar, drie jaar lang.........

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:36

detour schreef:
Een cooling up- and down lijkt me ook gewoon een vereiste.

Correctie: IS
Op diezelfde stal waar ik hierboven aan memoreerde, daar zag je dat. Degenen die warning up en cooling down niet zo nauw namen, waren degenen met de pootproblemen en ook rugproblemen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:52

Veel rugproblemen ontstaan sowieso door verkeerd rijden ( geen gelul, trek hem in de krul Boos! ). Er is hier in de buurt een stal, waar elk jaar een gedeelte van de paarden een enkeltje frikandellenfabriek krijgen, allemaal vanwege dezelfde soort rugproblemen. Dan zou je je als eigenaar toch moeten gaan afvragen wat er mis gaat.......maar ja zolang er onder aan de streep nog een positief resultaat staat, kijken ze blijkbaar niet zo nauw.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:08

ikke schreef:
Ik denk ook dat bij veel mensen, ook hier op bokt, die torenhoge dierenartsrekeningen hebben, de oorzaak daarvan in ieder gevaal deels moeten zoeken in hun management. Ik schat dat 60 - 70% van de gevallen te wijten is aan slecht management, in enigerlei vorm. Natuurlijk gaan er ook wel eens dingen heel dom mis. Kennis van mij is haar paard verloren omdat die in een jolige bui door de wei rende, te laat in de ho-ijzers ging, onder het draad door en brak z'n poot. Dat beest had een heel goed leven, ze zorgde goed voor hem en stond in pension bij een echte paardenboer. Natuurlijk bestaat domme pech; het kan iedereen overkomen, maar er zijn delen die je in de hand hebt. Domme pech heb je geen drie keer per jaar, drie jaar lang.........

Even over 2007, DA kosten die vergoed zouden worden door de verzekering, kosten als enten/drachtigheidsbegeleiding/veterinaire keuringen e.d. dus niet meegerekend:

1) veulen wat tijdens de dracht met een beentje verkeerd lag.
9 dagen mee bezig geweest, bijna dagelijks de DA over de vloer, diverse spalken e.d. tot zelfs van Muiswinkel uit Emmeloord zei dat hij er ook niet meer mee kon.
9e dag af laten spuiten.
DA kosten: bijna 600 euro, grotendeels materiaal kosten.
Veulen dood dus misgelopen opbrengst 1000 euro (dat zou de verzekerde waarde zijn).

2) Hoogdrachtige merrie met lichte koliek (uiteraard rond 23.00 uur...), na telefonisch overleg toch de DA aan huis ivm verdenking van baarmoeder draaiing. Viel gelukkig mee maar wel wat werkosten, buscopan gespoten en natuurlijk een late spoedvisite.
Kosten: rond de 75 euro.

3) merrie aan de nageboorte, DA erbij (uiteraard weer 's nachts) oxi gespoten.
Kosten, rond de 75 euro.

4) merrie bleef na de bevalling vuilen dus laten spoelen + oxi spuiten.
Kosten: 50 euro, visite gedeeld ivm scannen andere merries.

5) veulen met maagzweer, door een eigenwijze DA van de kliniek bijna te laat begonnen met behandelen, uiteindelijk veulen net gered.
Totale kosten met diverse nachtelijke visites, soms 3x binnen 24 uur: 800 euro.

6) hengst met sarcoïd op de koker.
Hengst was al voor een deel verkocht, uiteindelijke verlies zo'n 1000 euro, na 2 operaties van 1000 euro hield de koper alsnog een ruin over.

7) veulen met navelbreuk, zou grote kans hebben op vergoeding van de verzekering.
Kosten 350 euro.

Totale kosten die zeer waarschijnlijk door de verzekering vergoed zouden worden: 3950 euro.
Verder nog zat kosten aan entingen, scannen op dracht, keuringen voor aan/verkoop maar die reken ik niet mee.

En hoeveel pech is dit of is het slecht management?

En dat soort dingen gebeuren wel vaker. Even wat dingen die mij zo te binnen schieten van de afgelopen paar jaar.
Wat dacht je van een hengst die met het dekken in de kudde een staarthaar om z'n penis krijgt? Ja lach maar Clown
Kosten wel tegen de 800 euro om het zaakje te laten hechten en 2 weken na te behandelen.
Een paard wat na een simpele allergische reactie uiteindelijk zwaar dampig wordt en afgemaakt moet worden.
Een veulentje met meerdere keren een slokdarmverstopping, is een DA toch ook even zoet mee.
Een merrie die na de bevalling door complicaties met een calcium/magnesium gebrek staat.

Volgens mij toch allemaal dingen waarbij je van pech kan spreken en waarbij een verzekering geld kan overmaken.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:11

Ik moet zeggen dat fokken ook wel erg veel risico's met zich meebrengt ( ook bij mensen trouwens, als ik naar mezelf kijk ). En dat zijn de meeste gevallen in jouw voorbeeld zo te zien.
Daar kan ik niet over oordelen, geen ervaring mee, en ook geen plannen in die richting Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 11:13

Natuurlijk bestaat domme pech; het kan iedereen overkomen, maar er zijn delen die je in de hand hebt. Domme pech heb je geen drie keer per jaar, drie jaar lang.........

Nee, maar wel 5 keer in 2,5 jaar, waarvan het twee het hebben overleefd (de een was opgegeven en de ander zou maar voor 50% goedkomen, de een is totaal genezen en de ander is op de goede weg)... Clown

Helaas kun je dit dus niet zo stellig zeggen , Ikke.. Knipoog

En lijkt of is mbt de coolingdown, we bedoelen hetzeflde, toch?...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:15

@ erleyne: Ach, het grootste deel gaat nog altijd zonder problemen en zonder DA kosten. Afgezien van wat extra entingen en ik laat de merries en veulens na de bevalling altijd nog even controleren door de DA.
Die kosten reken ik mee in de standaard kosten van een veulen, vallen ook buiten een verzekering.
En dan heb ik nog de mazzel dat ik me met de bevalling bij de meeste complicaties nog zelf kan redden.
Als daar een DA bij moet komen, is het kostenplaatje nog weer heel anders.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:26

detour schreef:
Natuurlijk bestaat domme pech; het kan iedereen overkomen, maar er zijn delen die je in de hand hebt. Domme pech heb je geen drie keer per jaar, drie jaar lang.........

Nee, maar wel 5 keer in 2,5 jaar, waarvan het twee het hebben overleefd (de een was opgegeven en de ander zou maar voor 50% goedkomen, de een is totaal genezen en de ander is op de goede weg)... Clown

Helaas kun je dit dus niet zo stellig zeggen , Ikke.. Knipoog

Ja, wacht even; over hoeveel paarden praten we hier?

hetzelfde als het lijstje van Marije; dat gaat over meerdere paarden. Sowieso is drachtigheid een vak apart. Zwangerschap is een medisch risico en daar moet je niet licht over denken. Maar voor drachtigheid kun je kiezen en daarmee ook de overweging maken hoe de medische risico's en bijbehorende kosten zijn en of je daarvoor wilt verzekeren.
De verzekeringstopics op Bokt gaan echter nooit over verzekeringen bij drachtigheid! Daarnaast gaat het in meer dan 90% van de "hororverhalen" over torenhoge dierenartsrekeningen voor één paard.
detour schreef:
En lijkt of is mbt de coolingdown, we bedoelen hetzeflde, toch?...

Wij bedoelen absoluut hetzelfde Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 11:31

MarijeR schreef:
ikke schreef:

Even over 2007, DA kosten die vergoed zouden worden door de verzekering, kosten als enten/drachtigheidsbegeleiding/veterinaire keuringen e.d. dus niet meegerekend:

1) veulen wat tijdens de dracht met een beentje verkeerd lag.
9 dagen mee bezig geweest, bijna dagelijks de DA over de vloer, diverse spalken e.d. tot zelfs van Muiswinkel uit Emmeloord zei dat hij er ook niet meer mee kon.
9e dag af laten spuiten.
DA kosten: bijna 600 euro, grotendeels materiaal kosten.
Veulen dood dus misgelopen opbrengst 1000 euro (dat zou de verzekerde waarde zijn).

2) Hoogdrachtige merrie met lichte koliek (uiteraard rond 23.00 uur...), na telefonisch overleg toch de DA aan huis ivm verdenking van baarmoeder draaiing. Viel gelukkig mee maar wel wat werkosten, buscopan gespoten en natuurlijk een late spoedvisite.
Kosten: rond de 75 euro.

3) merrie aan de nageboorte, DA erbij (uiteraard weer 's nachts) oxi gespoten.
Kosten, rond de 75 euro.

4) merrie bleef na de bevalling vuilen dus laten spoelen + oxi spuiten.
Kosten: 50 euro, visite gedeeld ivm scannen andere merries.

5) veulen met maagzweer, door een eigenwijze DA van de kliniek bijna te laat begonnen met behandelen, uiteindelijk veulen net gered.
Totale kosten met diverse nachtelijke visites, soms 3x binnen 24 uur: 800 euro.

6) hengst met sarcoïd op de koker.
Hengst was al voor een deel verkocht, uiteindelijke verlies zo'n 1000 euro, na 2 operaties van 1000 euro hield de koper alsnog een ruin over.

7) veulen met navelbreuk, zou grote kans hebben op vergoeding van de verzekering.
Kosten 350 euro.

Totale kosten die zeer waarschijnlijk door de verzekering vergoed zouden worden: 3950 euro.
Verder nog zat kosten aan entingen, scannen op dracht, keuringen voor aan/verkoop maar die reken ik niet mee.

En hoeveel pech is dit of is het slecht management?

En dat soort dingen gebeuren wel vaker. Even wat dingen die mij zo te binnen schieten van de afgelopen paar jaar.
Wat dacht je van een hengst die met het dekken in de kudde een staarthaar om z'n penis krijgt? Ja lach maar Clown
Kosten wel tegen de 800 euro om het zaakje te laten hechten en 2 weken na te behandelen.
Een paard wat na een simpele allergische reactie uiteindelijk zwaar dampig wordt en afgemaakt moet worden.
Een veulentje met meerdere keren een slokdarmverstopping, is een DA toch ook even zoet mee.
Een merrie die na de bevalling door complicaties met een calcium/magnesium gebrek staat.

Volgens mij toch allemaal dingen waarbij je van pech kan spreken en waarbij een verzekering geld kan overmaken.

Hierin ga ik helemaal met je mee; er worden helaas ook nog eens fouten gemaakt door de Da, Het maakt het er niet makkelijker op..

Mensen die denken dat het voornl aan de eigenaar ligt hebben zelf waarschijnljik weinig meegemaakt qua lestel, al helemaal niet de pech- gevallen.. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 11:36

Ikke, we praten hier over een 13 jarige drachtige merrie, over een 2,5 jarige hengst, over een 6 jarige merrie, een prematuur veulen en een gezond veulen. Allen- behalve het premature veulen- waren in alle opzichten kerngezond.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:45

ikke schreef:
hetzelfde als het lijstje van Marije; dat gaat over meerdere paarden. Sowieso is drachtigheid een vak apart. Zwangerschap is een medisch risico en daar moet je niet licht over denken. Maar voor drachtigheid kun je kiezen en daarmee ook de overweging maken hoe de medische risico's en bijbehorende kosten zijn en of je daarvoor wilt verzekeren.
De verzekeringstopics op Bokt gaan echter nooit over verzekeringen bij drachtigheid! Daarnaast gaat het in meer dan 90% van de "hororverhalen" over torenhoge dierenartsrekeningen voor één paard.

Juist omdat het over meerdere paarden gaat, is het op dat moment financieel op te vangen door de andere dieren. Daarom had ik deze ook niet in de verzekering Knipoog
Maar je zal maar net de pech hebben dat het gebeurt als je maar 1 dier hebt.
Overigens gaat het bij mijn 2007 lijstje over 2 veulens, 1 merrie en 1 hengst.
Komt op bijna 1000 euro per dier aan kosten die vergoed zouden worden.
De overige dieren (8) hadden geen DA kosten die vergoed zouden worden door een verzekering, wel standaard DA kosten die daar buiten vallen.
Gelukkig zijn er ook jaren geweest waarbij de DA kosten een stuk minder waren, maar waarbij er geen verschil was in het management Knipoog

Overigens valt het ook niet mee om een goede verzekering te vinden voor drachtige merries.
Nu ik met de mini's begin en dus met een kleiner aantal, heb ik ze wel in de verzekering omdat ik het risico niet kan spreiden.
Zijn dat er over een paar jaar meer, dan gaan ze waarschijnlijk uit de verzekering of op een simpele dood verzekering.
Anders klopt de verhouding van premie tov de werkelijke kosten niet meer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:08

detour schreef:
Ikke, we praten hier over een 13 jarige drachtige merrie, over een 2,5 jarige hengst, over een 6 jarige merrie, een prematuur veulen en een gezond veulen. Allen- behalve het premature veulen- waren in alle opzichten kerngezond.

Vijf gevallen verdeeld over drie paarden. Hhmmm, dat vind ik niet schokkend, tenzij je dit op constante basis hebt.
Natuurlijk is het ontzettend K als je in één jaar met meerdere paarden pech hebt, maar je hebt bij mij nog altijd niet de indruk gewekt dat je aan de lopende band panne met je paarden hebt. Reken voor jezelf eens uit wat je aan premies zou betalen voor je paarden en zet dat eens af tegen je claimbare dierenartskosten. Ik zou verbaast zijn als het de moeite geloond zou hebben voor je.

Marije: ik blijf erbij dat fokken een verhaal apart is. Daar moet je anders mee omgaan, in mijn ogen. Als ik, net als jij, serieus zou fokken met goede paarden, dan zou ik daarvoor heel anders tegen een verzekering aankijken dan voor een gewoon gebruikspaard.
Maar het opvallende is dat degene die meer doen met hun paard dan voor de gezelligheid rondjes rijden; mensen voor wie het (in)direct in verband staat met hun inkomsten; die hoor je zelden of nooit over verzekeringen en al evenmin aan de lopende band over torenhoge dierenartskosten. Toch weet ik dat zij paarden verzekerd hebben. Ik weet ook dat zij daar selectief in zijn en dat ze ook wel eens domme pech en forse kosten hebben gehad.
Wat ik mis is relativeringsvermogen. Niet persoonlijk, ik heb sterk de indruk dat jij serieus risico's tegen kosten afweegt en zo zijn er hier wel meer, maar degenen die zo hard van de toren blazen en schermen met dierenartskosten waar ze mijn halve wagenpark van kunnen kopen, dan heb ik zo mijn twijfels.........

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:12

Ik heb mn paard verzekerd voor ziektekosten. Betaal 360 oid per jaar aan premie (voorheen interpolis) en ondanks dat paard volledig gekeurd enz was toen ik hem kocht is 2007 het eerste jaar dat ik mn premie er niet uit heb gehaald..
Maar daar ben ik eigenlijk alleen maar erg blij mee Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 22:10

Ikke, 3 paarden En twee veulens En alle gevallen waren zeer schokkend!
Volgens mij is schokkend iets anders in jouw woordenboek.. Knipoog

Ohja, voor mij waren de veulens net zo veel waard als de paarden, emotioneel gezien, en de kosten logen er ook niet om.. Verdrietig

Dit was idd aan de lopende band, zelfs de paardenartsen zeiden dat de blessures er niet om logen en vrij zelden voorkwamen, het ging achter elkaar door. ..Zowel voor hen als voor mij (als voor andere paardenmensen die op onze pensionstal stonden) was het gewoon echt bizar hoe het er aan toe ging. Dus jouw mening is een vrij zeldzame in dit geval, denk ik. Knipoog

Gelukkig gaat het sinds juli relatief erg goed, alleen voor 2 kleine ongevallen is de arts geweest.ff Afkloppen en hopen dat er een steigende lijn inzit...Maar ben dus dolblij dat ik verzekerd ben, had het veel eerder moeten doen; het had me echt een paar duizend euro kunnen schelen en voor mij is dat heel veel geld.
Laatst bijgewerkt door detour op 16-01-08 22:15, in het totaal 2 keer bewerkt

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:13

Mijn paard is alleen maar verzekerd, zodat ik een eventuele koliekoperatie vergoed krijg...

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:19

Ik heb mijn vorig paard verzekerd gehad, oke ik heb heel wat geld naar de verzekeringsmaatschappij gebracht. Maar ik nu eenmaal niet duizenden euro's klaar liggen voor een nieuw paard.
En ja, je kunt zelf geld opzij leggen om zo te sparen.
Mijn nieuwe paard is ook weer verzekerd, volledig, behalve voor ziektekosten (dat vind ik het risico van 'het vak').
Zelfde reden als ik eerder noemde.